printlogo


کد خبر: 171381تاریخ: 1395/11/13 00:00
چهارگوشه

رئیس دفتر اوقاف عراق در آستانه استیضاح
یکی از نمایندگان مجلس عراق به دنبال استیضاح رئیس دفتر اوقاف سنی به اتهام فساد مالی است. عالیه نصیف، نماینده مجلس عراق اعلام کرد، بازرس کل و مدیرکل اداره مدیریت و سرمایه‌گذاری اموال وقفی نیز در مظان اتهام هستند. برخی از اتهامات وارده به مسؤولان امور اوقاف سنی برداشت مبلغ نزدیک به 2 میلیون دلار از اموال وقفی است. طالب الخربیط یکی دیگر از نمایندگان مجلس نیز چندی پیش خواستار استیضاح الهمیم به اتهام فساد مالی
شده بود.

مراکش به اتحادیه آفریقا بازگشت
در بیست‌وهشتمین اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه آفریقا در پایتخت اتیوپی عضویت مجدد مراکش در این اتحادیه تایید شد. این کشور در سال ۱۹۸۴ به دنبال عضویت منطقه صحرای غربی در اتحادیه آفریقا، از آن خارج شد، اما در ۲۱ جولای ۲۰۱۶ اعلام کرد که دوباره به اتحادیه آفریقا خواهد پیوست. لایحه پیوستن به اتحادیه آفریقا در ۱۸ ژانویه به تصویب مجلس نمایندگان، یکی از بخش‌های پارلمان مراکش و در ۱۹ همان ماه نیز به تصویب مجلس مشاوران، بخش‌‌ دیگر این پارلمان رسید.

ترور یک وکیل مسلمان میانماری
گروه حقوق بشری عفو بین‌الملل و یک اندیشکده از میانمار خواستند درباره ترور یک وکیل مسلمان تحقیق کند. تیراندازی به «کو نی» در فرودگاه یانگون این کشور جنوب‌شرق آسیا را در بهت فرو برد.  تیراندازی روز یکشنبه در بحبوحه تنش‌های مذهبی و اجتماعی در میانمار عمدتا بودایی‌، به نظر می‌رسد اقدامی نادر از خشونت سیاسی باشد که با عملیات امنیتی سنگین در منطقه شمال غربی عمدتا مسلمان‌نشین همزمان شده است.

تغییر موعد جلسه دادگاه شیخ قاسم
خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: دادگاه جنایی بزرگ بحرین، روز دوشنبه محاکمه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین درباره اتهام جمع‌آوری اموال بدون مجوز را 27 فوریه (9 اسفند) عنوان کرد. پیش‌تر تاریخ این جلسه 12 فوریه اعلام شده بود. قرار بود دادگاه جنایی بحرین، روز دوشنبه گذشته آخرین دادگاه شیخ قاسم را برگزار و حکم نهایی را بدهد و همزمان با آن، هزاران نفر در سراسر بحرین با پوشیدن کفن، دست به اعتراضات گسترده زدند که منجر به عقب‌نشینی آل‌‌خلیفه در برابر مقاومت
 مردمی شد.

عربستان سعودی تکذیب نکرد
شایعه کودتا در امارات
شایعه‌ای  درباره هشدار عربستان به امارات درباره کودتا در امارات عربی متحده، توجه بسیاری از کاربران در فضای مجازی را به خود جلب کرده است. در حالی‌ که پیش‌تر در میان اخبار برخی منابع غیررسمی از تلاش‌هایی در امارات برای کودتا سخن رفته بود، دیروز خبری در یک وبسایت مشابه «بی‌بی‌سی» عربی منتشر شد که می‌گوید خالد بن علی بن عبدالله الحمیدان، رئیس سازمان اطلاعات عربستان سعودی، از کشف برنامه‌ریزی‌های سلطان بن‌زاید بن سلطان آل‌نهیان، فرمانده کل سابق نیروهای مسلح امارات برای کودتا علیه محمد بن زاید آل‌نهیان حاکم امارات خبر می‌دهد. خالد بن علی بن عبدالله الحمیدان شبکه بی‌بی‌سی  ذکر این خبر توسط خود را تکذیب کرد اما تحلیلگران سیاسی پیش‌بینی می‌کنند که سلطان بن زاید بن سلطان آل‌نهیان، فرزند دوم شیخ زاید بن‌سلطان آل‌نهیان، بزودی برای کودتا بر ضد شیخ محمد بن زاید آل‌نهیان، برنامه‌ریزی خواهد کرد. علت این توطئه نیز برکناری این شخص از پست فرماندهی کل نیروهای مسلح امارات و معاونت نخست‌وزیر است. گفته می‌شود آمریکایی‌ها در تلاشند تا از وقوع کودتا بر ضد شیخ محمد بن‌زاید آل‌نهیان جلوگیری کنند. اگرچه بعد از گذشت بیش از 24 ساعت از انتشار این شایعه، عربستان سعودی هیچ موضعی در این باره اتخاذ نکرده و آن را تکذیب نکرده است اما شبکه خبری «بی‌بی‌سی» عربی با انتشار خبری رسمی، هرگونه ارتباط خود با این شایعه را رد کرد.
 


Page Generated in 0/0055 sec