printlogo


کد خبر: 170537تاریخ: 1395/10/28 00:00
اخبار

بانک مرکزی به بانک‌ها برای شفاف‌سازی مهلت داد
در حالی که صورت‌های مالی جدید منتشرشده بانک‌ها حاکی از تعدیل زیان‌های سنگین این موسسات است، مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری خبر داد بانک مرکزی با چشم‌پوشی از انجام برخی اصلاحات به بانک‌ها برای شفاف‌سازی تا پایان سال ۹۵ مهلت داده است. عباس کمرئی در گفت‌وگو با فارس، با تأکید بر لزوم رعایت شفافیت در صورت‌های مالی بانک‌ها اظهار داشت: بانک مرکزی باتوجه به مفاد مندرج در قانون برنامه پنجم توسعه و قانون پولی و بانکی کشور از اواخر سال گذشته برای شفافیت بیشتر، جلوگیری از تقسیم سودهای غیرواقعی، کنترل ریسک و برخورداری بانک‌ها از کفایت لازم بر دریافت ذخایر تأکید داشته و بر این اساس این بانک صورت‌های مالی مورد نظر را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. وی افزود: با ابلاغ صورت‌های مالی از پایان بهمن‌ماه سال گذشته، بانک‌ها ملزم به تهیه صورت‌های مالی سال 94 با رعایت استانداردهای جدید شدند که در نهایت قرار شد این صورت‌ها پس از ارائه به بانک مرکزی و کسب مجوز لازم، در مجامع مورد رسیدگی قرار گیرد.


ایرباس نو ممنوع‌الخروج است
مدیرعامل اسبق هواپیمایی آسمان با بیان اینکه هواپیمای تازه‌وارد ایران‌ایر ممنوع‌الخروج است، گفت: ورود این هواپیما با 2 هدف کوتاه‌مدت عقب انداختن استیضاح وزیر و میان‌مدت انتخابات ریاست‌جمهوری انجام شده است. کامبیز بابایی در گفت‌وگو با تسنیم، با طرح این پرسش که چرا هواپیمای تازه‌وارد ایرباس 321 نمی‌تواند پرواز خارجی داشته باشد، اظهار داشت: هواپیماهای فوکر 100 با سقف پروازی 2 ساعت هم‌اکنون پروازهای خارجی را انجام می‌دهند. چگونه است ایرباس 321 که می‌تواند 5/5 ساعت پرواز مداوم داشته باشد نمی‌تواند در پروازهای خارجی مورد استفاده قرار گیرد؟ وی با اشاره به اینکه پروازهای خارجی با هواپیماهای ایرباس 320 و  بوئینگ 737 توسط ایرلاین داخلی انجام می‌شود، تصریح کرد: به نظر می‌رسد به این هواپیما (ایرباس 321 تازه‌وارد ناوگان هوایی کشور) مجوز پرواز خارجی داده نشده است.  اما سیدقاسم بی‌نیاز، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: ایرباس جدید ایران ایر از 3 ماه دیگر پرواز خارجی خواهد داشت، ممنوع‌الخروج نیست و محدودیتی در جابه‌جایی مسافر هم ندارد. وی افزود: ایرباس 321 در داخل کشور پرواز می‌کند و بخش بازرگانی ایران‌ایر در حال نیازسنجی و برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری این هواپیما در پروازهای خارجی است که البته تابع اصول اقتصادی و وجود تقاضاست.


برجام زحمت داشت، نتیجه نداشت
زحماتی برای برجام کشیده شد اما نتایج مناسبی در برداشته شدن عملی تحریم‌ها و عملیاتی شدن سوئیفت و بسیاری از مسائل دیگر برای کشور به همراه نداشت. یحیی آل‌اسحاق، عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران در گفت‌وگو با تسنیم درباره سالگرد اجرای برجام اظهار داشت: اقدامات مورد توافق در برجام  اگر نتیجه می‌داد و  یکسری از مشکلات ما را حل می‌کرد، امروز بسیاری از مشکلات پیش‌روی فعالان اقتصادی مرتفع شده بود اما حتی سوئیفت در مقام عمل کاربردی نیست. وی ادامه داد: کانال سوئیفت برای ما ایجاد شد اما آب به داخل آن  رفت‌وآمد نکرد و در مواقعی نیز که این کار انجام شد، جزئی و مربوط به واحدهای کوچک بود و بانک‌های بزرگ با ما همکاری نکردند. وی با اشاره به اینکه امروز دیگر همه می‌دانند چرا برجام در مقام عمل، عملکرد مناسبی برای کشور نداشت، تصریح کرد: بدعهدی و بدقولی‌های آمریکا و برخی کشورها مشخص است و همه مسؤولان و حتی آقای ظریف بر این موضوع اذعان دارند.


زنگنه: دوره گرانی نفت رسید
وزیر نفت با مطلوب ارزیابی‌کردن وضعیت بازار نفت، از احتمال افزایش بیشتر قیمت نفت خبر داد و گفت: درآمد نفتی ایران امسال به ۴۱ میلیارد دلار افزایش می‌یابد. به گزارش صدا و سیما، بیژن نامدارزنگنه در این‌باره افزود: اطمینان دارم عمده کاهش تولید اوپک و غیر اوپک براساس تعهدات آنها عملی خواهد شد و این باعث می‌شود بخشی از نفت مازاد بازار از بازار خارج شود و عدم توازن کنونی عرضه و تقاضا به توازن برسد و قیمت‌ها به سمت بالا برود. به گفته وی در شرایط فعلی هم وضع قیمت نفت در بازار رو به بالاست.


Page Generated in 0/0061 sec