printlogo


کد خبر: 170541تاریخ: 1395/10/28 00:00
نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت مجلس خبر داد
ارائه لایحه نظارت آنلاین پزشکی به مجلس

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه بیمه مسؤولیت پزشکان برای مصون بودن از تعقیب قضایی و حمایت در پرداخت خسارت مصوب شد، ارائه لایحه نظارت آنلاین پزشکی از طرف دولت و وزارت بهداشت را پیشنهاد کرد.
محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره مساله خطا، اشتباه و قصورات پزشکی در کشورمان و همچنین نقش قانونگذار برای حمایت از بیماران و همچنین خدمت‌دهنده (پزشک و پرستار) اظهار داشت: خطای پزشکی امری اجتناب‌ناپذیر است که در تمام کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه رخ می‌دهد و فقط مربوط به پزشکی ایران نیست، زیرا مقوله پزشکی در یک چارچوب و اصولی تعریف می‌شود که خطا، اشتباه و قصورات نیز در آن دارای فراز و فرود است.
وی درباره وظیفه حاکمیتی مجلس درباره نظارت‌ها عنوان کرد: بنده به عنوان نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس این آمادگی را از طرف مجلس اعلام می‌کنم تا در صورت ارسال لایحه نظارت آنلاین پزشکی از طرف دولت و وزارت بهداشت به آن بپردازیم تا بتوانیم یک سیستم جامع و آنلاین برای خدمات پزشکی و پرستاری ایجاد شود.
قربانی تصریح کرد: کما اینکه در برنامه توسعه ششم جدا از اینکه بیماران می‌توانند همانند گذشته از طریق سازمان نظام‌پزشکی حقوق خود را در حوزه پزشکی پیگیری کنند، از طریق نهادهایی مانند تعزیرات و قوه‌قضائیه نیز می‌توانند حق و حقوق خود را مطالبه کنند و محدودیتی در این‌باره ایجاد نشده است.
نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره حمایت‌های قانونی از خدمت‌دهنده‌های حوزه سلامت نظیر پزشک و پرستار در زمان خطا، اشتباه و قصورات نیز عنوان کرد: برای این امر در هفته‌ای که گذشت در برنامه ششم توسعه مصوب شد پزشکان بیمه مسؤولیت شوند که با پوشش این بیمه، کادر پزشکی از تعقیب قضایی مصون و در پرداخت خسارت تحت حمایت مالی قرار خواهند گرفت.


Page Generated in 0/0053 sec