عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: دولت اکنون اولویتهای دیگری به جز مترو دارد و میخواهد کاستیهای دیگر را جبران کند، چرا که در پروژههای زیرساختی پیشرفت چندانی
نداشته است.
احمد علیرضابیگی در گفتوگو با فارس، گفت: عمده آلودگیهایی که در کلانشهرها شاهدیم از 2 منبع ناشی میشود؛ یکی سوختهای فسیلی است که در خودروها استفاده میشود و دیگری آلودگی است که از پتروشیمی در کنار شهرها وجود دارد در حالی که سوخت آنها باید سوخت پاک شود.
وی ادامه داد: در این دو منبع آلودگی سازمان محیطزیست مسؤول است که در جایگاه قانونی باید نظارتهای لازم را بر تولیدات خودرو و جایگاههای سوخت انجام دهد در حالی که متأسفانه همیشه سیاسی نگاه کرده است. بیگی گفت: بنابر این ورود سازمان محیطزیست و استحکام بر مواضع خود و دفاع از حقوق مردم در این رابطه ضروری است که متأسفانه دچار ملاحظاتی شده است.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: از سوی دیگر سازمان استاندارد نیز درباره سوخت جایگاههای پمپبنزین نظر خود را اعلام نکرده است.
وی افزود: دولت برای توسعه حملونقل عمومی در کلانشهرها باید توجه کند. ما این مشکل را داریم که دولت سهم خود را باید معادل سهم شهرداریها بپردازد در حالی که نکرده و اکنون بیشترین فشار متوجه شهرداریهاست.
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: زمانی برعکس این اوضاع را داشتیم و آورده شهرداریها کمتر بود به نظر میرسد دولت اکنون اولویتهای دیگری به جز مترو دارد و میخواهد کاستیهای دیگر را جبران کند، چرا که در پروژههای زیرساختی پیشرفت چندانی نداشته و رکود اقتصادی به این دلیل است که پروژههای عمرانی و زیرساختی فعال نیستند.
وی تأکید کرد: دولت باید اولویت را به حملونقل عمومی و توسعه آن بدهد. در حال حاضر سفرهای کوتاه و بلند برخلاف سایر کشورها در کشور ما کاری سخت است و توسعه حملونقل ریلی و زمینی بخوبی اتفاق نیفتاده است.
بیگی گفت: دولت اولویتهای دیگری را تعریف کرده و بیشترین سرمایهگذاری را روی هواپیما میکند در حالی که سهمی که سفرهای هوایی در جابهجایی مسافران دارند بیشتر از 4 درصد نیست و بیشتر جابهجاییها با حملونقل زمینی جادهای و ریلی است.
وی ادامه داد: حجم منابعی که به سفرهای هوایی اختصاص یافته تناسبی با وضعیت جامعه امروز ندارد و نمونه آن حادثه تصادف قطار تبریز- مشهد بود که نشان داد با شیوه ابتدایی سرویس حملونقل ریلی خدمات
ارائه میدهد.