printlogo


کد خبر: 171544تاریخ: 1395/11/17 00:00
آوای شهر

با حضور شهردار تهران انجام شد
افتتاح ایستگاه «هروی» در خط ۳ متروی تهران
ایستگاه متروی هروی از خط ۳ مترو صبح دیروز با حضور شهردار تهران افتتاح شد. به گزارش مهر، ایستگاه متروی میدان هروی با حضور شهردار تهران به بهره‌برداری رسید و این ایستگاه پذیرش مسافر را آغاز کرد.  این ایستگاه ۱۴ هزار مترمربع زیربنا دارد که در زمان ساخت ۷۸ هزار مترمربع خاکبرداری، ۴ هزار تن آرماتوربندی،‌۳۲ هزار تن بتن‌ریزی و
۲۸ هزار مترمربع قالب‌بندی در آن انجام شده است. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده روزانه ۲۰ هزار نفر مسافر از این ایستگاه جابه‌جا خواهند شد.

پیش‌بینی افزایش دما
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش دما در بیشتر نقاط کشور طی روزهای آینده، از احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی خبر داد. احد وظیفه به ایسنا گفته است: «براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، روز یکشنبه 17 بهمن، در نیمه غربی کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود و در جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید و پدیده گرد و خاک رخ خواهد داد.» وی افزود: به دلیل عبور موج کم‌دامنه‌تر از لایه میانی جو روز یکشنبه در شمال غرب و دامنه‌های البرز و روز دوشنبه علاوه بر مناطق یاد شده در جنوب و جنوب شرق کشور ابرناکی، گاهی بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
وظیفه گفت: از اواخر وقت یکشنبه و طی روز دوشنبه برای اکثر نقاط کشور افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و رخداد پدیده بهمن در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی دور از انتظار نیست.

تخریب کامل طبقه هفتم ساختمان علاءالدین
فرماندار تهران از تخریب کامل طبقه هفتم پاساژ علاءالدین در روزهای آینده خبر داد. به گزارش فارس، عیسی فرهادی، فرماندار تهران در جلسه شورای اداری شهرستان تهران پیرامون پاساژ علاءالدین گفت: صاحب این ساختمان در سال ۹۱ اقدام به احداث طبقه هفتم کرد و مقدمات کار را هم انجام داد و ۲۳ میلیارد تومان هم پرداخت کرد اما کمیسیون ماده ۱۰۰ به صلاح ندانست و حکم به تخریب داد سپس صاحب آن ساختمان شکایت کرد و دیوان عدالت هم حکم کمیسیون ماده ۱۰۰ را تایید کرد. وی افزود: در ادامه نیز نامه‌ای از نظام‌مهندسی به ما ارسال شد که اگر شیوه اصولی در تخریب انجام نگیرد ۶۰۰ کسبه در بقیه طبقات آسیب می‌بینند. شورای تامین ما پیگیری کرد که حکم کمیسیون ماده ۱۰۰ اجرا شود منتهی به‌طوری که به دیگران آسیب نرسد. فرماندار تهران تصریح کرد: در حال حاضر دیواره‌های طبقه هفتم ۱۰۰ درصد و سقف آن نیز تا ۵۰ درصد برداشته شده که مابقی آن در روزهای آینده انجام می‌شود. فرهادی با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ حکم تخریب در طول 3 سال گذشته در حوزه تهران اجرا کرده‌ایم که در نوع خود بی‌سابقه است، گفت: باتوجه به حادثه پلاسکو و با توجه به موضوع مقاوم‌سازی سایر ساختمان‌ها، شورای تامین نیز این موضوع را پیگیری می‌کند.

تعریف پروژه  با موضوع آموزش‌های شهروندی
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: با توجه به آغاز به کار دور دوم شورای راهبردی آموزش‌های شهروندی باید پروژه‌های اجرایی در موضوع آموزش‌های شهروندی با اثرات ماندگار در کلانشهر تهران تعریف و عملیاتی شود.به گزارش «وطن امروز»، مجتبی عبداللهی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به فراگیری تکنولوژی‌های جدید و سرعت بالای تولید علم در جامعه، بر اهمیت مقوله آموزش‌های شهروندی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه گفتمان پیشرفت علمی دغدغه جدی رهبر انقلاب به شمار می‌رود باید در شورای راهبردی آموزش‌های شهروندی متناسب با سرعت تکنولوژی و تغییرات اجتماعی سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی انجام شود.


Page Generated in 0/0055 sec