printlogo


کد خبر: 170721تاریخ: 1395/11/2 00:00
جایی که فیلمساز می‌تواند با جایزه آن پز دهد

داور بخش انیمیشن دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش، انیمیشن‌های ایرانی را قابل رقابت با بهترین نمونه‌های خارجی دانست. به گزارش تسنیم، بهرام عظیمی از داوران بخش انیمیشن دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش گفت: برای من به عنوان یک آدم عادی که دید منفی به فیلم‌ها بویژه انیمیشن ندارم، یک فیلم اثرگذار می‌تواند درس‌های بزرگی روی کار و زندگیم بگذارد. عظیمی مشکل سینما را در ایران عمدتا پیاده کردن موضوعات در فیلم عنوان کرد و این در حالی است که یکی از عوامل جذابیت‌های اثر، چگونگی پرداخت داستان است. این انیماتور در ادامه توضیحات خود فیلمنامه و کارگردانی را مشکل فیلم‌هایی دانست که نمی‌توانند نظر مخاطب را جذب کنند نه خود داستان اصلی فیلم. وی در این‌باره گفت: «کارگردان می‌تواند زحمات عوامل فیلم مانند فیلمبردار و آهنگساز را هدر دهد. بسیاری از فیلم‌هایی که می‌گوییم خوب نیست داستان خوبی دارند ولی خوب پردازش نشده‌اند. وی با انتقاد از عدم پخش انیمیشن‌های کوتاه در مدیوم‌های پر مخاطبی مثل تلویزیون، انیمشین‌های کوتاه ایرانی را موفق‌ترین نوع انیمیشن در کشور دانست که می‌تواند شانه به شانه بهترین نمونه‌های خارجی حرکت کند. عظیمی علت این موفقیت را ساخته شدن برای رقابت با سرمایه شخصی، تیم کوچک و عدم محدودیت زمانی دانست.  عظیمی گفت: یک جشنواره وقتی مهم می‌شود که فیلمسازان در آن برای نخستین‌بار فیلم‌شان را به نمایش دربیاورند و البته جایزه گرفتن در آن برای فیلمساز اهمیت داشته باشد. جشنواره رویش هنری است و برای فیلمسازان احترام قائل است و یکی دیگر از دلایلی که فیلمسازان دوست دارند فیلم‌شان اینجا به نمایش دربیاید همین است. من در این جشنواره در چند دوره شرکت کرده‌ام و با اینکه آثارم را در جشنواره‌های دیگر می‌توانستم به نمایش دربیاورم برای نخستین‌بار در جشنواره رویش آنها را نمایش دادم. رویش جایی است که فیلمساز می‌تواند با جایزه آن پز دهد».


Page Generated in 0/0080 sec