printlogo


کد خبر: 170540تاریخ: 1395/10/28 00:00
رئیس پلیس آگاهی ناجا خبر داد
پلمب ۱۸ شرکت هرمی و دستگیری ۳۴۰ نفر

رئیس پلیس آگاهی کشور از پلمب
18 شرکت هرمی و دستگیری 340 نفر در ارتباط با این فعالیت‌ها خبر داد.
سردار مقیمی همچنین با اشاره به کاهش 3 درصدی وقوع جعل و کلاهبرداری در ۹ ماهه امسال، گفت: طی این مدت، بیش از ۹ هزار نفر جاعل و کلاهبردار نیز دستگیر شده‌اند.
سردار محمدرضا مقیمی روز گذشته در نشست تخصصی رؤسای ادارات مبارزه با جعل و کلاهبرداری استان‌های سراسر کشور اظهار داشت: رویکرد پلیس آگاهی طی 3 سال اخیر براساس 2 موضوع اطلاعات جنایی و تشخیص هویت است همچنین تقویت و توسعه اشراف اطلاعاتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
دستگیری بیش از ۹ هزار نفر به جرم جعل و کلاهبرداری
وی ضمن اعلام کاهش 3 درصدی وقوع جعل و کلاهبرداری در ۹ ماهه امسال با اشاره به شناسایی و دستگیری بیش از 4هزار نفر به جرم جعل در ۹ ماهه امسال، گفت: بیش از 5 هزار نفر به جرم کلاهبرداری شناسایی و دستگیر شدند.
به گفته وی، طی این مدت بیشترین پرونده‌ها در حوزه جعل به ترتیب اسکناس و اوراق بانکی، اسناد مالکیتی، مدارک و اوراق شناسایی، مهر و علائم شرکت‌های دولتی و خصوصی، مدارک و اوراق دولتی است. رئیس پلیس آگاهی ناجا یادآور شد: طبق آمار بیشترین پرونده‌های متشکله در حوزه کلاهبرداری شامل کارت به کارت، تلفنی، پیامکی، مراجعه به دستگاه خودپرداز، خرید و فروش منزل، اتومبیل، پیش‌فروش آپارتمان، رهن و اجاره، پرداخت وام، دلالی در امور قضایی، انتظامی، اداری و لیزینگ است. سردار مقیمی، افتتاح حساب با مدارک جعلی و دریافت دسته چک، صدور کارت ملی المثنی توسط دفاتر پیشخوان دولت با ارائه شناسنامه جعلی، صدور اسناد مالکیتی جعلی برای املاک و سندسازی برای زمین‌های رها شده و خالی از سکنه را شایع‌ترین شیوه و شگرد جعل در ۹ ماهه امسال عنوان کرد.
پلمب ۱۸ شرکت هرمی و دستگیری ۳۴۰ نفر در این رابطه
به گزارش مهر، رئیس پلیس آگاهی کشور با بیان اینکه تاکنون ۱۰۵ شرکت که فعالیت‌های هرمی و مشکوک به آن داشتند، شناسایی و به دستگاه‌های قضایی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: طی این مدت، ۱۸ شرکت هرمی پلمب و در این رابطه ۳۴۰ نفر شناسایی و دستگیر شدند.
وی، شایع‌ترین شیوه و شگرد در بحث شرکت‌های هرمی را جذب اعضا تحت عنوان استخدام در شرکت‌ها و سازمان‌ها، کسب درآمد بالا در بین دانش‌آموزان و دانشجویان و خرید تورهای مسافرتی خارج از کشور عنوان کرد.
وی بیان کرد: در برخی شهرستان‌های کوچک، اینگونه شرکت‌ها اقدام به فعالیت و عضوگیری از طریق روش‌های قدیمی کرده که متاسفانه باز هم عده‌ای از هموطنان در دام آنها گرفتار می‌شوند.
رئیس پلیس آگاهی ناجا در خاتمه گفت: جامعه هدف شرکت‌های هرمی، اکثراً افراد جوان هستند و این افراد عمدتا به دلیل نداشتن شغل و عدم رضایت از کارشان به منظور کسب درآمد بیشتر جذب اینگونه فعالیت‌های کاذب می‌شوند.
 


Page Generated in 0/0052 sec