printlogo


کد خبر: 171161تاریخ: 1395/11/10 00:00
اخبار

سیل سیستان و بلوچستان فروکش کرد
20 استان کشور درگیر برف و کولاک

رئیس سازمان امداد و نجات با تشریح امدادرسانی در برف و کولاک ۲۰ استان کشور که تا روز سه‌شنبه نیز توده سرد بر کشور پابرجا خواهد بود، از فروکش کردن سیل در سیستان و بلوچستان خبر داد. مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره وضعیت امدادرسانی برای آسیب‌دیدگان برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی اظهار داشت: از ایرانشهر بازدید کردم و این بازدیدها در ادامه بازدیدهای دبیرکل جمعیت هلال احمر از مناطق سیل‌زده بود و خوشبختانه وضعیت سیل در شهرستان دلگان، کنارک، ایرانشهر، نیکشهر، چابهار، خاش و سیب و سوران فروکش کرده و وضعیت عادی است.
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره برف و کولاک در کشور نیز عنوان کرد: بیش از 20 استان کشور درگیر برف و کولاک هستند که امدادرسانی‌ها ادامه دارد، زیرا توده سرد نیز تا روز سه‌شنبه در کشور پایدار است.

پیش‌ثبت‌نام سفرهای نوروزی عتبات عالیات از سه‌شنبه

سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه‌ای از آغاز پیش‌ثبت‌نام سفرهای نوروزی عتبات خبر داد.
در متن اطلاعیه سازمان حج و زیارت آمده است: با عنایت به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش‌ثبت‌نام سفرهای این دوره عتبات عالیات شامل اعزام‌های 25 اسفند ماه سال جاری لغایت 31 اردیبهشت سال 1396، همزمان با آغاز ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی از ساعت 9 صبح روز سه‌شنبه 12 بهمن ماه شروع و تا ساعت 16 روز دوشنبه 18 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
متقاضیان برای پیش‌ثبت‌نام این سفرها می‌توانند با مراجعه به سامانه atabat.haj.ir یا مراجعه مستقیم به دفاتر زیارتی سراسر کشور که اسامی آنها در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حج و زیارت اعلام شده، نسبت به پیش‌ثبت‌نام خود و همراهان‌شان اقدام کرده و کد رهگیری دریافت کنند. با پایان یافتن مهلت مقرر از پیش‌ثبت‌نام‌ها قرعه‌کشی صورت خواهد پذیرفت که نتایج این قرعه‌کشی و همچنین زمان قطعی کردن ثبت‌نام در کاروان‌ها برای هر یک از اولویت‌ها روز شنبه 23 بهمن‌ماه در سامانه atabat.haj.ir قابل مشاهده خواهد بود. گفتنی است، این پیش‌ثبت‌نام‌ها در قالب گروه‌های یک تا 7 نفره و همچنین برای گروه‌های با جمعیت بالاتر در قالب گروه‌های 35 نفره انجام خواهد گرفت که 15 درصد ظرفیت اعزام‌های این دوره به این گروه‌ها اختصاص داده شده است. متقاضیان سفر به عتبات لازم است دارای گذرنامه با حداقل 4 ماه اعتبار از زمان اعزام باشند و در غیر این صورت لازم است هر چه زودتر نسبت به دریافت گذرنامه جدید اقدام کنند.

مسکوت ماندن لایحه ساماندهی بازار در میراث فرهنگی

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهرداری تهران با اشاره به اینکه مهم‌ترین چالش در تهران ایمنی بازار است، گفت: لایحه ساماندهی بازار 2 سال است به میراث فرهنگی ارسال شده ولی همچنان مسکوت مانده و کسی توجهی به آن نکرده است. محمد باقر خسروی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به حادثه پلاسکو گفت: این ساختمان ایمن نبود و بحث ناایمن بودن ساختمان‌ها در تهران بسیار با اهمیت است. وی به بحث ایمنی بناهای تاریخی اشاره کرد و گفت: براساس مقررات ملی ساختمان مسؤولیت ایمنی بناهای تاریخی شهر تهران با سازمان میراث فرهنگی است.
مدیر بافت و بناهای تاریخی شهرداری تهران گفت: باید براساس مقررات ملی ساختمان بحث آتش‌نشانی و... در این بناها دیده شود. خسروی با تاکید بر این موضوع که مهم‌ترین چالش در تهران بحث ایمنی بازار است، گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون ماده 5 بحث ساماندهی بازار تهران مطرح شده است. وی ادامه داد: لایحه ساماندهی بازار تهران را 2 سال است برای سازمان میراث فرهنگی ارسال کرده‌ایم ولی این لایحه مسکوت مانده و کسی توجهی به آن نکرده است.
مدیر بافت و بناهای تاریخی شهرداری تهران بیان کرد: اگر خدای نکرده در بازار تهران حریقی رخ دهد شرایط از پلاسکو صدها بار بدتر خواهد بود. وی با تاکید بر این موضوع که ایمنی بازار بسیار ضعیف است، گفت: باید هرچه سریع‌تر امکان تاریخی را ایمن کرد.


Page Generated in 0/0046 sec