printlogo


کد خبر: 170428تاریخ: 1395/10/26 00:00
نبض جامعه

نماینده مردم خوزستان در مجلس نهم:
دولت تالاب هورالعظیم را به فراموشی سپرده است
نماینده مردم خوزستان در مجلس نهم با بیان اینکه دولت تمام تمرکز خود را بر دریاچه ارومیه قرار داده است، گفت: متاسفانه دولت یازدهم، تالاب هورالعظیم و شادگان در استان خوزستان را به فراموشی سپرده است. به گزارش تسنیم، صیدعیسی دارایی درباره وضعیت بسیار حاد و درخطر تالاب‌های کشور به عنوان گنجینه‌های ملی اظهار داشت: دولت تمام تمرکز خود را متوجه دریاچه ارومیه کرده و بیشترین توجه به این دریاچه که بر اثر کوتاهی‌ها خشک شده، انجام می‌گیرد. وی افزود: متاسفانه دولت یازدهم تالاب هورالعظیم و شادگان در استان خوزستان را به فراموشی سپرده است. نماینده مردم خوزستان در مجلس نهم تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط‌زیست آنقدر که به دریاچه ارومیه توجه می‌کند به این دو تالاب خوزستان اهمیت نمی‌دهد. دارایی افزود: خوزستان جزئی از کشور است اما به موضوع آب و تالاب این منطقه از کشور هیچ توجهی نمی‌شود. وی عنوان کرد: اگر تالاب‌ها خشک شود موجب افزایش گردوغبار و مشکلات ناشی از آن می‌شود؛ نباید موضوع گردوغبار را فقط به آن سوی مرزها مرتبط کنیم بلکه تالاب‌ها و خشکسالی آنها هم در گسترش گردوغبار و کاهش کیفیت هوا اثرگذار است. نماینده مردم خوزستان در مجلس نهم با مطرح کردن این پرسش که منابع نفتی به نفع ما است یا تالاب‌ها گفت: باید مدیران نسبت به رفع مشکل تالاب‌ها همت کنند و به پرسش‌های پیش آمده پاسخ دهند. دارایی اظهار داشت: هرچه زمین‌های ما در خوزستان کم آب و تالاب‌ها خشک شود، مشکلات گردوغبار بیشتر می‌شود؛ بهتر است تمام معضلات گردوغبار را به گردن کشور عراق نیندازیم.

الزام نصب «کد رهیابی» روی تراریخته‌ها
دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری با بیان اینکه قابلیت آزمون محصولات تراریخته در کشور وجود دارد، گفت: آزمایشگاه‌های همکار با اجرایی شدن قانون (ممنوعیت تولید و واردات تراریخته بدون مجوز قانونی و قبل از آزمایش سلامت) مجوز بررسی تراریختگی دریافت می‌کنند. به گزارش تسنیم، مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری درباره وضعیت آمادگی علمی و تجهیزات آزمایشگاهی کشور برای آزمایش خطر محصولات تراریخته اظهار کرد: سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت انواع آزمایشگاه‌ها را مشخص می‌کند و به آنها به‌عنوان آزمایشگاه همکار در این باره مجوز داده خواهد شد. وی افزود: در حال حاضر فناوری و قابلیت تشخیص تراریختگی محصولات را در ایران داریم و درباره داروها این آزمون انجام می‌شود. دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری با اشاره به تعریفی از تراریخته‌ها ادامه داد: در محصولات تراریخته ارگانیسم را دچار دستکاری ژنتیکی  می‌کنیم تا یک محصول تولید کنیم. قانعی تاکید کرد: با اجرای شدن قانون جدید مبنی بر آزمایش اجباری همه محصولات تراریخته،  تمام این محصولات باید روی خود «کد رهیابی» نصب کنند تا قابل ‌تعقیب باشد.


کشف 425 کارتن لوازم آرایشی قاچاق در غرب تهران
فرمانده یگان امداد غرب استان تهران از کشف لوازم آرایشی قاچاق به ارزش 2 میلیارد ریال در عوارضی «تهران- ساوه» خبر داد. به گزارش سایت پلیس، سرگرد شاهین ناصح در این باره گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران یگان امداد حین گشتزنی در عوارضی «تهران- ساوه» به یک دستگاه کامیون مشکوک و جهت بررسی، خودرو را متوقف کردند. این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران در بازرسی از خودروی توقیفی 425 کارتن لوازم آرایشی قاچاق و مقداری موادمخدر کشف کردند، افزود: با توجه به نداشتن هیچ‌گونه مدارک گمرکی در این باره، متهم بلافاصله دستگیر و جهت بررسی بیشتر به مقر انتظامی دلالت داده شد. وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی کالای کشف شده توسط کارشناسان 2 میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.


Page Generated in 0/0057 sec