printlogo


کد خبر: 170293تاریخ: 1395/10/23 00:00
اخبار

برنده فانوس عمار، بزودی در تلویزیون
ریشه‌‌یابی جریان تکفیری در «بومرنگ»
مستند «بومرنگ» که بتازگی جایزه فانوس جشنواره عمار در بخش بیداری اسلامی را دریافت کرده به ریشه‌یابی شکل‌گیری جریان داعش در منطقه می‌پردازد و تلاش کرده مسائل امروز جهان اسلام را به صورتی مبنایی طرح کند. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن نقی‌زاده، کارگردان مستند «بومرنگ» موضوع مستند خود را ریشه‌یابی جریان‌های تکفیری در سابقه 30 سال گذشته آن در منطقه دانست و گفت: تا امروز درباره مدافعین حرم مستند‌های زیادی تولید شده ولی آنچه به نظرم با کمبود مواجه بودیم ریشه‌یابی جریان‌های تکفیری و بررسی عمیق علل شکل‌گیری آن است که تلاش کردیم در این مستند به آن بپردازیم.  وی افزود: در سوریه، گروهک القاعده که با نام جبهه النصره مشغول به فعالیت بوده به اختلاف می‌خورند و با 2 شقه شدن آن، داعش متولد می‌شود که ما تلاش کرده‌ایم تفاوت واقعیت میدانی داعش را با آنچه داعش از خود به تصویر می‌کشد نشان دهیم. حجت‌الاسلام نقی‌زاده در پایان به نمایش مستند در جشنواره عمار اشاره کرد و گفت: به لطف خدا با اکرانی که در جشنواره عمار داشتیم، مستنند مورد استقبال قرار گرفت و هم از نظر هیأت داوران توانست جایزه فانوس را دریافت کند و هم از طرف مخاطبان و مردم مورد لطف و توجه قرار گرفت. مستند «بومرنگ» به تهیه‌کنندگی سیدجمال عود سیمین، محصول نجوای زلال هنر است و در آینده نزدیک از شبکه‌های سیما پخش خواهد شد.

برگزاری مراسم تجلیل از «محمدعلی مجاهدی»
مراسم تجلیل از «محمدعلی مجاهدی» (پروانه) نویسنده و شاعر آیینی کشورمان، ساعتی پیش با حضور مداحان و شاعران آیینی کشور در خانه مداحان اهل‌بیت(ع) برگزار شد. به گزارش تسنیم، از آقای مجاهدی که در حال حاضر به عنوان مدیر «انجمن شعر و قصه استان قم» فعالیت می‌کند تاکنون قریب به 25 اثر تالیفی و گردآوری در قلمرو شعر و ادب فارسی عرضه شده که از آن میان فغان دل (مجموعه اشعار حسینعلی بیک شرر فرزند آذربیگدلی)، تذکره سخنوران قم، محفل روحانیان (تذکره علمای شاعر) گنجینه اسرار عمال سامانی، شکوه شعر عاشورا، سیمای مهدی موعود(ع) در آینه شعر فارسی و تذکره شعرای مرثیه‌سرا در زبان فارسی قابل ذکر است. در این مراسم علی موسوی‌گرمارودی، حاج غلامرضا سازگار، علی انسانی، یدالله بهتاش، مصطفی خورسندی و جمعی دیگر از شاعران آیینی و پیشکسوتان حوزه ستایشگری حضور داشتند. وی در سال 1385 به عنوان «چهره ماندگار بخش شعر» به وسیله بنیاد چهره‌هاى ماندگار انتخاب شد. برخی از آثار على موسوى‌گرمارودى شامل: سرود رگبار، عبور در سایه‌سار نخل ولایت، چمن لاله، خط خون، تا ناکجا، دستچین و صدای سبز است.

رونمایی از انیمیشن «فیلشاه» در جشنواره جهانی فیلم فجر
عوامل انیمیشن سینمایی «فیلشاه» برای تولید باکیفیت این محصول از شرکت در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر انصراف دادند. به گزارش فارس، به‌رغم تلاش تیم سازنده انیمیشن سینمایی «فیلشاه» برای ثبت رکوردی جدید در تولید یک انیمیشن ایرانی در مدتی کمتر از یک سال، به علت آنکه تولید این اثر در مهلت مقرر جشنواره فیلم فجر به اتمام نرسید، لذا نسخه‌ای از این انیمیشن به دبیرخانه سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر ارسال نشد و بدین صورت نخستین نمایش این فیلم احتمالا در جشنواره جهانی فیلم فجر خواهد بود. «فیلشاه» انیمیشنی پرکاراکتر با حضور بیش از 120 کاراکتر است. در تولید این اثر 90 دقیقه‌ای، تیمی 150 نفره مشارکت دارند. موسیقی ارکسترال، فیلمنامه‌ای پرکشش برای مخاطبان کودک و نوجوان و  پیشرفت در زمینه نور و رنگ از جمله نقاط قوت این انیمیشن محسوب می‌شوند. انیمیشن سینمایی «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان و تهیه‌کنندگی حامد جعفری، محصول جدید گروه «هنرپویا» است. گفتنی است گروه «هنرپویا» با شعار «فرزندان‌تان را آسوده‌خاطر به سینما بیاورید» در بخش خصوصی تشکیل شده و تاکنون انیمیشن «شاهزاده روم» را در سینماها عرضه کرده که توانست عنوان سومین فیلم پرمخاطب سال 94 را از آن خود کند.


Page Generated in 0/0078 sec