printlogo


کد خبر: 170439تاریخ: 1395/10/26 00:00
اخبار

انتقاد حجت‌الاسلام قرائتی از مسؤولان حوزه و دانشگاه
حجت‌لاسلام والمسلمین قرائتی طی نامه‌ای به مسؤولان فرهنگی، حوزه و دانشگاه با انتقاد از معضلات فرهنگی کشور نکاتی را پیرامون نظام آموزشی کنونی یادآور شد. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام قرائتی در این نامه آورده است: یکی از مهم‌ترین عوامل مشکلات امروز آن است که بخش مهمی از درس‌های حوزه و دانشگاه، مباحث نظری و غیرکاربردی است و در این زمین‌ها میوه‌های مطلوبی به بار نمی‌نشیند. انقلابی باید بشود که در آن خاک این باغچه عوض گردد. باید نمره‌ها و مدارک، براساس مهارت‌ها ارائه شود. در بخشی دیگر از نامه ایشان آمده: امروز اکثر تحصیلکردگان خاک آموزش‌وپرورش، بی‌مهارت، بی‌درآمد، بیکار، بی‌نشاط، بدبین، پرتوقع و کار را ننگ می‌دانند. آیا نباید این خاک عوض شود؟ امروز بسیاری از خروجی‌های دانشگاه‌ها نیز جز محفوظات و مدرک، هیچ مهارتی ندارند و مدرک برای آنها مانع کار است و جوانانی هستند پرتوقع و مطالبه‌گر و کسانی که بدون هیچ‌گونه تولیدی مصرف‌گرا و منتظر استخدام و کار دولتی هستند و حتی حاضر نیستند مهارت‌های پدر خود را فرا بگیرند.

«سه نیمه سیب»؛ داستان مخفی‌کاری‌های 2 شهید مدافع حرم
محمد محمودی نورآبادی با اشاره به نگارش کتاب جدیدش گفت: کتاب «سه نیمه سیب» عنوان فعلی این اثر است که به ماجرای 2 برادر شهید مدافع حرم در سوریه با نام‌های مصطفی و مجتبی می‌پردازد. به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: این دو برادر ایرانی و ساکن قاسم‌آباد مشهد هستند که هرچه تلاش می‌کنند تا از طریق راه‌های قانونی به سوریه بروند، به نتیجه نمی‌رسند؛ در نهایت در سال 94 در پوشش مدافعان افغانستانی با نام‌های بشیر و جواد رضایی راهی سوریه شده و بعد از چند ماه در یک زمان به شهادت می‌رسند. محمودی نورآبادی با بیان اینکه ماجرای این دو برادر عجیب و جذاب است، گفت: من تاکنون مشغول جمع‌آوری خاطرات از این دو برادر بودم اما قرار است کتاب در قالب داستان نوشته شود. وی درباره علت نامگذاری این کتاب نیز توضیح داد: یکی دیگر از برادران این دو  شهید در ابتدای انقلاب توسط یکی از پزشکانی که اعتقادی به انقلاب نداشت و تلاش کرد تا تعدادی از نوزادان را به شهادت برساند، به شهادت رسید. به گفته محمودی نورآبادی قرار است این کتاب از سوی مؤسسه شهید شیرازی به چاپ برسد.

«جنایت تاسوکی» تولید شد
فیلم نیمه بلند «تاسوکی» که به روایتی از ماجرای جنایت گروهک جندالشیطان در سال 1384 اختصاص دارد، مراحل پایانی فرآیند ساخت خود را سپری می‌کند. به گزارش فارس، سیدسجاد قافله باشی تهیه‌کننده فیلم «تاسوکی» با اشاره به کیفیت این اثر هنری گفت: برای ساخت این فیلم نیمه بلند از یک تیم حرفه‌ای استفاده کرده‌ایم و کار را در پروداکشن سینمایی جلو بردیم و امیدواریم کار به صورت مطلوب به سرانجام برسد. وی ادامه داد: ضبط «تاسوکی» 6 روز به طول انجامید که 2 روز آن به بحث دکور اختصاص یافت و 4 روز نیز در شهرک سینمایی دفاع‌مقدس فیلمبرداری انجام دادیم و قرار است کل کار در یک پلان سکانس ارائه شود. این تهیه‌کننده و کارگردان سینما گفت: در حال حاضر بخش جلوه‌های ویژه فیلم، اجرا می‌شود و امیدواریم تا پایان بهمن ماه نسخه نهایی کار آماده شود. فیلم نیمه بلند تاسوکی به کارگردانی سید پویا پیشوایی، مدیر تولید حسین شیرعلی و با بازی سوگل طهماسبی و امین گلستانه از محصولات خانه فیلم داستانی است.

سعید بیابانکی:
شعر انقلاب تئوریزه نشده است
سعید بیابانکی با بیان اینکه متاسفانه کسی به دنبال تئوریزه کردن شعر و ادبیات انقلاب نبوده، گفت: بنده معتقدم شعر انقلاب نه سبک است و نه مکتب و هر شاعری جمع ذوقی شاعران پیش از خود است. به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، سعید بیابانکی شاعر و منتقد ادبی با اشاره به اینکه  سبک شعری انقلاب دیر مورد توجه قرار گرفت و کسی نیز به دنبال تئوریزه کردن شعر و ادبیات انقلاب نبوده، گفت: ادبیات و شعر انقلاب از غنای خاصی برخوردار است اما چون این موضوع تئوریزه نشده برخی براحتی این موضوع را نفی می‌کنند. بیابانکی ادامه داد: انقلاب اسلامی همه نگرش‌ها را تغییر داد و شیوه شعر گفتن، شعر ساختن و آواز خواندن را هم دگرگون کرد.
 


Page Generated in 0/0057 sec