printlogo


کد خبر: 170429تاریخ: 1395/10/26 00:00
آوای شهر

قائم مقام مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو:
واگن‌های متروی تهران باید 2 برابر شود
قائم مقام مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: برای استفاده بهینه از پتانسیل متروی تهران باید میزان واگن‌های موجود 2برابر شود. به گزارش «وطن امروز»، علی عبدالله‌پور افزود: در حال حاضر یکهزار و 200 واگن در متروی تهران فعال است که برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر باید این رقم 2 برابر شود. وی با تاکید بر اینکه افتتاح خطوط جدید تا پایان سال این رقم را افزایش می‌دهد، اظهار داشت: فاصله گذر قطار بویژه در خطوط 3 و 4 کمتر از پتانسیل موجود است و باید با تزریق ناوگان جدید به این خطوط، توان مسافری متروی تهران را افزایش دهیم. قائم‌مقام مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در ادامه با تاکید بر توانمندی‌های کشور در حوزه  واگن‌سازی گفت: در سال‌های اخیر توان داخلی در ساخت واگن بخوبی افزایش یافته و خوشبختانه اکنون شرکت واگن‌سازی تهران در وضعیت مطلوبی است به گونه‌ای که ساخت واگن‌های مورد نیاز خطوط 6 و 7 به این شرکت واگذار شده است اما برای تأمین نیاز متروی تهران در مدت کوتاه و رفع برخی مشکلات مردم در حمل‌ونقل عمومی پایتخت، نیاز به واردات فوری واگن هم داریم.

معاون شهرداری تهران اعلام کرد
کشف استعدادهای گمنام در محلات تهران
معاون شهردار جشنواره مد و لباس تسنیم را فرصتی برای کشف استعدادهای گمنام در سطح محلات و زنان سرپرست خانوار دانست. به گزارش «وطن‌امروز»، مجتبی عبداللهی با اشاره به فعالیت پنجمین نمایشگاه مد و پوشاک ایرانی- اسلامی تسنیم با بیان اینکه این جشنواره می‌تواند در حوزه مد و پوشش اسلامی- ایرانی اثرگذار باشد، گفت: این جشنواره از توانمندی و دستاوردهای مختلف بانوان در محلات تهران با هدف ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی، قناعت و ساده‌زیستی برگزار شده است. معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه مد و لباس تسنیم با بیان اینکه مفتخریم که توانستیم برای پنجمین سال متوالی این نمایشگاه را برگزار کنیم، گفت: این مساله نشان می‌دهد این نمایشگاه توانسته جایگاه خود را میان شهروندان تهرانی و علاقه‌مندان حوزه مد و لباس پیدا کند.

تشخیص پلاک مخدوش با دوربین‌های ویژه
رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد امکان تشخیص پلاک کامل خودروهایی که نسبت به مخدوش کردن پلاک اقدام کرده باشند نیز وجود دارد. به گزارش ایسنا، سرهنگ مسعود جبارزاده با اشاره به برخورد ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی با مخدوش کردن پلاک یا دستکاری در ارقام آن اظهار کرد: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در قالب تیم‌ها و گشت‌های محسوس و نامحسوس در اطراف مبادی ورودی طرح زوج و فرد و ترافیک حضور داشته و با خودروهایی که اقدام به مخدوش کردن پلاک خود کرده باشند، برخورد خواهند کرد. وی با بیان اینکه دوربین‌های کنترل محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک نیز امکان شناسایی پلاک کامل خودروهای پلاک مخدوش را دارند، افزود: امکان تشخیص پلاک حقیقی خودرو به‌روش‌های مختلف وجود دارد؛ یک روش استفاده از دوربین‌های مخصوصی است که به وسیله مادون قرمز و تجهیزات پیشرفته تصویربرداری کرده و بر این اساس پلاک خودروهایی که مخدوش یا پوشانده شده است شناسایی می‌شود. وی افزود: همچنین از روی مدل و نوع خودرو می‌توان متوجه شد آیا پلاک مخدوش یا دستکاری شده یا خیر. جبارزاده با بیان اینکه روش‌های دیگری نیز برای شناسایی پلاک‌های مخدوش وجود دارد، گفت: برابر قانون، تردد وسایل نقلیه بدون پلاک یا با پلاک مخدوش در معابر ممنوع است و در صورت رویت ماموران پلیس یا ثبت توسط دوربین‌ها شکایتی برای دارنده پلاک مذکور ثبت شده و این فرد به دادسرا معرفی می‌شود و خودروی مذکور نیز توقیف خواهد شد.


Page Generated in 0/0050 sec