printlogo


کد خبر: 170545تاریخ: 1395/10/28 00:00
پایتخت

احمد مسجدجامعی به کتابخانه ملی می‌رود
شورای شهر تهران سکوی پرتابی برای پست‌های دولتی
احمد مسجدجامعی بعد از نزدیک به 10 سال حضور در شورای اسلامی شهر تهران، روز گذشته بعد از 2 هفته که زمزمه‌های استعفایش از شورای شهر تهران بود، استعفا داد.پس از انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در سال 92 که 31 عضو شورا از سوی مردم انتخاب شدند تاکنون 4 عضو به دلایل مختلف استعفا داده‌اند. بر این اساس به دلیل انتخاب و عضویت همزمان محمدمهدی مفتح (عضو منتخب اصلی شورا) در مجلس شورای اسلامی، مسعود سلطانی‌فر نخستین عضو علی‌البدل جایگزین وی شد که البته مفتح باز هم با رای مردم در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. همچنین با استعفای مهدی حجت (عضو منتخب اصلی) از شورای شهر به دلیل انتصاب به عنوان معاون ریاست میراث فرهنگی، ولی‌الله شجاع‌پوریان عضو دوم علی‌البدل جایگزین وی شد. پس از انتصاب مسعود سلطانی‌فر به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از طرف حسن روحانی وی از شورای شهر تهران استعفا کرد و علی صابری جایگزین وی شد. چهارمین عضو شورای شهر تهران که به دلیل ریاست کتابخانه ملی از شورا استعفا داد و به رای مردم احترام نگذاشت، احمد مسجدجامعی است که جایگزین وی در 8 ماه باقیمانده از شورای چهارم افشین حبیب‌زاده‌کلی است. در انتخابات دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران نزدیک به 300 هزار نفر به احمد مسجدجامعی رای داده بودند. 3 عضوی که از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران استعفا داده‌ و در پست‌های دولتی قرار گرفته‌اند اصلاح‌طلبانی بودند که ادعای احترام گذاشتن به رای مردم و حقوق شهروندی را داشته‌اند.

هوای پایتخت بازهم در شرایط «ناسالم»
«آلاینده‌ها» نرفته دوباره بازگشتند
کیفیت هوای تهران که روز یکشنبه پس از ۱۹۲ ساعت آلودگی، اندکی بهبود یافته بود، روز گذشته دوباره در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت، طوری که به سالمندان، بیماران و کودکان توصیه شد از منزل خارج نشوند.
به گزارش تسنیم، میانگین شاخص عدد ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون در شهر تهران ظهر دیروز دوشنبه 27 دی‌ماه ‌روی عدد 125 قرار گرفت و به همین سبب کیفیت هوای شهر تهران دوباره به شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس رسید. کیفیت هوای استان طی 9 روز اخیر فقط در 24 ساعت روز یکشنبه سالم بود و مردم تهران آلودگی هوای 8 روزه یعنی 192 ساعتی را تجربه کردند و این‌بار نیز باید پذیرای آلاینده‌ها باشند.  در شرایطی که کیفیت هوا برای گروه‌های حساس یا عموم جامعه ناسالم می‌شود کارشناسان توصیه بر عدم تردد و عبورومرور بیماران، زنان باردار، گروه‌های حساس، سالمندان و کودکان در محل‌های شلوغ و پرتردد دارند.

کشف ۳ تن انواع مواد محترقه در بازار تهران
سرکلانتر هفتم فاتب از کشف قریب به 3 تن انواع مواد محترقه خطرناک در بازار تهران خبر داد.  به گزارش مهر، سرهنگ جلیل موقوفه ای گفت: در پی ارجاع چندین فقره گزارش و شکایات مردمی درباره خرید و فروش مواد محترقه در بازار تهران، پرونده‌ای در این رابطه در کلانتری ۱۱۶ مولوی تشکیل شد و تیمی از ماموران تخصصی این یگان رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. وی با بیان اینکه با تحقیقات صورت گرفته مشخص شد افرادی ناشناس اقدام به دپو و نگهداری حجم قابل توجهی انواع مواد محترقه، منفجره و آتش‌زا در بازار مولوی می‌کنند، بیان داشت: عوامل کلانتری ۱۱۶ مولوی با حضور در محل، مقادیر زیادی از این مواد خطرناک که هر لحظه امکان انفجار و آتش‌سوزی آن در سطحی گسترده وجود داشت را  کشف کردند. سرکلانتر هفتم فاتب در پایان یادآور شد: با هماهنگی های صورت گرفته، ۳۶ هزار و ۲۶۰ عدد انواع مواد محترقه و منفجره به وزن تقریبی 3 تن کشف و ضمن انتقال به کلانتری پس از تشکیل پرونده به دادسرای مربوطه ارسال شد. تلاش برای دستگیری متهمان این پرونده ادامه دارد.


Page Generated in 0/0054 sec