printlogo


کد خبر: 170557تاریخ: 1395/10/28 00:00
رویدادها

به مناسبت ایام فاطمیه
نمایش آیینی «غبار» روی صحنه خواهد رفت
طاهر ده‌پهلوان، مجری طرح نمایش آیینی غبار از حضور 4 بازیگر مشهور سینما، تلویزیون و تئاتر در نمایش آیینی غبار خبر داد. به گزارش تسنیم، وی افزود: این نمایش به کارگردانی محمدرضا مداحیان و نویسندگی انوش معظمی قرار است از اواسط بهمن ماه تا اواسط اسفند ماه همزمان با ایام فاطمیه در تالار وحدت روی صحنه برود. ده‌پهلوان در ادامه گفت: اردلان شجاع کاوه، میرطاهر مظلومی، شهرام عبدلی و خسرو شهراز از بازیگران جدیدی هستند که بعد از مرحله تست گریم به پروژه غبار پیوستند و وارد دورخوانی نمایش در محل سازمان فرهنگی- هنری بشارت شده‌اند. مجری طرح نمایش آیینی غبار توضیح داد: بازیگران دیگری هم بزودی به جمع ما خواهند پیوست و اخبار دقیق‌تر در نشست خبری اعلام خواهد شد که بزودی برگزار می‌شود.

پخش«پیش از آنکه چرچیل بداند تو مرده‌ای» در سیمای ملی
مستند لورنس که به بررسی اقدامات یکی از اتباع انگلیس در منطقه غرب آسیا و نقش وی در شکل‌گیری تقسیم‌بندی کنونی کشور‌های عربی می‌پردازد، مراحل نهایی خود را سپری کرده و تا پایان سال جاری برای پخش آماده می‌شود.  به گزارش فارس، عادل انیسی، کارگردان مستند «پیش از آنکه چرچیل بداند تو مرده‌ای» با اشاره به سوژه انتخابی خود گفت: وقتی با شخصیت و جایگاه لورنس در تاریخ معاصر منطقه مواجه شدم، اولین سوالی که برایم پیش آمد این بود که چرا تا کنون کسی چنین سوژه‌ای را در مستند خود استفاده نکرده است. انیسی شکل‌گیری کشورهای امروز منطقه را حاصل اقدامات لورنس دانست و اظهار داشت: در سال‌های پیش از جنگ جهانی اول، تنها 2 کشور ایران و عثمانی در منطقه وجود داشتند ولی پس از آن به واسطه اقداماتی که لورنس انجام می‌دهد و می‌توان حتی از آن با عنوان خیانت یاد کرد، منطقه درگیر بازی‌هایی می‌شود که اثرات و تبعات آن تا کنون باقی مانده است. مستند «پیش از آنکه چرچیل بداند تو مرده‌ای» به کارگردانی عادل انیسی و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر از تولیدات خانه مستند انقلاب اسلامی است.

آغاز اکران متولد سوریه در اروپا
اکران فیلم مستند «متولد سوریه» به کارگردانی «هرینان زین» فیلمساز آرژانتینی از 13 ژانویه در اروپا آغاز شده است.به گزارش میزان، این فیلم مستند بحران مهاجران را از دریچه دید کودکان به تصویر می‌کشد. نویسنده و خبرنگار جنگ 45 ساله زندگی 7 کودک سوری درگیر خشونت جنگ و مهاجرت به اروپا را هنرمندانه با دوربین خود ثبت کرده است. هرنیان زین در اسپانیا زندگی می‌کند و فیلم «متولد سوریه» او در اسپانیا و دانمارک در حال اکران است. فیلمنامه این مستند جنگی را «جوزف ارتونو» و خود «هرینان زین» به نگارش درآورده و برای فیلمبرداری به مناطق خطرناکی در سوریه رفته‌اند. کارگردان این اثر در این فیلم به عناصری همچون گروهک داعش به عنوان نیرویی که باعث تمام این مصیبت‌ها است، می‌پردازد. در این فیلم مشکلات و معضلات مهاجرت به اروپا برای کودکان سوری مورد نقد و بررسی قرار گرفته و مخاطب را به همدلی با سوری‌ها فرا می‌خواند.

آخرین مهلت دریافت آثار جشنواره فیلم 100
30 دی ماه جاری به عنوان آخرین مهلت دریافت آثار این رویداد سینمایی اعلام شده است. علاقه‌مندان جهت شرکت در این جشنواره فقط 3 روز فرصت دارند تا آثارشان را به دبیرخانه جشنواره به نشانی دبیرخانه جشنواره به نشانی: تهران- خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری، طبقه منفی یک، دبیرخانه مرکزی جشنواره‌های حوزه هنری ارسال کنند. به گزارش فارس، یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای در قالب بخش‌های «مسابقه سینمای100 ثانیه‌ای ایران» شامل 2 بخش «اصلی» و «در مسیر تجربه» در زمینه‌های مستند، داستانی، پویانمایی و مسابقه «سینمای 100 ثانیه‌ای جهان» در زمینه آثار مستند، داستانی و پویانمایی طراحی شده و در این دوره پذیرای آثاری است که در 3 محور موضوعی «اخلاق و سبک زندگی»، «اخلاق و فرهنگ کار» و «اخلاق و اقتصاد مقاومتی» تولید شده باشند. این رویداد سینمایی به دبیری علی قربانی از 4 تا 6 اسفند ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.
 


Page Generated in 0/0056 sec