printlogo


کد خبر: 171537تاریخ: 1395/11/17 00:00
اخبار

 بهای نفت ایران از ۵۲ دلار عبور کرد
همزمان با افزایش قیمت بیشتر شاخص‌های معتبر نفت جهان، بهای هر بشکه نفت سبک ایران از مرز ۵۲ دلار عبور کرد. به گزارش مهر، بر این اساس در معاملات منتهی به ۲۷ ژانویه متوسط قیمت سبد نفتی اوپک با ۴۶ سنت افزایش به بشکه‌ای ۵۲ دلار و ۵۱ سنت، متوسط قیمت نفت خام سبک و شیرین آمریکا (وست تگزاس) با ۷۸ سنت افزایش در محدوده ۵۲ دلار و ۷۲ سنت و قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ۶۶ سنت افزایش در محدوده ۵۴ دلار و ۹۲ سنت معامله شد. علاوه بر این، شاخص نفت دوبی هم با ثبت ۳۸ سنت افزایش در محدوده بشکه‌ای ۵۳ دلار و ۸ سنت و شاخص نفت عمان هم با ثبت ۳۵ سنت افزایش در محدوده ۵۴ دلار و یک سنت در بازار داد و ستد شد. از سوی دیگر، قیمت هر بشکه نفت خام سبک صادراتی ایران با ثبت ۸۲ سنت افزایش در محدوده بشکه‌ای ۵۲ دلار و ۶۱ سنت و قیمت هر بشکه نفت خام سنگین صادرات ایران هم با ۳۶ سنت افزایش در محدوده ۵۱ دلار و ۹۳ سنت در بازار جهانی معامله شد. از ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی تاکنون متوسط قیمت فروش نفت خام سبک صادراتی ایران ۵۲ دلار و ۳۳ سنت و قیمت هر بشکه نفت خام سنگین صادراتی ایران ۵۱ دلار و ۹۳ سنت بوده است.


پرونده بازرگانی دولتی در دست جهانگیری
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور به برخی پرونده‌های اتهامی علیه شرکت بازرگانی دولتی ایران ورود کرده است. به گزارش تسنیم، شرکت بازرگانی دولتی ایران اواخر پارسال قراردادی 182 میلیارد تومانی برای فروش انحصاری حدود82 هزار تن انواع برنج وارداتی با یک شخص به‌نام «ع. ح.پ» امضا کرد که به‌دلیل ابهامات گسترده بازتاب زیادی داشته و مورد انتقاد کارشناسان امر قرار گرفت. سرپرست گروه حسابرسی دیوان محاسبات کشور نیز پس از امضای این قرارداد در نامه‌ای به معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی به این قرارداد واکنش انتقادی نشان داد و ضمن اعلام اینکه آن قرارداد می‌تواند سبب ترویج دلالی و رانت‌خواری توسط یک ارگان دولتی شود، خواستار اصلاح قرارداد در اسرع وقت شد. اکنون با خبر شدیم اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری مدتی پیش دستور بررسی این قرارداد و موارد اتهامی را به برخی دستگاه‌های مسؤول داده است.


پرداخت وام مسکن‌مهر به ۳۹۰ هزار واحد
از دیروز 1266 شعبه بانک مسکن، پرداخت متمم10میلیون تومانی مسکن‌مهر را آغاز کردند. مدیرعامل بانک مسکن با بیان این مطلب گفت: سهم مسکن و ساختمان از تسهیلات پرداختی نسبت به پارسال با کاهش 1/1 درصدی به 9/8 درصد رسید. به گزارش تسنیم، محمدهاشم بت‌شکن در نشست خبری اظهار داشت: در 9ماه امسال382 هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط سیستم بانکی کشور پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 44درصد رشد داشته است. وی تصریح کرد: در بخش مسکن 34 هزار میلیارد تومان وام پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 24درصد رشد داشته است. وی افزود: تاکنون 505 هزار میلیارد تومان برای 2میلیون و 359 هزار مسکن‌مهر پرداخت شده که از این تعداد یک میلیون و 726 هزار و 629 واحد تحویل و فروش اقساطی شده است. وی با اشاره به اینکه افزایش سقف 10میلیون تومانی  وام مسکن‌مهر شامل 390 هزار واحد می‌شود، گفت: مطالبات ما در طرح مسکن‌مهر 2100میلیارد تومان است.


تجارت ۳۱ میلیارد دلاری ایران و چین
مبادلات تجاری ایران و چین در سال ۲۰۱۶ با افت 7/7 درصدی نسبت به 2015 میلادی به ۳۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسید. به گزارش تسنیم، مبادلات تجاری ایران و چین در سال 2015 بالغ بر 8/33 میلیارد دلار شده بود. براساس این گزارش، صادرات چین به ایران در سال 2016 با کاهش 6/7 درصدی به 4/16 میلیارد دلار و واردات چین از ایران نیز در این سال با افت 7/7 درصدی به 8/14 میلیارد دلار رسیده است. چین در سال 2015 بالغ بر 7/17میلیارد دلار کالا به ایران صادر و 1/16 میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود. تراز تجاری 2 کشور در سال 2016 بالغ بر 6/1 میلیارد دلار به نفع چین بوده است. در این سال ایران سهم 84/0 درصدی از کل تجارت خارجی چین داشته و سهم آن از کل صادرات چین نیز فقط 78/0درصد بوده است.


Page Generated in 0/0122 sec