printlogo


کد خبر: 170765تاریخ: 1395/11/3 00:00
دیپلماسی

آمریکا قدمی برای اجرای تعهداتش در برجام برنداشت
نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی
مجلس گفت: آمریکا تاکنون یک قدم هم در راستای عمل به تعهدات خود در برجام برنداشته و هیچ یک از تحریم‌ها را لغو نکرده‌ است. حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: برجام تاکنون چیزی جز هزینه و خسارت برای کشور نداشته و ما هیچ بهره‌برداری از برجام برای کشور نکرده‌ایم. وی با بیان اینکه ما به تمام تعهدات‌مان در قبال برجام عمل کرده‌ایم، گفت: تاکنون آمریکا یک قدم هم در راستای عمل به تعهدات خود برنداشته و به‌رغم اینکه عنوان شد تمام تحریم‌ها در حوزه هسته‌ای برداشته می‌شود اما هیچ‌کدام از تحریم‌ها، لغو نشده است. نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مواضع مسؤولان آمریکایی درباره برجام و نقض عهدهای صورت گرفته از جانب آنها تصریح کرد: در این زمینه شاهد بودیم اوباما در روزهای پایانی کار خود طرح تمدید 10ساله تحریم‌های «ISA» علیه ایران را وتو نکرد و صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور جدید آمریکا نیز نشان داد آنها نه تنها به دنبال رفع تحریم‌ها علیه ایران نبودند، بلکه به دنبال تشدید تحریم‌ها بوده‌اند. در این شرایط متاسفانه عده‌ای در داخل کشور سنگ کشورهایی مانند آمریکا را به سینه می‌زنند.

توان دفاعی خط قرمز  جمهوری اسلامی است
نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه فعالیت‌های موشکی یکی از خطوط قرمز جمهوری اسلامی است، گفت: قطعا جمهوری اسلامی تحت تأثیر فرافکنی و جو ایران‌هراسی آمریکا و کشورهای غربی از مواضع بحق خود کوتاه نمی‌آید. جهانبخش محبی‌نیا در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به فضاسازی کشورهای غربی در نشست اخیر شورای امنیت درباره فعالیت موشکی ایران گفت: به طور حتم این ادعاها با هدف افزایش فشار سیاسی از سوی کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد. متأسفانه غربی‌ها در چند سال اخیر رویکرد بهانه‌گیری درباره مسائل مختلف ایران را پیش گرفته‌اند و این مساله موجب شده بعد از مذاکرات و توافق هسته‌ای، آنها موضوعات دیگری از جمله فعالیت موشکی را مطرح ‌کنند. نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا مساله توان دفاعی و موشکی ایران به هیچ وجه قابل مذاکره با غربی‌ها نیست و جمهوری اسلامی از تقویت این حوزه باز نمی‌ایستد، زیرا یکی از مولفه‌های امنیت برای هر کشوری تقویت بنیه دفاعی است. نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه فعالیت‌های موشکی یکی از خطوط قرمز جمهوری اسلامی است، افزود: قطعا جمهوری اسلامی تحت تأثیر فرافکنی و جو ایران‌هراسی آمریکا و کشورهای غربی از مواضع بحق خود کوتاه نمی‌آید.

اتحادیه عرب کمیته دائم ضدایرانی تشکیل داد
وزیر خارجه بحرین از تأسیس کمیته دائمی علیه ایران در اتحادیه عرب خبر داد و گفت نام این کمیته «دخالت‌های ایران در کشورهای عربی» است. به گزارش فارس، «خالد بن احمد آل‌خلیفه» با اشاره به اینکه کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس با تهدیدات زیادی از جمله تهدیدات امنیتی از جانب مرزهای یمن و عراق مواجه هستند، ایران را به عنوان نخستین تهدید امنیتی برای این کشورها توصیف کرد. به نوشته روزنامه «الاهرام»، خالد بن احمد همچنین از تشکیل کمیته دائمی علیه ایران برای نخستین بار خبر داد و گفت که این کمیته‌ای دائمی در اتحادیه عرب و تحت عنوان «مداخله ایران در کشورهای عربی» است که بحرین، مصر، امارات و عربستان عضو آن هستند. وزیر خارجه بحرین گفت چنانچه ایران حسن‌نیت خود را نشان نداده و به آنچه «دخالت‌های آشکار» در امور داخلی بحرین و کشورهای عضو شورای همکاری نامید، ادامه دهد در آن صورت بحرین به فکر اجرای سازوکار پیشنهادی شورای همکاری برای مقابله با دخالت‌های ایران با همکاری کشورهای دوست و جامعه جهانی خواهد بود تا به انزوای بیشتر تهران در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی منجر شود.
 


Page Generated in 0/0063 sec