printlogo


کد خبر: 170562تاریخ: 1395/10/28 00:00
اخبار

عراق با عربستان در جده بازی نمی‌کند
فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد دادگاه عالی ورزش حق آنها را زایل کرده است و آنها حاضر به بازی با عربستان در جده نیستند. دادگاه بین‌الملل ورزش(CAS) رای نهایی خود را در قضیه اختلاف فدراسیون عراق و عربستان بر سر بازی خانگی عربستان در نهایت به نفع سعودی‌ها صادر کرد و قرار شد عراق در بازی برگشت در جده مقابل عربستان بازی کند. این در حالی بود که فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) پیش از این اعلام کرده بود به خاطر اینکه عربستان حاضر نیست به تهران برای بازی با عراق بیاید بازی رفت و برگشت عراق و عربستان در کشوری ثالث برگزار شود ولی سعودی‌ها پس از انجام بازی رفت با عراق در مالزی به دادگاه CAS علیه این رای فیفا شکایت کردند و رای فیفا را با لابی‌های خود تغییر دادند و دادگاه عالی ورزش رای خود را به نفع آنها صادر کرد. در این راستا فدراسیون عراق بار دیگر تاکید کرد به هیچ‌وجه حاضر به بازی در خاک عربستان نیست و آنها باید به رای فیفا ملتزم باشند. کامل زغیر، از اعضای فدراسیون فوتبال عراق در مصاحبه با سایت الکوره گفت: دادگاه عالی ورزش(CAS) درخواست تجدیدنظر ما را رد کرد و به ما اجازه نداد به دادگاه فدرال شکایت کنیم. این حق قانونی ما بود، زیرا فیفا پیش از این مقرر کرده بود بازی با عربستان در کشوری ثالث برگزار شود. وی افزود: ما بنا به درخواست فیفا بازی خانگی خود را از تهران به مالزی منتقل کردیم. منتظر بودیم این مشکل و بهانه‌جویی عربستان بدون هیچ نگرانی به اتمام برسد ولی دادگاه عالی ورزش با تصمیم خود همه را غافلگیر کرد. ما به هیچ‌وجه از حق خود چشم‌پوشی نمی‌کنیم و تمام سعی خود را می‌کنیم تا از طریق قانون به حق خود برسیم. این در حالی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا روز گذشته رسما اعلام کرده بود ورزشگاه الجوهره جده میزبان بازی عربستان و عراق خواهد بود.

ساعت دیدار فولاد ـ پرسپولیس تغییر کرد
کمیته مسابقات سازمان لیگ از تغییر ساعت دیدار 2 تیم فولاد خوزستان و پرسپولیس خبر داد. به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، هیات فوتبال استان خوزستان درخواست کرد به دلیل نقص در سیستم روشنایی بیرون ورزشگاه غدیر بازی فولاد خوزستان و پرسپولیس در هفته هفدهم قبل از غروب آفتاب به پایان برسد و به همین دلیل این مسابقه به جای ساعت 16:40 در همان روز چهارشنبه در ساعت 15 آغاز می‌شود.

رئال‌مادرید پس از ۴۰ بازی  شکست را تجربه کرد
رئال‌مادرید پس از ۴۰ بازی پیاپی بدون شکست مغلوب سویا شد. حساس‌ترین بازی هفته هجدهم لیگا یکشنبه‌شب در ورزشگاه سانچس‌پیسخوان بین 2 تیم رئال‌مادرید و سویا برگزار شد که با پیروزی 2 بر یک سویا به پایان رسید. در نیمه اول تلاش 2 تیم برای باز کردن دروازه بی‌نتیجه بود و بازی بدون گل تمام شد. در نیمه دوم فشار سویا بیشتر شد اما این تیم نتوانست به گل دست پیدا کند. در دقیقه ۶۴ داور یک پنالتی به نفع رئال‌مادرید اعلام کرد. دنی کارواخال در محوطه جریمه با خطای دروازه‌بان میزبان متوقف شد و کریستیانو رونالدو ضربه پنالتی را تبدیل به گل کرد اما در دقیقه ۸۵ سرخیو راموس به اشتباه دروازه مادرید را باز کرد تا بازی به تساوی برسد. در دقایق اضافه مادرید گل دوم را نیز دریافت کرد تا رکورد ۴۰ بازی بدون شکست این تیم به پایان برسد.

ارتباط جالب ستاره جوان اورتون و مهاجم پیشین پرسپولیس
یک بازیکن ۱۸ ساله در دیدار اورتون و منچسترسیتی که یکشنبه برگزار شد، ارتباط جالبی با بازیکن سال‌های دور تیم فوتبال پرسپولیس دارد. به گزارش ایسنا و به نقل از ایندیپندنت، تیم فوتبال اورتون در حالی موفق شد با 4 گل منچسترسیتی را درهم بکوبد که یک بازیکن ۱۸ ساله در این دیدار درخشید. ستاره‌ای که در آینده می‌تواند به تیم‌ملی انگلیس هم برسد. تام دیویس که گل چهارم تیمش را برابر سیتی به ثمر رساند، خواهرزاده آلن ویتل، بازیکن سابق پرسپولیس است. ویتل پیش‌تر با پیراهن اورتون و کریستال‌پالاس به میدان می‌رفت که تصمیم گرفت برای پرسپولیس در لیگ ایران بازی کند. ویتل نخستین بازیکن خارجی است که در شهرآورد تهران حضور داشته است. او ۱۸ آذر ۱۳۵۶ در شهرآورد بیست‌ویکم تهران برای تیم پرسپولیس به میدان رفت. این بازی با نتیجه 2 بر یک به سود تیم پرسپولیس خاتمه یافت. او یکی از بهترین خارجی‌های تاریخ لیگ ایران و باشگاه پرسپولیس محسوب می‌شود که در سال ۲۰۰۸ عنوان کرده بود «یکی از مهم‌ترین چهره‌ها در پرسپولیس بودم».


Page Generated in 0/0064 sec