printlogo


کد خبر: 171534تاریخ: 1395/11/17 00:00
اخبار

نخستین جلسه مجمع تشخیص به ریاست آیت‌الله موحدی‌کرمانی
نخستین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، پس از رحلت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، رئیس فقید مجمع، دیروز به ریاست آیت‌الله موحدی‌کرمانی تشکیل شد. در ابتدای جلسه، آیت‌الله موحدی‌کرمانی با ابراز تأسف از رحلت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و تسلیت این ضایعه به مردم و اعضای مجمع، گفت: از اینکه جای ایشان را در جلسه خالی می‌بینم، کوهی از غم بر دل من نشسته است. بویژه برای شما اعضای مجمع که سال‌های سال با ایشان انس داشتید و از نظرات و دیدگاه‌های ارزشمند ایشان در موضوعات مختلف بهره‌های فراوان برده‌اید. در این جلسه حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور حضور نداشت.

از سوی نمایندگان مجلس صورت گرفت
ارسال مدارک تخلفات حسین فریدون به قوه قضائیه
عضو هیات‌رئیسه مجلس از ارسال مدارک تخلفات برادر رئیس‌جمهور به قوه قضائیه توسط جمعی از نمایندگان خبر داد. اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با تسنیم، از ارائه مدارک تخلفات حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور به قوه قضائیه از سوی جمعی از نمایندگان مجلس خبر داد. وی ادامه داد: پس از قرائت نامه برادر رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس، برخی نمایندگان خواستار ارائه مدارک خود از تخلفات حسین فریدون به هیات‌رئیسه مجلس شدند که با توجه به آیین‌نامه داخلی پارلمان مبنی بر اینکه قوه مقننه نمی‌تواند این مدارک را بررسی کند، در همین راستا مقرر شد وکلای ملت مدارکی که دال بر تخلفات برادر رئیس‌جمهور است را به قوه قضائیه ارائه دهند. عضو هیات‌رئیسه مجلس تاکید کرد: نمایندگان مجلس خواستار شفاف شدن مسائل و حواشی ایجادشده پیرامون موضوعات حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور هستند.

۱۲ اسفند؛ زمان احتمالی ثبت‌نام  کاندیداهای انتخابات شوراها
رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: در صورت موافقت شورای نگهبان ۱۲ اسفند زمان ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات شوراها خواهد بود و پیش‌بینی‌های لازم برای این موضوع صورت گرفته است. محمودی شاه‌نشین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هفته گذشته با موافقت مجلس و در جریان رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها براساس فرمولی پیش‌بینی شده در بخشی از این طرح و در مواد ۹ و ۱۰ آن و همچنین یکی دیگر از مواد تصویبی در صحن مجلس شرایط به شکلی شد که ثبت‌نام به
۱۲ اسفند بیفتد و ۱۸ روز به عقب برگشت.

تهدید ایران توسط مقامات آمریکایی یاوه‌گویی است
فرمانده نیروی هوافضای سپاه تهدید ایران توسط برخی مقامات آمریکایی را یاوه‌گویی دانست و گفت: با شناختی که از توان نیروهای مسلح و خودمان داریم با اطمینان اعلام می‌کنم تهدید خارجی علیه نظام اسلامی ما کارساز نیست. به گزارش فارس، سردار امیرعلی حاجی‌زاده در حاشیه برگزاری مرحله اصلی رزمایش «مدافعان حریم ولایت» با تأکید بر اینکه روند تقویت قدرت ما بیش از 37 سال است تداوم دارد، گفت: ما بر قدرت لایزال الهی تکیه داریم در حالی که آمریکایی‌ها اتکا به تجهیزات و قدرت مادی دارند و در این شرایط هر اتفاقی رقم بخورد به طور قطع ما پیروز میدان خواهیم بود. فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تأکید بر اینکه در تولید و تقویت توانمندی دفاعی حتی لحظه‌ای هم درنگ نخواهیم کرد، گفت: ما با تکیه بر توانمندی خود دستی به سمت دشمن دراز نکردیم و هیچ وابستگی به آنان نداریم. حاجی‌زاده در واکنش به بهانه‌جویی آمریکایی‌ها پیرامون آزمایش‌های موشکی ایران با تأکید بر اینکه دشمنان امنیت ما را هدف قرار داده‌اند، گفت: پرداختن به مسائلی مانند توانمندی و دانش هسته‌ای، اقتدار موشکی و مسائلی از این دست تنها بهانه‌ای برای دشمنی آنها با نظام اسلامی و ملت ایران است؛ ما برای دفاع از امنیت ملت ایران شبانه‌روز تلاش می‌کنیم. گفتنی است مرحله اصلی رزمایش «مدافعان حریم ولایت» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از بامداد دیروز شنبه در منطقه عمومی سمنان آغاز شد. در این رزمایش انواع سامانه‌های راداری و موشکی بومی، مراکز فرماندهی کنترل و جنگ الکترونیک به کار گرفته می‌شود.
 


Page Generated in 0/0047 sec