printlogo


کد خبر: 171535تاریخ: 1395/11/17 00:00
پسابرجام

اعمال تحریم‌‎های جدید علیه ایران نقض فاحش برجام است
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می‌گوید اعمال تحریم‌‎های جدید علیه ایران نقض فاحش برجام است. علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به اعمال تحریم‌های جدید اظهار داشت: اقدام آمریکا نقض برجام است، تحریم اخیر افراد و شرکت‌های ایران به دلیل عصبانیت واشنگتن از شکست تروریست‌های مورد حمایتش در منطقه است. نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تحولات مهمی که در سوریه رخ داد و تروریست‌ها شکست تاریخی را در حلب متحمل شدند از یک سو و  شکست تروریست‌های داعش در موصل عراق از سوی دیگر شرایطی را ایجاد کرد که آمریکا دست به تحریم زد. وی گفت: میلیاردها دلار آمریکا و همپیمانانش که از تروریست‌ها حمایت می‌کردند با حضور تاثیرگذار مستشاری ایران در دو کشور سوریه و عراق، بر باد رفت و اکنون واشنگتن از این شرایط بسیار عصبانی است. بروجردی تاکید کرد: امروز اقدامات دولت جدید آمریکا در دنیا شرایطی را به وجود آورده است که شاهد عکس‌العمل گسترده جهانی علیه آمریکا هستیم، این عکس‌العمل‌ها دولتی و مردمی است و باعث منزوی شدن این کشور در آینده نزدیک خواهد شد.

بررسی تحریم‌های آمریکا هفته آینده در کمیسیون امنیت ملی
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از بررسی تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا در نشست هفته آینده کمیسیون امنیت ملی خبر داد. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به اقدام اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا در افزودن نام چند شخصیت حقیقی و حقوقی به فهرست تحریم‌های ضد ایرانی اظهار داشت: ملت ایران به تجربه آموخته‌اند آمریکایی‌ها هر جا ببینند دولت ما کوتاه می‌آید یا آرام برخورد می‌کند، جری‌تر می‌شوند. وی خاطرنشان کرد: از ۲۶ تیرماه ۹۴ تاکنون آمریکایی‌ها ۱۶ بار علیه ما محدودیت یا تحریم جدید یا اقدام خصمانه انجام داده‌اند و با تحریم‌های اخیر، این هفدهمین بار است که در این مدت علیه ما اقدام خصمانه می‌کنند. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اینها نشان می‌دهد بعد از برجام نه تنها آمریکایی‌ها رفتار خصمانه خود را نسبت به ما کاهش نداده‌اند، بلکه این رفتارها شدت بیشتری یافته و جسورتر شده‌اند و حتی ادبیات تهدید نظامی را هم باز تکرار می‌کنند. نقوی حسینی با تأکید بر اینکه ملت ایران ۲۲ بهمن پاسخ آنها را خواهد داد، تأکید کرد: انتظار این است که دولت و دستگاه دیپلماسی پاسخ قاطع و مناسبی به این تحرکات آمریکایی‌ها بدهند.

مسؤولان کشور در مقابله با ترامپ تهدید را با تهدید پاسخ دهند
عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: ادبیات ترامپ درباره ایران به گونه‌ای است که گویا هیچ اطلاعاتی از قدرت بازدارندگی و نظامی ایران ندارد. مرتضی صفاری‌نطنزی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران گفت: ظاهرا آقای ترامپ بنا را بر تهدید ایران گذاشته اما تجربه نشان داده ملت ایران در مقابله با تهدید، راه تسلیم را پیش نگرفته و اگر قرار باشد ترامپ مسیر تهدید را در مقابل ایران ادامه دهد، مسؤولان ما باید تهدید را با تهدید پاسخ دهند. وی با بیان اینکه ترامپ برای دوران قدیم آمریکاست و گویا تفکرات و نگاه وی برای یکصد سال پیش است، تصریح کرد: گویا آقای ترامپ با دنیای کنونی آشنایی ندارد و نمی‌داند گزینه تهدید هیچ نتیجه‌ای ندارد؛ ترامپ باید از گذشتگان و رؤسای جمهور سابق آمریکا درس و از تجربه آنها درباره ایران بهره بگیرد، چرا که رؤسای جمهور سابق آمریکا از تهدید ایران خسته‌ شدند و نتیجه نگرفتند، چرا که متوجه شدند تهدید در مقابل ایران هیچ اثر و نتیجه‌ای ندارد. عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: اوباما و بوش هم از گزینه‌های روی میز سخن گفتند اما هیچ‌گاه نتوانستند درباره عملیاتی کردن آن گزینه اقدامی کنند، چرا که گزینه‌های روی میز تنها بلوف نظامی و سیاسی است.


Page Generated in 0/0055 sec