printlogo


کد خبر: 171922تاریخ: 1395/11/24 00:00
بحرین در آستانه ششمین سالگرد انقلاب روزهای ملتهبی را سپری می‌کند
بن‌بست آل‌خلیفه

طی روزهای گذشته تظاهرات مردم بحرین در مناطق مختلف سرکوب شد و نیروهای امنیتی برای جلوگیری از خروج مردم از منازل و تشکیل صفوف تظاهرکنندگان تمهیدات مختلفی به‌کار بردند ولی در گوشه و کنار شهرها و روستاهای بحرین تظاهرات گسترده علیه سرکوبگران برگزار می‌شود. گروه‌های مخالف بحرینی و از جمله هیات علمای از مردم این کشور خواسته‌اند در تظاهرات‌هایی به مناسبت ششمین سالگرد انقلاب که 14 فوریه (26 بهمن) در مناطق برگزار خواهد شد، مشارکت کنند. تعطیلی مغازه‌ها و شرکت‌های تجاری و مدارس و راه‌اندازی تظاهرات با تکبیر و شعارهای انقلابی بخشی از فعالیت انقلابیون بحرین طی چند روز مانده به سالگرد انقلاب این جزیره است.
به گزارش منابع خبری منطقه‌ای، جمعه‌شب مناطق شهرها و روستاهای بحرینی مانند شب‌های گذشته نیز صحنه تظاهرات و درگیری بین مردم خشمگین و نیروهای امنیتی بود. در السهله شمالی تظاهرات مردمی به نشانه وفاداری به شهدا و اعلام آمادگی برای اجرای نافرمانی مدنی برگزار شد. در شهرک النویدرات نیز مردم به نشانه وفاداری به شهدا و عزاداری برای 3 جوانی که توسط نیروهای دولتی به قتل رسیدند، مغازه‌های خود را تعطیل کردند. در شهرک کرانه و بنی‌جمره نیز درگیری‌هایی بین نیروهای آل‌خلیفه و مردم به وقوع پیوست. در همین حال نیروهای رژیم با تیراندازی و شلیک گاز اشک‌آور تلاش می‌کنند از تجمع و تشکیل صفوف یکپارچه مردم جلوگیری کنند و تعدادی از تظاهرکنندگان را بازداشت کردند و 3 جوان انقلابی را در روز پنجشنبه به شهادت رساندند.
مراسم فاطمیه در الدراز
اما منطقه الدراز، زادگاه شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی انقلابیون بحرینی، جمعه‌شب همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها شاهد تحصن مدافعان این شیخ بود و مشارکت کنندگان در آن، به این مناسبت به عزاداری پرداختند.
آل‌خلیفه چاره‌ای جز پاسخگویی ندارد
شهادت 3 فعال دموکراسی‌خواه توسط مزدوران آل‌خلیفه، خشم مخالفان بحرینی را تشدید کرده است. مردم معترض بحرینی از روز پنجشنبه گذشته در تظاهرات‌های ضددولتی خود، همچنین شعارهایی در محکومیت این جنایت سر می‌دهند. طبق این گزارش، رضا الغسره 29 ساله، محمود یوسف حبیب حسن یحیى 22 ساله و مصطفى یوسف عبد علی 35 ساله سحرگاه روز پنجشنبه در تیراندازی نیروهای رژیم بحرین در بندر خلیفه بن سلمان در شرق منامه، پایتخت این کشور کشته شدند. تظاهرات‌کنندگان در حالی‌ که پرچم و تصاویر 3 جان‌باخته را در دست داشتند، با سر دادن شعار علیه حمد بن عیسی آل‌خلیفه، پادشاه بحرین، مراتب خشم و اعتراض خود را ابراز کردند و رژیم حاکم را مسؤول این کشتار دانستند. در همین راستا، شیخ حسین الدیهی، معاون دبیرکل جمعیت ملی- اسلامی الوفاق بحرین در صفحه توئیتر خود در واکنش به قتل 3 جوان نوشت که آل‌خلیفه هیچ راهی جز برآوردن خواسته مردم ندارد. وی شهادت این 3 جوان به ضرب گلوله نیروهای دولتی را به مردم بحرین و تمام آزادگان جهان تبریک و تسلیت گفت. الدیهی با اشاره به اینکه هنوز خون 3 جوان اعدام شده خشک نشده بود که 3 جوان دیگر به قتل رسیدند، افزود: «آنچه گذشت و می‌گذرد بر هر که صاحب قلب و عقلی است، حجم جنایات و خشونت رسمی، بی‌دلیل و غیرانسانی در حق مردم بحرین را نمایان می‌کند». علمای بحرین نیز با صدور بیانیه‌ای قتل این 3 جوان به دست نیروهای آل‌خلیفه را خارج از قانون و برای تحقق اهداف سیاسی شکست‌خورده ارزیابی و بر تداوم انقلاب تاکید کردند.
 


Page Generated in 0/0060 sec