printlogo


کد خبر: 170417تاریخ: 1395/10/26 00:00
انتخابات

مرزبندی با «فتنه» ملاک بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراها
نایب‌رئیس هیات مرکزی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شهر و روستا یکی از مهم‌ترین ملاک‌های بررسی صلاحیت کاندیداهای این دوره از انتخابات را مرزبندی آنها با فتنه سال ۸۸ دانست. محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با تسنیم، با تأکید بر اینکه اعضای هیات‌های نظارت بر انتخابات در تمام شهرستان‌ها با دقت از ورود افراد مساله‌دار و نیز فعالان فتنه‌ به انتخابات شوراهای شهر و روستا به طور جدی جلوگیری می‌کنند، افزود: ما نمی‌خواهیم تجربه نخستین دوره شوراهای شهر و روستا دوباره تکرار شود. وی اظهار کرد: فتنه‌گران در سال 88 خسارات جبران‌ناپذیری بر نظام، مردم و انقلاب وارد کردند که نباید این افراد وارد صحنه انتخابات و حوزه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور شوند.

تلاش گروه‌های تروریستی برای سوءاستفاده در زمان انتخابات
وزیر اطلاعات درباره تامین امنیت انتخابات 96 گفت: گروه‌های تروریستی تلاش می‌کنند در این مناسبت‌ها سوءاستفاده‌هایی داشته باشند که تا الان سربازان گمنام امام زمان اجازه چنین بهره‌برداری را به آنها نداده‌اند. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی در حاشیه هفتمین همایش «غزه نماد مقاومت» که در مجموعه فرهنگی حوزه هنری برگزار شد درباره مقابله با ورود گروه‌های تروریستی به داخل کشور اظهار داشت: به‌رغم اینکه در بسیاری از کشورها تروریست‌ها موفق به اقدامات تروریستی شده‌اند اما تا الان در جمهوری اسلامی ایران موفق به اقدام تروریستی نشده‌اند.  وی در ادامه افزود: مقابله با این گروه‌های تروریستی‌ به صورت‌های مختلف انجام شده، در مرزها و شرایط مختلف مورد هدف ما قرار گرفتند و تا قبل از اینکه بتوانند اهداف تروریستی خودشان را محقق کنند پنجه فولادی سربازان گمنام امام زمان حنجره آنها را فشرده و مجال اقدام تروریستی به آنها
نداده ‌است.  وزیر اطلاعات درباره وضعیت امنیت انتخابات آتی نیز تاکید کرد: اینکه طبیعی است در هر مناسبتی از جمله ماه محرم و صفر، ماه رمضان، شب قدر، انتخابات و... سعی می‌کنند از دلمشغولی مردم و مسؤولان به مناسبت‌های اینچنینی سوءاستفاده کنند و به اصطلاح خودشان از این فرصت‌ها استفاده کنند که تا الان سربازان گمنام امام زمان فرصت چنین بهره‌برداری را به آنها نداده‌اند.

تشکیل جلسه با وزارت کشور برای بررسی انتخابات الکترونیک
عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت:‌ جلسه‌ای پیرامون انتخابات الکترونیک با وزارت کشور برگزار شد که ظرف یکی، دو هفته آینده نتیجه قطعی اعلام می‌شود. به گزارش فارس، سیامک ره‌پیک، عضو حقوقدان شورای نگهبان بعدازظهر دیروز در حاشیه مراسم ختم پدر اخوان اسماعیلی در جمع خبرنگاران درباره انتخابات الکترونیکی اظهار داشت: این موضوع در حال بررسی است؛ با دوستان وزارت کشور هم جلسه داشتیم. وی تصریح‌کرد: شنبه هم جلسه‌ای در این باره برگزار شد که ظرف یکی ، دو هفته آینده نتیجه قطعی اعلام می‌شود.

شورای نگهبان به ابلاغیه تشکیل ستاد در استانداری‌ها رسیدگی کند
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوال مجلس از وزیر کشور در رابطه با ابلاغ تشکیل ستادهای تبلیغاتی در استانداری‌ها خواستار ورود شورای نگهبان به این مساله شد. به گزارش مرصاد، احمد سالک اظهار داشت: اجرای قانون انتخابات به عهده دولت و دستگاه اجرایی است و آنها باید به آن عمل کنند. وی افزود: هر بخشنامه‌ای در این حوزه باید بر اساس اجرای قوانین در راستای انتخابات باشد. در غیر این صورت با هر عنوانی که باشد مثل ارتباط با مردم و... در حوزه تبلیغات انتخاباتی محسوب می‌شود و جای سوال دارد و باید بررسی و ارزیابی شود. سالک با تاکید بر ضرورت برخورد با متخلفان ابراز داشت: باید پیگیری‌های لازم توسط شورای نگهبان صورت گیرد، زیرا هرگونه تبلیغات قبل از موعد خلاف قانون است و باید با متخلفان برخورد شود. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: معاونت‌های سیاسی و استانداری‌ها مجری انتخابات هستند و چنین دستورالعملی عملا آنها را به وادی تبلیغات برای یک کاندیدا می‌کشد. وی خاطرنشان کرد: سوال از وزیر کشور در این رابطه در دستور کار مجلس خواهد بود.
 


Page Generated in 0/0055 sec