printlogo


کد خبر: 170530تاریخ: 1395/10/28 00:00
اخبار

شلیک پدافند به یک فروند هلی‌شات در منطقه پرواز ممنوع
معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: یک فروند هلی‌شات بسیار سبک وارد محدوده پرواز ممنوع شده بود که مورد اصابت قرار گرفت. علیرضا الهامی درباره شنیده شدن صدای ضدهوایی در تهران اظهار کرد: یک فروند هلی‌شات از نوع پرنده‌های بدون سرنشین وارد منطقه پرواز ممنوع شده بود و پدافند هوایی کار خودش را انجام داد و این پرنده بلافاصله از محدوده خارج شد و چون لازم است ایمنی مناطق مرکزی و مسکونی مرکز شهر حفظ شود همکاران از ادامه تیراندازی دست کشیدند و اکنون جای هیچگونه مورد نگران‌کننده‌ای نیست. وی با بیان اینکه صدایی که شنیده شد صدای هوشیاری و امنیت کامل است، ادامه داد: آنچه مردم شنیدند اطمینان خاطر به آنهاست که فرزندان آنها در پدافند هوایی آمادة آماده اند.

 
برجام در  پاویون فرودگاه تصویب شد
علیرضا زاکانی می‌گوید رئیس‌جمهور صراحتا اعلام کند روزی 150 میلیون دلاری که قرار بود بعد از برجام به نفع کشور بشود، دقیقا کجاست؟ رئیس کمیسیون برجام در مجلس نهم در نشست مطبوعاتی «تجربه‌گران» که به مناسبت نخستین سالگرد برجام برگزار شد، گفت: دولت یازدهم مسیری را در مذاکرات طی کرد که دچار بچه ناقص‌الخلقه شدیم و باید مدام تیمارداری کنیم. وی افزود: دولت باید به دلیل نقض برجام توسط آمریکایی‌ها و بدعهدی‌های این کشور در سطح جهانی برای آمریکا رسوایی درست کند و سایر کشورها نیز از تجربه ما استفاده کنند اما دولت می‌خواهد ما را از حداقل خود نیز محروم کند.  زاکانی ادامه داد:‌ در مرحله اول 5 عضو ارشد باید سند برجام را دنبال می‌کردند که بعد آقای صالحی و وزیر دفاع به آنها اضافه شدند و آن 5 نفر به‌صراحت اعلام کردند ما نسبت به محتوای برجام بی‌خبریم و این به ضرر ما بود. علاوه بر آن ما فرصت کمی برای بررسی برجام داشتیم که باعث شد در پاویون فرودگاه سند برجام بررسی شود. بر همین اساس نیز این سند غیرکارشناسی به ثبت و ضبط رسید.  نماینده مردم تهران در مجلس نهم افزود:‌ امروز هیچ مستند دقیق و چارچوب‌ حقوقی که کدخدا را مکلف به تعهدات خود کند از برجام دریافت نمی‌کنیم چراکه اوباما اعلام کرد من با دشمنم تعهد بسته و مذاکره کرده‌ام. درحالی‌که آنها نیازمند تعامل و مذاکره با ما بودند. رئیس کمیسیون بررسی برجام در مجلس نهم بیان کرد: روحانی صراحتاً بگوید‌ روزی 150 میلیارد دلاری که قرار بود بعد از برجام به نفع کشور شود دقیقاً کجاست؟

کاروان‌های راهیان‌نور از فردو به عنوان موزه دیدن کنند
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: با توجه به تغییر کاربری فردو پیشنهاد می‌کنم کاروان‌های راهیان نور در مسیر جبهه از فردو به عنوان موزه دیدن کنند، زیرا فردو با وضعیت فعلی‌اش که اساساً تغییر کاربری داده، به درد کار دیگری نمی‌خورد. فریدون عباسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران درباره تغییرات اساسی در فردو گفت: فردو مأموریتی برای تولید مواد غنی شده اورانیوم با مقیاس بزرگ در عمق زمین دارد. سانتریفیوژهایی با قطر و ارتفاع بلند در آنجا قرار می‌گیرند، یعنی اگر ما روی سوی 50 یا 100 کار کنیم، فردو جواب می‌دهد.  وی با بیان اینکه فردو با ماشین‌های پیشرفته خود، ارزشی بیشتر از نطنز با ماشین‌های نسل نو دارد، افزود: چون سقف فردو بلند است، می‌توانستیم ماشین‌های بلند خود را در آنجا بگذاریم و کار صنعتی در آنجا انجام دهیم اما متأسفانه برخی بر تحقیقاتی بودن فردو پافشاری می‌کنند. کدام عقل سلیمی قبول می‌کند 80 متر زیر زمین بروند و آنجا تحقیقات کنند؟!!  رئیس سابق سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: متأسفانه عده‎ای، با چند شعار در حال فریب دادن جامعه هستند. فردو ویژه غنی‌سازی است و چون نمی‌توانستند آن را منهدم کنند، به تیم مذاکره‌کننده ما گفتند آن را خراب کنید.  عباسی ادامه داد: زمانی که مأموریت‌ کاری یک مکانی عوض شود، آن مکان عوض شده و تعطیل شده است. با توجه به وضعیت فعلی فردو پیشنهاد می‌کنم کاروان‌های راهیان نور در مسیر جبهه از فردو به عنوان موزه دیدن کنند چون فردو با وضعیت فعلی‌اش که اساساً تغییر کاربری داده، به درد کار دیگری نمی‌خورد.
 


Page Generated in 0/0053 sec