printlogo


کد خبر: 170451تاریخ: 1395/10/26 00:00
چهارگوشه

اردوغان: ترکیه برای همیشه در قبرس می‌ماند
 رئیس‌جمهور ترکیه طی اظهاراتی اعلام کرد نیروهای این کشور تا همیشه در قبرس خواهند ماند. در حال حاضر یونان گردانی متشکل از ۱۱۰۰ سرباز در قبرس دارد و رجب طیب اردوغان می‌گوید طرحی برای ابقای ۶۵۰ سرباز ترک و ۹۵۰ سرباز یونانی در جزیره قبرس پس از رسیدن به توافق و حل و فصل اختلافات وجود دارد. اردوغان که پس از پایان موقت مذاکرات صلح قبرس در ژنو این سخنان را مطرح کرد، در ادامه گفت در نظر گرفتن ریاست‌جمهوری چرخشی در این جزیره متحد «غیرقابل قبول» است. این اظهارات نشان می‌دهد مذاکرات صلح قبرس با میانجی‌گری سازمان ملل آنطور که گفته می‌شود به یک توافق نزدیک نیست. مذاکره اخیر اتحاد قبرس، پس از 4 روز، پنجشنبه بدون هیچ توافقی به پایان رسید اما طرح‌هایی برای ادامه مذاکره درباره جزئیات از ۱۸ ژانویه وجود دارد.

کشف شبکه جاسوسی اسرائیلی در الجزایر
الجزایر از کشف و انهدام یک شبکه جاسوسی بین‌المللی که به نفع اسرائیل فعالیت می‌کرد، خبر داده‌ است. به گزارش روزنامه النهار الجزایر، نیروهای امنیتی این کشور یک شبکه بین‌المللی جاسوسی را که در استان غردایه برای اسرائیل فعالیت می‌کرد، به اتهام ایجاد هرج‌ومرج و ناامنی در کشور، بازداشت کرده‌اند. الجزایر بازجویی از این عناصر را که تبعه لیبی، مالی، اتیوپی، غنا، نیجریه و کنیا هستند، آغاز کرده است. روزنامه البلاد الجزایر نیز گزارش داده است طبق بازجویی‌های اولیه ثابت‌شده این افراد برای اسرائیل فعالیت می‌کنند. این گروه جاسوسی از دستگاه‌های مخابراتی و تصویربرداری پیشرفته‌ استفاده می‌کردند. از این گروه جاسوسی تعدادی سی‌دی حاوی متن‌هایی به زبان عبری و همچنین تصاویر ویدئویی از تظاهراتی که در الجزایر رخ‌ داده بود، کشف شد.

سبزهای آلمان: اسرائیل منزوی می‌شود
یورگن تریتن از سیاستمداران بلندپایه حزب سبز آلمان به اسرائیل درباره رویگردانی از راه‌حل 2 دولت در سرزمین‌های اشغالی هشدار داد. به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه «هانوفرشه آلگماینه سایتونگ» این عضو برجسته ائتلاف دی‌لینک یا چپ‌های بوندستاگ آلمان در آستانه برگزاری کنفرانس صلح خاورمیانه در پاریس، درباره تداوم شهرکسازی‌های غیرقانونی به تل‌آویو هشدار داده و سیاست‌های نتانیاهو را عامل به انزوا کشانده شدن این رژیم دانست. او در گفت‌وگو با شبکه تحریریه روزنامه‌های آلمان (آر‌ان‌دی) تاکید کرد اینکه اسرائیل در سیاست شهرکسازی‌ها تنها به حمایت‌های رئیس‌جمهور جدید آمریکا، دونالد ترامپ وابسته باشد یک بازی خطرناک است.

بازداشت متهمان چینی حمله استانبول
2 تبعه چینی که درباره حمله تروریستی اخیر به باشگاهی شبانه در استانبول دستگیر شده بودند، راهی زندان شده‌اند. خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد عمر عاصم و ابولیزی عبدالحمید به اتهام «عضویت در سازمان تروریستی، خرید غیرقانونی اسلحه و همدستی در قتل 39 انسان» زندانی شدند. باشگاه رینا همزمان با آغاز جشن سال نو در استانبول ترکیه هدف حمله مسلحانه قرار گرفت. گروه تروریستی داعش مسؤولیت این حمله را برعهده گرفته است.

دستگیری چند مظنون مرتبط با داعش در اسپانیا و مجارستان
5 مظنون مرتبط با گروه تروریستی داعش در اسپانیا و مجارستان دستگیر شده‌اند. به گزارش فرانس‌پرس، وزارت کشور اسپانیا جمعه گذشته اعلام کرد که گاردیا سیویل (پلیس شهری) فیگوراس در شمال غرب  این کشور یک مرد مغربی با شناسنامه هلندی را به اتهام ارتباط با داعش دستگیر کرده که اخیراً از ترکیه به اسپانیا بازگشته بود. پلیس همچنین در بخشی از عملیات خود در شهر سیوتا در مرز کشور مغرب 6 منزل مسکونی را مورد تجسس قرار داد و در جریان آن یک قبضه تفنگ و 3 چاقو کشف و ضبط کرد. به گزارش پرس‌تی‌وی، در شرق اروپا نیز مقامات مجارستان از دستگیری 2 زن جوان 18 و 19 ساله از فرانسه و بلژیک به اتهام تلاش برای پیوستن به داعش در سوریه خبر دادند.


Page Generated in 0/0054 sec