printlogo


کد خبر: 171573تاریخ: 1395/11/17 00:00
اخبار

شلوغ‌ترین سانس برج میلاد با «ماجرای نیمروز»
برج میلاد شلوغ‌ترین سانس خود را با «ماجرای نیمروز» تجربه کرد. به گزارش فارس، عصر ششمین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر نوبت به اکران فیلم «ماجرای نیمروز» ساخته محمد حسین مهدویان رسید که برج میلاد شلوغ‌ترین سانس خود را تجربه کرد. این فیلم که جدیدترین ساخته محمدحسین مهدویان است درباره روزهای سخت سال 1360 است و نفوذی‌‌هایی که وارد هسته انقلاب شدند و قصد داشتند مسیر انقلاب را تغییر دهند.  لحظاتی پیش از آغاز نمایش فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» صف‌های طولانی از دو طرف درهای ورودی سالن میلاد به هم متصل شده بود. این فیلم در سالن‌های مردمی نیز مورد توجه قرار گرفت و توانسته بود نظر مخاطبان را به خود جلب کند و در سانس‌های فوق‌العاده به نمایش درآید.  محمدحسین مهدویان پیش از این کارگردانی فیلم تحسین‌شده «ایستاده در غبار» را تجربه کرده بود.

آرمین از ادبیات داستانی  انقلاب می‌گوید
منیژه آرمین در برنامه «ترنم قلم» و همزمان با دهه مبارک فجر از ادبیات داستانی انقلاب می‌گوید. به گزارش مهر، منیژه آرمین، نویسنده آثاری چون «بوی خاک»، «شب و قلندر» و «شباویز» و عضو هیات علمی انجمن قلم است که در برنامه «ترنم قلم» به بررسی ادبیات داستانی انقلاب می‌پردازد. همچنین در برنامه این هفته «ترنم قلم» کتاب «دخیل هفتم» نوشته محمد رودگر با حضور محمد حنیف، قاسمعلی فراست و محمدرضا گودرزی نقد می‌شود. «دخیل هفتم» اثر محمد رودگر، رمانی است عاشقانه که با حوادث انقلاب گره خورده است. نویسنده در این کتاب حوادث منتهی به انقلاب را از نگاه یک راوی عاشق روایت می‌کند. برنامه «ترنم قلم» دوشنبه ۱۸ بهمن‌ماه از ساعت ۱۷ در فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک، میدان هلال‌احمر، خیابان گلستان برگزار می‌شود.

انتقاد وزیر بهداشت از استعمال سیگار در فیلم‌های فجر
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در فیلم‌هایی که در این دوره از جشنواره فیلم فجر دیده استعمال سیگار توسط شخصیت‌های آثار زیاده بوده است، از این موضوع انتقاد کرد. به گزارش مهر، سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت با حضور در برج میلاد به تماشای فیلم «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی نشست. وی پس از پایان فیلم با حضور در جمع خبرنگاران در سخنان کوتاهی گفت: تاکنون ۶ فیلم از آثار حاضر در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر را دیده‌ام اما باید همه فیلم‌ها را ببینم تا بتوانم نظر منصفانه‌تری درباره کیفیت آثار حاضر در جشنواره بدهم. هاشمی افزود: نکته‌ای که باعث تاسف است اینکه تاکنون هر فیلمی که دیده‌ام در آن استعمال سیگار زیاده دیده می‌شد و حتی افراد سیگاری از بین پزشکان نیز بودند.

برگزاری همایش نقد و بررسی مدل‌های محرومیت‌زا در ایران
نخستین همایش نقد و بررسی مدل‌های محرومیت‌زا براساس مفاهیم الگوی
اسلامی - ایرانی پیشرفت، 25 بهمن در دانشگاه امیرکبیر برگزار می‌شود. به گزارش فارس، در نخستین همایش ملی نقد و بررسی مدل‌های محرومیت‌زا به 4 سوال محرومیت در ایران دارای چه وضعیتی است؟ نسبت میان ایجاد محرومیت و نظام برنامه‌ریزی مبتنی بر توسعه چیست؟ ریشه‌های مفهومی محرومیت را در کجا باید جست‌وجو کرد؟ و پیشنهاد الگوی پیشرفت اسلامی برای رفع محرومیت چیست؟ پاسخ داده می‌شود. نخستین همایش نقد و بررسی مدل‌های محرومیت‌زا براساس مفاهیم الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت، روز دوشنبه 25 بهمن از ساعت 13:30تا 17 در  دانشگاه امیرکبیر برگزار می‌شود. همچنین در این همایش حجت‌الاسلام علی کشوری، دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی و حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، مدیر مدرسه علمیه دارالحکمه تهران سخنرانی خواهند کرد.


Page Generated in 0/0054 sec