printlogo


کد خبر: 171923تاریخ: 1395/11/24 00:00
چهارگوشه

نصرالله امروز سخنرانی می‌کند
 دبیرکل حزب‌الله لبنان، امروز در مراسم بزرگداشت شیخ حسین حسن عبید از اعضای شورای مرکزی حزب‌الله علاوه بر سخنانی در رابطه با شخصیت وی، از تاریخ‌سازی اقتصادی و اجتماعی منطقه بقاع صحبت خواهد کرد. همچنین قرار است سید حسن نصرالله، عصر پنجشنبه به مناسبت مراسم بزرگداشت فرماندهان شهید حزب‌الله، سیدعباس موسوی و راغب حرب و عماد مغنیه سخنرانی کند. وی بخش مهمی از این سخنرانی را به پرونده مسائل مربوط به سوریه و منازعه عربی- صهیونیستی و مسائل مربوط به محور مقاومت اختصاص خواهد داد.

آمریکا مانع انتصاب مقام فلسطینی در سازمان ملل شد
دولت جدید آمریکا در اقدامی که نشان‌دهنده حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی در سازمان ملل است، از انتصاب سلام فیاض، نخست‌وزیر پیشین فلسطین به ریاست تیم سازمان ملل در لیبی جلوگیری کرده است. نماینده آمریکا در سازمان ملل، جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد سازمان ملل مدت‌های مدیدی است که «به طور ناعادلانه» از فلسطین برابر متحدان ما در اسرائیل جانبداری کرده است لذا دولت ترامپ نمی‌تواند از انتصاب فیاض حمایت کند، زیرا فلسطین از عضویت کامل در سازمان ملل برخوردار نیست.

تظاهرات خشونت‌آمیز در بغداد
خیابان‌های بغداد، پایتخت عراق روز شنبه شاهد تظاهراتی خشونت‌آمیز بود. معترضان در حالی‌ که با سر دادن شعارهایی، خواستار تغییر قوانین انتخابات و همچنین کمیته نظارت بر روند برگزاری انتخابات هستند، توسط نیروهای امنیتی سرکوب شدند. طبق این گزارش، نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان، گاز اشک‌آور به سوی آنها شلیک کردند که تاکنون به کشته شدن یک معترض و زخمی شدن شماری دیگر منجر شده است. این تظاهرات به دعوت مقتدا صدر، رهبر جریان صدر برگزار شده بود. وی از هوادارانش خواسته بود در اعتراض به عملکرد قانون و کمیته انتخابات عراق تظاهرات برگزار کنند.

رزمایش مشترک عربستان و پاکستان
عربستان و پاکستان در آب‌های پاکستان مانور مشترک نظامی موسوم به «امان 17» برگزار ‌می‌کنند. براساس این گزارش، این رزمایش دریایی 4 روزه از روز گذشته آغاز شده است. عربستان با ادعای اینکه به‌عنوان ناظر در این رزمایش شرکت می‌کند، اعلام کرد این رزمایش با هدف توسعه روابط دفاعی با پاکستان برگزار خواهد شد. این پنجمین رزمایش دریایی مشترک با حضور نیروهای پاکستانی و سعودی به شمار می‌آید. برخی گزارش‌ها حاکی است، نیروهای آمریکایی، بریتانیایی، فرانسوی و چینی نیز در این رزمایش دریایی مشارکت خواهند داشت. نیروی دریایی عربستان‌سعودی در تاریخ 6 مهر 1395 رزمایشی نظامی در خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان برگزار کرد.


Page Generated in 0/0055 sec