printlogo


کد خبر: 170440تاریخ: 1395/10/26 00:00
رویدادها

آغاز پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره تئاتر فجر از 28 دی
پیش‌فروش بلیت‌های این دوره از جشنواره از ساعت 8:30 دقیقه روز سه‌شنبه 28 دی‌ماه در سایت تیوال آغاز می‌شود. به گزارش فارس، علاقه‌مندان برای تهیه بلیت نمایش‌های جشنواره می‌توانند از تاریخ یادشده به سایت تیوال به نشانی اینترنتی  www.tiwall.com مراجعه کنند. در این دوره از جشنواره تئاتر فجر نیز همچون دوره‌های گذشته بخش محدودی از ظرفیت هر سالن نمایشی برای خریدهای روزانه در نظر گرفته شده است و بیشتر ظرفیت سالن‌های میزبان جشنواره به صورت اینترنتی پیش‌فروش خواهد شد. سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

«داعش» در پایتخت 5
سیدعلی حمیدی، قائم‌مقام مرکز امور نمایشی سیما با اشاره به سریال‌های در حال تولید این مرکز گفت: در حال حاضر سریال «پایتخت ۵» در مرحله پیش‌تولید است و عوامل لوکیشن‌های سریال را بازبینی می‌کنند. به گزارش سینماپرس، وی درباره لوکیشن‌های این سریال اظهار کرد: در فیلمنامه سریال درباره لوکیشن‌های خارجی از آتن و قبرس یاد شده است اما شاید کشورهای دیگری مثل سوریه هم در قصه باشد که ممکن است بازسازی شود. حمیدی درباره فضای این سریال که قرار است ماه رمضان ۹۶ از شبکه یک سیما پخش شود، اظهار کرد: این سریال فضایی کاملا کمدی دارد و ما با همکاری سازمان اوج آن را تولید می‌کنیم تا کاری ماندگار ساخته شود؛ «پایتخت ۵» نگاهی هم به مباحث روز از جمله جنگ‌های داعش دارد.

بزرگداشت «سیدجعفر شهیدی» برگزار می‌شود
در این مراسم مهدی محقق، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و دکتر ایرج شهبازی، استاد دانشگاه و پژوهشگر زبان و ادب فارسی سخنرانی می‌کنند. به گزارش فارس، دکتر سیدجعفر شهیدی، از شاگردان علی‌اکبر دهخدا و بدیع‌الزمان فروزانفر بوده؛ او همچنین در حوزه علمیه قم و نجف، نزد کسانی چون سیدحسین طباطبایی و سیدابوالقاسم خویی تحصیل کرده و به درجه اجتهاد نایل آمده است.
«یاد استاد»، عنوان برنامه‌ای است که به مناسبت نهمین سالگرد درگذشت دکتر شهیدی، 26 دی‌ماه ساعت 16 در خانه او که به کتابخانه تبدیل شده برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به حضور در این برنامه می‌توانند به نشانی نارمک،
46 متری غربی، پشت بیمارستان انصاری، میدان 58 مراجعه کنند.

بزرگداشت «محمدکاسبی» در جشنواره 35 فیلم فجرو واکنش وی
بزرگداشت «محمد کاسبی» در سی‌و‌پنجمین جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود. به گزارش فارس، به پاس یک عمر فعالیت هنری «محمد کاسبی» بازیگر سینمای ایران، بزرگداشت این هنرمند در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر برگزار خواهد شد. در افتتاحیه سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر، بزرگداشت 4 هنرمند برگزار می‌شود که تاکنون خبر برپایی بزرگداشت برای فرهاد توحیدی (فیلمنامه‌نویس)، تورج منصوری (مدیر فیلمبرداری) و محمد کاسبی (بازیگر) اعلام شده‌ است. محمد کاسبی، بازیگر سینما و تلویزیون اما درباره مراسم بزرگداشت خود در جشنواره فیلم فجر گفت: این تجلیل‌ها بهتر بود در زمان درست خودش اتفاق می‌افتاد. اگرچه الان یکسری از همکاران و دوستان فکر کردند باید بزرگداشت بگیرند؛ باید بگویم من چیزی را فردی نمی‌خواهم و اگر قرار است اتفاق خوبی رخ دهد باید برای خانواده سینمای ایران باشد.  بازیگر سریال «خوش‌رکاب» ادامه داد: الان هم دست‌شان درد نکند اما هیچ چیز دیگر در این دنیا من را خوشحال نمی‌کند؛ چون اگر کسی آثار من را دنبال کند، می‌فهمد سال ۶۶ باید این تجلیل صورت می‌گرفت،‌ نه اینکه سال ۹۵ به فکرش بیفتند.

آغاز کمپین «نه به قاچاق کتاب‎»
به منظور مبارزه با پدیده قاچاق کتاب و فروش نسخه‌های غیرقانونی از آثار منتشر شده توسط ناشران در کشور، پایگاه اینترنتی «www.ketabd.ir» اقدام به راه‌اندازی کمپینی با عنوان «# نه- به- قاچاق-کتاب» کرده است. به گزارش نسیم، در این کمپین تمام ناشران، موسسات فعال در عرصه نشر و تمام کتابخوانان در سراسر کشور می‌توانند ضمن عضویت از مزایای استثنایی خرید و فروش نسخه‌های اصل و اورجینال آثار فرهنگی خود که در معرض قاچاق قرار گرفته‌اند استفاده کنند. گفتنی است، پایگاه اینترنتی
«www.ketabd.ir» توسط گروهی از فعالان فرهنگی حوزه کتاب و به منظور مبادله رایگان کتاب‌های دست دوم راه‌اندازی شده است.


Page Generated in 0/0096 sec