printlogo


کد خبر: 171214تاریخ: 1395/11/10 00:00
انقلابیون دفاع از شیخ عیسی قاسم را وظیفه شرعی خود اعلام کرده‌اند
روز ایستادگی کفن‌پوشان در بحرین

به‌نظر می‌رسد حمله خونبار روز پنجشنبه عوامل رژیم سلطنتی بحرین به مدافعان شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان این کشور در منطقه الدراز، مقدمه‌ای برای جنایت بزرگ‌تر باشد. برخی فعالان مجازی که ارتباط نزدیکی با خانواده سلطنتی و حکومت بحرین دارند در موجی جدید از چند روز پیش شروع به جوسازی ضد آیت‌الله عیسی قاسم کرده‌اند و با کنایه‌هایی، اشاره به تبعید قریب‌الوقوع یا بازداشت ایشان در جلسه بعدی دادگاه در تاریخ 30 ژانویه (11 بهمن) دارند. با توجه به اینکه این رژیم حماقت بیش از حد خود را حدود 11روز پیش با اعدام 3 جوان انقلابی، ثابت کرده و با در نظر گرفتن شواهد و قرائن موجود، نگرانی درباره تبعید یا بازداشت آیت‌الله عیسی قاسم بسیار جدی است. همزمان با قوت گرفتن احتمال تبعید یا بازداشت رهبر معنوی انقلاب بحرین، ساکنان شهرک محاصره‌شده الدراز همچنان در میدان الفدا مقابل منزل شیخ قاسم تحصن کرده و حتی نماز صبح را در همان مکان به جا می‌آورند. گزارش‌ها حاکی است شهرک کرباباد نیز جمعه‌شب شاهد برگزاری تظاهرات مردمی به نشانه همبستگی با تحصن‌کنندگان در میدان الفدا واقع در منطقه محاصره شده الدراز بود. همچنین مردم جدحفص و بوری تظاهرات‌هایی را برگزار کرده و ضمن محکوم کردن حمله نیروهای امنیتی بحرین به میدان الفدا، شعارهایی در اعلام وفاداری به شهدا و همبستگی با تحصن‌کنندگان در منطقه الدراز سر دادند. همچنین تظاهرات‌های مشابهی در شهرکان، شهرک الهمله، المعامیر، دمستان، توبلی، ابوقوه، شهرک مقابه و السهله جنوبی برگزار شد و تظاهرکنندگان شعارهایی در دفاع از دین و مذهب و حمایت از شیخ عیسی قاسم سر داده و اعلام کردند برای جانفشانی در راه دفاع از شیخ آماده‌اند. در حالی‌ که دامنه تظاهرات اعتراضی مخالفان بحرینی علیه رژیم مستبد آل‌خلیفه گسترش یافته است، علمای بحرینی نیز با صدور بیانیه‌ای، انقلابیون را دعوت کرده‌اند یکشنبه‌شب (امشب) در تظاهرات کفن‌پوشان شرکت کنند. در بیانیه علمای بحرین آمده است: 1- «دفاع تا پای مرگ» از رهبر دینی و ملی مجتهد بدون قید و شرط حضرت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم (ارواحنا فداه) یک وظیفه شرعی است که علمای بحرینی آن را به مردم بحرین اعلام می‌کنند. 2- واکنش به اقدامات تجاوزکارانه و خونین حکومت و حضور گسترده در خیابان در همه مناطق و حضور پرقدرت در تمام فعالیت‌های مسالمت‌آمیز به قدر کفایت برای همه مردم واجب است. 3- لزوم خشم عمومی در همه سطوح علیه حکومت و لزوم پرداخت دیون و عمل به وصیت شهدایی که خود را در راه دین و وطن فدا کردند. 4- از همه می‌خواهیم تا در
یکشنبه شب کفن‌پوشان در تمام مناطق با شعار
«از دین و عزتمان دفاع می‌کنیم» شرکت کنند.
خروش کفن‌پوشان
در لبیک به ندای علمای بحرین، اهالی مناطق مختلف بحرین، تشکل‌های انقلابی و سیاسی و فعالان رسانه‌ای از جمعه‌شب در بیانیه‌های متعددی اعلام کرده‌اند دفاع از آیت‌الله عیسی قاسم را تا پای جان بر خود واجب دانسته و  با حضور در خیابان‌ها ضمن اعلام خشم عمومی، کفن‌پوشان دست به تظاهرات خواهند زد. در همین راستا، آیت‌الله حائری هم در پیامی مردم را به پوشیدن کفن و شرکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز یکشنبه شب
دعوت کرده است. آیت‌الله العظمی سبحانی نیز دیروز در دیدار جمعی از روحانیون و علمای بحرینی در سخنانی تاکید کردند: «در بحرین بازگشت به عقب بعد از این همه فداکاری‌ها و جانفشانی‌ها صحیح نیست، بازگشت به عقب حرام است. این انقلاب باید حفظ شود، باید در قلب‌ها جریان داشته باشد، در جان‌ها و در اجتماعات زنده بماند اما با تعادل که باعث تخلیه قوا نشود». آیت‌الله سبحانی ضمن تاکید بر حمایت از آیت‌الله عیسی قاسم گفتند: «دفاع و حمایت از ایشان واجب است، ایشان پرچمدار تشیع است، مایه قوت شیعه است، عمودی برای تشیع است، باید حفظ شود، به هر صورت ممکن باید حفظ شود، سلب تابعیت یا بازداشت ایشان باعث آسیب‌های بزرگی است... دفاع از شیخ و منزل ایشان امر واجبی است، من اگر در بحرین بودم حتما می‌رفتم و در منزل ایشان می‌نشستم (همراه با تحصن‌کنندگان).» ائتلاف 14 فوریه هم در بیانیه‌ای، از مردم خواست برای دفاع از اسلام و حرمت آیت‌الله عیسی قاسم و اعلام وفاداری به خون شهدا، در تظاهراتی تحت عنوان «از مرگ نمی‌ترسیم» شرکت کنند. طبق بیانیه ائتلاف 14 فوریه، این تظاهرات از روز گذشته آغاز شده است. ائتلاف 14 فوریه همچنین از مردم خواست با عمل به دعوت علما در تظاهرات کفن‌پوشان یکشنبه‌شب شرکت کنند. جنبش «حق» در بیانیه‌ای با حمایت از دعوت علما، از مردم بحرین خواست در تظاهرات کفن‌پوشان شرکت کنند. دکتر سعید شهابیو، دبیرکل جنبش الاحرار نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، شیخ عیسی قاسم را نماد ملی، دینی و تاریخی در بحرین خواند و تأکید کرد ملت بحرین با تمام توان، از این شیخ مبارز دفاع خواهند کرد و ایشان را تنها نخواهند گذاشت. حکومت بحرین در تاریخ 31 خرداد تابعیت شیخ عیسی قاسم، رهبر انقلابیون بحرینی را لغو کرد و از آن زمان تاکنون وی در منزل خود در شهرک الدراز در حصر خانگی به سر می‌برد و مردم نیز در مقابل منزل او تحصن کرده‌اند.
توهین رسانه‌های آل‌خلیفه به انقلابیون
به‌نظر می‌رسد رژیم بدوی بحرین در پی اعدام 3 جوان انقلابی و نشر وسیع اخبار سرکوب‌های خشونتبار اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم غیرمسلح توسط مزدورانش و نشر پرونده‌های شکنجه سیستماتیک در زندان‌ها، تحت فشار شدیدی از سوی اذهان عمومی داخلی و خارجی قرار گرفته است و به همین علت سعی دارد حداقل در داخل کشور خود را مبرا نشان دهد و به طور غیرحرفه‌ای و مضحکانه‌ای با توسل به ماشین تبلیغاتی، دست پیش را گرفته است. در همین چارچوب، روزنامه‌های الوطن، الایام و فعالان مجازی وابسته به حکومت 2 روز پیش در خبرهایی مشابه از محاکمه 20 متهم در پی کشف خانه‌های تیمی تحت عنوان «مرکز شکنجه» در منطقه الدراز و السنابس خبر داده‌اند که به ادعای آنان در این مراکز هر فردی که مظنون به عدم پیروی از ایران و عدم همکاری و همفکری با انقلابیون باشد تحت عنوان جاسوس حکومت و خائن به مردم تا حد مرگ مورد شکنجه قرار می‌گیرد و در حرکتی حیرت‌آور برخی از این رسانه‌ها مواردی از شکنجه توسط نیروهای امنیتی و حتی تصاویر مصطفی حمدان را به این مراکز نسبت دادند. همچنین سوسن شاعر، از نویسنگان وابسته به حکومت هفته گذشته در سلسله مقالاتی تحلیلی در روزنامه الوطن ضمن هشدار نسبت به فعالیت مجازی و رسانه‌ای مدافعان انقلاب در خارج از بحرین و «بودجه رسانه‌ای ایران»(!)، گفت 2 اتاق فکر در لبنان و عراق مواد را تهیه کرده و با ارسال به بحرین و نشر وسیع آنها ما عملا خودمان رسانه آنها و اتاق سوم شده‌ایم.

ورود ده‌ها نظامی صهیونیست به بحرین
چند روز پس از افشاگری وزیر امور همکاری‌های منطقه‌ای در کابینه رژیم صهیونیستی مبنی بر آموزش نیروهای آل‌خلیفه در سرزمین‌های اشغالی، برخی منابع اعلام کردند 60 نیروی ویژه رژیم صهیونیستی، بامداد روز جمعه وارد فرودگاه بین‌المللی منامه پایتخت بحرین شدند. پانوراما الشرق الاوسط به نقل از منبعی افزود: نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی با یک فروند هواپیمای خطوط هوایی قطر به طور مستقیم از تل‌آویو وارد بحرین شدند. طبق اعلام این منبع، نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی به همراه خود جعبه‌هایی بزرگ داشتند که احتمالا تجهیزات خاص متناسب ماموریت آنها در بحرین است. این منبع همچنین تاکید کرده است نیروهای امنیتی بحرین در فرودگاه منامه به طور گسترده حضور پیدا کردند و به مسافران اجازه ندادند تصویربرداری و عکس و فیلم با تلفن همراه ارسال کنند.
 


Page Generated in 0/0052 sec