printlogo


کد خبر: 170496تاریخ: 1395/10/27 00:00
اخبار

فراخوان  یازدهمین جشنواره شعر فجر منتشر شد
دبیرخانه جشنواره شعر فجر با انتشار فراخوانی از پدیدآورندگان و ناشران خواست آثار منتشرشده دارای مجوز وزارت ارشاد را در اختیار این دبیرخانه قرار دهند. به گزارش روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه، 15 بهمن 95 است. شاعران و پژوهشگران می‌توانند یک نسخه از آثار خود را به نشانی زیر ارسال کنند: تهران، خیابان کریم‌خان‌زند، خیابان سنایی، کوچه شهید اعرابی (5)، پلاک 6، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان؛ دبیرخانه یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر. مراسم پایانی یازدهمین جشنواره شعر فجر با دبیری محمدکاظم کاظمی، اسفند 95 در شهر مقدس مشهد برگزار می‌شود. این جشنواره همانند سال‌های گذشته با برگزاری محافل شعرخوانی در چند شهر ایران با مراسم اختتامیه و اعلام اسامی برندگان به پایان خواهد رسید.   یادآور می‌شود، امسال برای نخستین‌بار، جشنواره شعر فجر در بخش ویژه افغانستان به بررسی آثار شعری این کشور طی یک دهه گذشته می‌نشیند و نفرات برگزیده این بخش را در آیین اختتامیه معرفی می‌کند.

بودجه صداوسیما ۲ برابر شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح دیروز پارلمان و در ادامه رسیدگی به مواد مراعا مانده لایحه برنامه ششم توسعه، ماده 108 این لایحه را پس از بحث و تبادل نظر تصویب کردند. به گزارش خبرگزاری دانشجو، طبق این ماده، دولت مکلف است از ابتدای اجرای برنامه، در قالب بودجه سنواتی سهم خود در تامین بودجه سازمان صداوسیما را حداقل به میزان 7/0 درصد بودجه عمومی دولت لحاظ و تخصیص دهد. افزایش اعتبار سازمان نسبت به سال پایه از محل این ماده جهت پوشش 100 درصدی استان‌ها، توسعه کمی و کیفی برنامه‌های تولیدی (ملی، استانی و برون‌مرزی) پویانمایی، (انیمیشن) مستند، فیلم‌ها، سریال‌های فاخر و توسعه فنی هزینه می‌شود و پرداخت هرگونه حقوق و مزایا جز به تناسب سایر بخش‌هایی کشور که در بودجه سنواتی مشخص می‌شود، ممنوع است.

شیخ‌طادی:
جشنواره فیلم فجر پرچم ایران را حمل نمی‌کند
پرویز شیخ‌طادی، کارگردان فیلم سینمایی «امپراطور جهنم» در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره چرایی کنار گذاشته شدن فیلمش در جشنواره فیلم فجر گفت: مساله مربوط به امسال یا اعضای هیات انتخاب نیست، به نظرم سیاست‌گذاری کلانی که در سطح سیاست خارجی ما بنا گذاشته شده، نفوذ کرده و دیپلماسی فرهنگی کشور را تحت تاثیر قرار داده است. به گزارش خبرگزاری دانشجو، وی افزود: الان چند سالی است جشنواره فیلم فجر پرچم ایران را حمل نمی‌کند بلکه پرچم سفید دستش گرفته است؛ یک پرچم سفید بی‌طرف که نه منافع ملی و نه منافع منطقه را در نظر نمی‌گیرد. «امپراطور جهنم» فیلمی درباره بررسی جزئی مسائل مربوط به منطقه بویژه موضوع گروه‌های تروریستی و نقش کشورهایی همچون عربستان‌سعودی در تشکیل و تقویت این گروه‌هاست. این فیلم در بخش مسابقه‌ای جشنواره فیلم فجر پذیرفته نشد و با توجه به اعلام قبلی عوامل آن، این فیلم از حضور در بخش‌های دیگر جشنواره نیز انصراف داد.

فراخوان همکاری شبکه پویا با برنامه‌سازان حوزه خردسال
شبکه کودک و نوجوان، فراخوان برنامه‌سازی تلویزیونی برای فصل بهار ۱۳۹۶ شبکه پویا را در ۵ موضوع اعلام کرد. به گزارش تسنیم، در این فراخوان آمده است: کلیه برنامه‌سازانی که توانمندی لازم برای آفرینش برنامه‌های تلویزیونی ویژه خردسالان زیر 6 سال را دارند، می‌توانند طرح‌های خود را برای برنامه‌سازی در موضوعات زیر به گروه خردسال شبکه کودک و نوجوان ارسال کنند.  موضوعات فراخوان شبکه کودک و نوجوان بدین شرح است:  «ترغیب خردسالان به مطالعه از طریق قصه‌گویی بر اساس کتاب‌های چاپی»، «ترغیب خردسالان به هنرورزی از طریق نگارخانه تعاملی با استفاده از نقاشی‌های مخاطبان خردسال»، «ترغیب خردسالان به ورزش»، «ترغیب خردسالان به حضور در محیط مسجد» و «گردآوری تعاملی و نمایش قطعات کلامی و تصویری طنز برای خردسالان».
 


Page Generated in 0/0063 sec