printlogo


کد خبر: 170744تاریخ: 1395/11/2 00:00
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد
نارضایتی مردم از خدمات شرکت‌های بیمه

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ارتقای عملکرد صنعت بیمه گفت: بسیاری از مردم، از خدمات شرکت‌های بیمه رضایت ندارند. شهباز حسن‌پوربیگلری در گفت‌وگو با خانه ملت، گفت: باید پذیرفت بسیاری از مردم کشور درحال حاضر از  خدمات شرکت‌های بیمه رضایت ندارند که باید به این موضوع توجه شود. نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر نظارت‌ها در رابطه با تقویت عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای موثر نیست و نکته دیگر اینکه باید به موضوع شفافیت در صنعت بیمه توجه جدی شود. حسن‌پوربیگلری با تاکید برلزوم تناسب بین خدمات و محصولات شرکت‌های بیمه‌ای با نیازهای جامعه گفت: باید مسؤولان صنعت بیمه به مشکلات این صنعت رسیدگی کنند. این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: برای ارتقای صنعت بیمه باید به موضوع شفافیت و  فراهم شدن شرایط رقابتی توجه شود. حسن‌پوربیگلری ادامه داد: باید کار کارشناسی درباره ارتقای صنعت بیمه انجام شود و اگر این نیاز احساس می‌شود که قوانین بیمه به روزرسانی شود، در این زمینه اقدامات لازم انجام شود. وی با اشاره به ضرورت توجه به افزایش پوشش‌های بیمه‌ای ادامه داد: حضور بیمه‌های خارجی نیز می‌تواند انگیزه رقابت را در بین شرکت‌های بیمه‌ای افزایش دهد. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: در هر صورت ارتقای عملکرد صنعت بیمه باعث تسهیل کارهای تجاری می‌شود.
شکایت از شرکت‌های بیمه را ثبت کنید
عملکرد سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایات بیمه‌گذاران در بیمه مرکزی، کاهش تعداد شکایات از شرکت‌های بیمه و تقلیل متوسط زمان رسیدگی به آن از ۷۳ روز به ۶ روز را روایت می‌کند. به گزارش مهر، معاونت نظارت بیمه مرکزی به منظور افزایش رضایت بیمه‌گذاران و تسریع و تسهیل در روند رسیدگی به شکایات مردمی، اقدام به راه‌اندازی سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایات بیمه‌گذاران کرده تا بیمه‌شدگان، بیمه‌گذاران و همچنین زیاندیدگان با مراجعه به وب‌سایت بیمه‌مرکزی به آدرس www.centinsur.ir  بتوانند، شکایت خود را با سهولت مطرح و پیگیری کنند. بنا بر این گزارش، برای درج شکایت در این سامانه ، داشتن اطلاعاتی از قبیل کد ملی، تاریخ تولد، شماره پرونده خسارت، شماره بیمه‌نامه، آدرس و شماره تلفن همراه الزامی است و شاکی در مرحله نهایی ثبت شکایت با ثبت گزینه «ارجاع شکایت به بیمه‌مرکزی»، کد رهگیری دریافت و همزمان پیامکی حاوی دریافت شکایت شاکی روی تلفن همراه وی ارسال می‌شود. از آن پس شاکی با مراجعه به همین سامانه با درج کد رهگیری، شکایت خود را پیگیری می‌کند و از نتیجه آن مطلع می‌شود. این سامانه از مراجعه حضوری و سردرگمی مردم برای اعلام و پیگیری شکایات بیمه جلوگیری خواهد کرد. لازم به یادآوری است، این سامانه از ابتدای خردادماه سال ۱۳۹۳ عملیاتی شده است و گزارش شکایات شرکت‌های بیمه به تفکیک شرکت بیمه و رشته بیمه‌ای هر ماه روی وب‌سایت بیمه ‌مرکزی قرار گرفته و بیمه‌گذاران می‌توانند از نحوه عملکرد شرکت بیمه مطلع و نسبت به انتخاب شرکت بیمه برتر اقدام کنند. بر اساس عملکرد سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایات بیمه‌گذاران در بیمه مرکزی، تعداد شکایات از شرکت‌های بیمه کاهش و متوسط زمان رسیدگی به شکایات  از شرکت‌های بیمه  از ۷۳ روز به ۶ روز طی 4 سال گذشته کاهش یافته است.
 


Page Generated in 0/0141 sec