صنعت خودروی کشور انحصاری است
رقابت در صنعت خودرو دیده نمیشود چراکه 2 خودروساز بزرگ در کشور فعالیت دارند و رقابت را محدود میکنند. بیوک علیمرادلو، مشاور وزیر صنعت در امور خودرو با بیان اینکه زنجیره تولید قرارداد با شرکت رنو از صفر تا صد در داخل کشور اجرایی میشود، گفت: شرکت رنو بهعنوان سرمایهگذار حضور خواهد داشت و مدیریت توسط شرکای 2 کشور اجرایی میشود. به گزارش رادیو اقتصاد، وی بر لزوم ایجاد شغل و بهروزرسانی صنعت خودرو تاکید و تصریح کرد: اصل اثرگذاری صنعت خودرو مبتنی بر رقابت است و برند ملی منجر به ایجاد این روند نمیشود. وی ادامه داد: شبکه فروش و خدمات پس از فروش توسط این 2 خودروساز ایجاد میشود و باید براساس استانداردهای روز جهانی به ارائه خدمات بپردازند. علیمرادلو با بیان اینکه سرمایهگذاری در حوزه تولید خودرو موفق نبوده است، افزود: قدمهای اولیه در قرارداد با رنو برداشته شده بود ولی زنجیره ارزش آن به صورت کامل اجرا نشده بود.
انبوهسازان بافتهای فرسوده را نوسازی میکنند
در مذاکراتی که با دولت انجام شده انجمن انبوهسازان در حال ورود به فاز اجرایی نوسازی بافت فرسوده تهران است. حسن محتشم، رئیس انجمن انبوهسازان تهران در گفتوگو با ایسنا، اظهار داشت: بتازگی انجمن انبوهسازان استان تهران با شرکت عمران و بهسازی شهری مذاکراتی را برای نوسازی بافتهای فرسوده انجام داده است. به این ترتیب که پلاکهای در اختیار شرکت عمران به انجمن معرفی میشود تا نوسازی صورت گیرد. به انجمن این اختیار داده شده که قرارداد را به صورت مشارکت یا پیمانکاری بپذیرد تا ساختوساز در بافت فرسوده را شروع کنیم و هماکنون در حال فراهم کردن مقدمات کار هستیم. وی درباره نحوه سرمایهگذاری انبوهسازان در نوسازی بافتهای فرسوده افزود: انبوهسازان حاضرند سرمایهگذاری کنند اما حاضر نیستند درگیر تملک شوند. وی تاکید کرد: اگر تملک را بپذیریم سرمایه میخوابد و این مشکل پیش میآید که نمیدانیم چه مدت طول میکشد تا بتوانیم آن را آزاد کنیم. به همین دلیل هماکنون شرکت عمران، پلاکهای آزاد شده خود را در اختیار ما گذاشته و ما برای ساختوساز آماده میشویم. مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی هم در اینباره اعلام کرد: پروژه را میپذیریم ولی با توجه به اینکه تملک زمانبر است نمیتوانیم درگیر مسائل مربوط به آن شویم.