printlogo


کد خبر: 170556تاریخ: 1395/10/28 00:00
اخبار

تدارک گسترده شبکه امید برای آغاز پخش رسمی
محمد سرشار، مدیر شبکه کودک و نوجوان با اعلام این خبر گفت: در دی ماه، مجموعه جذابی از برنامه‌های ویژه نوجوانان از شبکه امید پخش شد که به لطف خداوند، با اقبال مخاطب و بازخوردهای مثبت آنها مواجه شد.  به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرشار افزود: برنامه‌های «به توان خدا»، «تک ‌زنگ»، «دیدار در آشیانه»، «گردونه»، «نارنج و ترنج» و «تپش» مهم‌ترین برنامه‌های تولیدی پخش‌شده از شبکه امید برای مخاطبان نوجوان بودند که با پخش مجموعه پویانمایی خارجی جدید «صلح‌بانان جهان» همراه شدند.  مدیر شبکه کودک و نوجوان اظهار داشت: طراحی هویت بصری شبکه امید پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و  نشان (آرم) شبکه امید به تصویب معاونت سیما رسیده است. همچنین با پایان تصویربرداری اجزا و آغاز مرحله پردازش رایانه‌ای آن، بزودی امکان رونمایی از هویت بصری شبکه امید مهیا خواهد شد.  سرشار در پایان اظهار داشت: به‌رغم محدودیت‌های شدید مالی، به لطف خداوند و با حمایت مجموعه‌های مختلفی مانند مرکز اوج کودک و نوجوان و... شبکه امید توانسته برنامه‌های مناسب نوجوانان را به پخش برساند. با توجه به تاکید دکتر علی‌عسکری رئیس سازمان صدا و سیما، شبکه امید در فرستنده اول (تی اس یک) قرار خواهد گرفت و درخواست‌های مکرر نوجوانان و خانواده‌های ساکن شهرها و روستاهای سطح کشور برای سیگنال‌رسانی شبکه امید به آنان، اجابت خواهد شد.  گفتنی است، پس از تذکر رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت سال جاری نسبت به نبود برنامه‌سازی مناسب برای نوجوانان، در 30 شهریور پخش آزمایشی شبکه امید آغاز شد تا نوجوانان بالای 12 سال، صاحب یک شبکه تلویزیونی مستقل شوند.

فراخوان ملی کارتون «یک قرن سکوت»
فراخوان ملی کاریکاتور و کارتون «یک قرن سکوت» با موضوع استعمارگری انگلیس و قحطی تحمیل شده به ایران به همت حوزه هنری استان فارس اعلام شد. آخرین مهلت ارسال آثار به این مسابقه تا 28 اسفند 95 است؛ هر هنرمند برای شرکت در این مسابقه می‌تواند 5 اثر در اندازه A4 یا A3 با dpi 300، به همراه مشخصات کامل شناسنامه‌ای به آدرس الکترونیکی
yekgharnsokoot@gmail.com ارسال کند و در صورت نیاز با شماره تلفن 07132349174 تماس بگیرند. برای برنده جایزه بزرگ 3 میلیون تومان و به نفرات اول تا سوم به ترتیب یک میلیون و نیم، یک میلیون و 750 هزار تومان در نظر گرفته شده است.دبیرخانه این رویداد هنری در شیراز، خیابان لطفعلی‌خان‌زند، ساختمان حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس، واحد تجسمی واقع است. براساس این گزارش، قحطی بزرگ و مرگ و میر در ایران در سال‌های 1917تا 1919 رخ داد، این قحطی همراه با تأثیرات سوء جنگ اول جهانی در ایران به فاجعه بزرگی بدل شد و در پی آن 9 تا 10 میلیون نفر ایرانی به کام مرگ فرو رفتند.پیش از این فیلم یتیم‌خانه ایران به موضوع قحطی بزرگ در ایران پرداخته بود.

بازیگر فیلم «امپراطور جهنم»:
 فجر بیش از ثبات مدیریتی به ثبات فکری نیاز دارد
فرزین محدث، بازیگر فیلم امپراطور جهنم با اظهار تأسف از نادیده گرفته شدن این فیلم توسط هیأت بازبینی جشنواره فیلم فجر گفت: کنار گذاشتن فیلم سینمایی«امپراطور جهنم» اتفاق عجیبی است و امیدوارم مسؤولان برای این تصمیم دلیل قانع‌کننده‌ای داشته باشند زیرا «امپراطور جهنم» اثری ویژه درباره داعش است و چگونگی به وجود آمدن این گروه تکفیری را به تصویر می‌کشد و از دست‌های پشت پرده حکام آل‌سعود می‌گوید؛ اثری با فیلمنامه‌ای قوی که حاصل مدت‌ها تحقیق و پژوهش پرویز شیخ طادی است. به گزارش دیباچه، این بازیگر ادامه داد: به جرأت می‌توان گفت فیلم «امپراطور جهنم» ایرادهای تکنیکال ندارد زیرا پرویز شیخ طادی پیش‌تر با ساخت آثاری چون «شکارچی شنبه» و «روزهای زندگی» نشان داده کارگردانی کاربلد است و استانداردهای سینما را می‌شناسد! بازیگر فیلم«یک تکه نان» با انتقاد از نوع عملکرد جشنواره فیلم فجر گفت: آزمون و خطا کردن در رویداد مهمی چون جشنواره فجر جایی ندارد و باعث بروز کاستی‌هایی می‌شود که دودش به چشم فیلمسازان و هنرمندان می‌رود؛ در نهایت با توجه به اتفاق‌های اخیر می‌توان به این نتیجه رسید که در رویدادهای مهمی مانند جشنواره فیلم فجر، ثبات فکری از ثبات مدیریتی مهم‌تر است و دست‌اندرکاران باید به این موضوع اهمیت دهند.


Page Generated in 0/0052 sec