printlogo


کد خبر: 170447تاریخ: 1395/10/26 00:00
رئیس‌جمهور دموکرات تا آخرین روزش در کاخ سفید دست از دشمنی با ایران برنداشت
سیاه‌بازی اوباما در روز اختتامیه

دوران حکومت متزلزل باراک اوباما در کاخ سفید رسما به پایان رسید. با این حال او روز جمعه گذشته در آخرین روز ریاست‌جمهوری‌اش نیز دست از دشمنی با ایران بر نداشت و وضعیت خصومت‌آمیز اضطراری علیه ایران را تمدید کرد. اوباما در مراسم ویژه پایان کارش در کاخ سفید در یک سیاه‌بازی مشترک به همراه معاونش جو بایدن، بار دیگر استعداد شگرف بازیگری‌اش را به رخ کشید. او پس از رد و بدل کردن جملاتی طنزآمیز و گاه احساسی با بایدن، مدال آزادی(عالی‌ترین نشان افتخار آمریکا) را به گردن معاون اول خود انداخت که در این لحظه اشک‌های بایدن سرازیر شد. اوباما در این مراسم به تجلیل از تلاش‌های جو بایدن و خانواده‌اش در طول حضور خود در کاخ سفید پرداخت. در این روز همچنین صدها نفر در حوالی منطقه پنج‌ضلعی (پنجه شیطان) در مرکز واشنگتن و نزدیک کاخ سفید جشن‌هایی برای تشکر از اوباما ترتیب دادند. نفوذ رسانه‌ای و تبلیغاتی دموکرات‌ها باعث شده بسیاری از آمریکایی‌ها، رئیس‌جمهوری را قدر بنهند که ایالات متحده در دورانش از جایگاه ابرقدرتی سقوط کرد. به‌زعم اغلب کارشناسان معتبر جهانی، میراث اوباما چیزی جز ادامه جنگ‌افروزی و اغتشاش تروریستی دوران بوش بدون دستاورد راهبردی خاص، اوج‌گیری نابرابری‌های اجتماعی و جنگ نژادی و سقوط امپراتوری اطلاعاتی آمریکا در جهان نبود. او در عین حال در آخرین روز کاری‌اش به عنوان رئیس‌جمهور میراث 38 ساله دولت جیمی کارتر یعنی دستور وضعیت اضطراری آمریکا در قبال لیبی، اوکراین، زیمبابوه، کوبا، کره‌شمالی، ونزوئلا و ایران را که به رئیس‌جمهور آمریکا قدرت وضع تحریم‌های ویژه علیه این کشورها می‌دهد تمدید کرد و فقط سودان را به خاطر همکاری با غرب و سعودی در جنایت علیه یمنی‌ها از تحریم‌ها خارج کرد.
نماینده آمریکایی: ترامپ مشروع نیست!
در فاصله یک هفته مانده تا ورود رسمی دونالد ترامپ به کاخ سفید، خشم دموکرات‌ها از روی کار آمدن او به بالاترین حد خود رسیده است به طوری که برای نخستین‌بار یک نماینده آمریکایی به طور صریح از عدم مشروعیت رئیس‌جمهور جدید صحبت کرد. جان لویس، عضو سیاهپوست کنگره و رهبر جنبش حقوق اجتماعی گفت با توجه به ادعای دخالت روسیه به منظور کمک به ترامپ برای شکست دادن هیلاری کلینتون، رئیس‌جمهور منتخب را رئیس‌جمهوری مشروع نمی‌داند. لویس که نماینده دموکرات‌ها در خانه نمایندگان ایالات متحده از ایالت جورجیاست، نخستین عضو رسمی حاکمیت آمریکاست که قانونی بودن انتخاب ترامپ را زیر سوال می‌برد. او به شبکه ان‌بی‌سی نیوز گفت: «یک توطئه از طرف روس‌ها بود و دیگران کمک کردند تا او انتخاب شود. این درست و منصفانه نیست. این روند مردمسالاری باز نیست». این نماینده دموکرات با 30 سال سابقه قانونگذاری جزو گروهی از نمایندگان هم‌حزبی است که می‌خواهند مراسم تحلیف ترامپ در روز جمعه به وقت واشنگتن را بایکوت کنند. همزمان یک نماینده دموکرات هندی‌تبار از آریزونا به نام رائول گریجالوا نیز در کنگره علیه ترامپ صحبت کرده و گفت او به میلیون‌ها آمریکایی توهین کرده است.
پرونده جاسوسی روسیه در سنا
با وجود آغاز تحقیقات سنا درباره جاسوسی روسیه، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا آشکارا از لغو تحریم‌های ضد روسی صحبت می‌کند. تحقیقات مزبور که با حمایت نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه در کمیته اطلاعاتی مجلس سنا آغاز شده، ممکن است موجب بازجویی از اعضای دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور قبلی و همچنین دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید شود. گزارش مدیر اطلاعات ملی آمریکا که اوایل این ماه منتشر شد، مدعی است روس‌ها رایانه‌های حزب دموکرات را هک کرده و اطلاعات رسواکننده کلینتون را با هدف تخریب وی افشا کرده‌اند. مقامات آمریکایی هکری موسوم به «گوسیفر 0/2» را به همکاری با دولت روسیه برای هک کردن اطلاعات انتخاباتی متهم کرده بودند. این در حالی است که گوسیفر 0/2 روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای درباره اتهام‌زنی علیه روسیه برای هک اطلاعات گفت: «می‌خواهم خیلی شفاف بگویم این اتهام‌ها بی‌اساس هستند. من اصولاً هیچ ارتباطی با دولت روسیه ندارم. من از راه‌های مختلفی برای نفوذ به شبکه کمیته ملی حزب دموکرات استفاده کردم. من یک نقص روی نرم‌افزار ان‌جی‌پی ون نصب‌شده روی سیستم کمیته ملی حزب دموکرات پیدا کردم».

فیلم‌های غیراخلاقی ترامپ
از طرف دیگر آژانس اطلاعات خارجی بریتانیا، موسوم به ام‌آی 6 که شریک دیرین سازمان سیا محسوب می‌شود، گزارشی اسنادی درباره روابط نزدیک کمپین ترامپ با دولت روسیه منتشر کرده و مدعی شده مسکو تصاویر ویدئویی از فساد اخلاقی ترامپ در روسیه در اختیار دارد. گفته می‌شود بخشی از فیلم‌های یادشده در اختیار سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس و آمریکا نیز قرار گرفته و ادعا شده است این فیلم‌ها توسط سرویس مخفی روسیه از ترامپ در حال رفتار خارج از عرف جنسی با زنان روس در مسکو ضبط شده‌اند. ترامپ به کنایه از عدم وجود چنین فیلم‌هایی تاکید کرده هر جا رفته از جمله در زمان اقامتش در مسکو، به محافظانش گفته بود مراقب دوربین‌ مخفی‌های کوچک باشند.
وعده برداشتن تحریم‌های ضدروسی
اما ترامپ بی‌توجه به این شایعات به روزنامه وال‌استریت ژورنال گفته است تحریم‌هایی که دولت اوباما علیه روسیه وضع کرده «برای یک دوره زمانی» دست نخورده باقی می‌ماند اما اگر مسکو در برنامه‌های مهم آمریکا، از جمله مبارزه با تروریسم به واشنگتن کمک کند، احتمال دارد تمام تحریم‌های روسیه لغو شود. دولت اوباما اواخر دسامبر سال گذشته میلادی تحریم‌هایی علیه 5 نهاد و 6 مقام روس اعمال و 35 دیپلمات این کشور را به اتهام دخالت در روند انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از واشنگتن اخراج کرد. رئیس‌جمهور منتخب آمریکا همچنین اعلام کرد بعد از برگزاری مراسم صبح شنبه (به وقت تهران) آماده است با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیدار کند.
 

اوباما فرمان ترور عماد مغنیه را صادر کرده بود
یک کارشناس امنیتی اسرائیلی از همکاری مشترک سیا و موساد در ترور شهید عماد مغنیه، فرمانده بزرگ حزب‌الله در دمشق پرده برداشت. به گزارش تارنمای العهد وابسته به حزب‌الله لبنان، یوسی میلمان  جاسوس سابق صهیونیست و کارشناس امنیتی فعلی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه معاریو از اوجگیری همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و سرویس اطلاعات اسرائیل (موساد) در دوران باراک اوباما خبر داد که نمونه آن به زعم او عملیات ترور شهید مغنیه بود. این در حالی است که تا پیش از این بسیاری از رسانه‌های عربی و غربی منافقانه سعی داشتند ترور این فرمانده بزرگ مقاومت در خاک سوریه را حاصل اختلاف میان حزب‌الله و بشار اسد قلمداد کنند. به گفته میلمان، براساس تحقیقاتی که در روزنامه واشنگتن‌پست و نیوزویک منتشر شده است در فوریه سال 2008 یعنی یک ماه پس از ورود باراک اوباما به کاخ سفید، او با ارتباط بین سازمان سیا و موساد در عملیات مشترک ترور عماد مغنیه از مسؤولان ارشد حزب‌الله موافقت کرده بود. به گفته این مامور سابق صهیونیست، سیا و موساد سال‌های طولانی براساس توافق‌های همکاری، عملیات‌های مشترکی در بخش تبادل اطلاعات و تحقیقات بویژه درباره مبارزه با تروریسم انجام دادند. او در این باره ادامه داد: «در زمان ریاست‌جمهوری اوباما، عملیات مشترک سیا و موساد افزایش یافت و هدف از آن نابودی برنامه اتمی ایران بود به اضافه اینکه روابط ارتش اسرائیل و آمریکا نیز در این دوره بهبود یافت و آموزش‌ها و رزمایش‌های مشترک نیروی دریایی و یگان‌های ویژه و نیز سامانه دفاع هوایی بخشی از این روابط بود.»


Page Generated in 0/0058 sec