printlogo


کد خبر: 172052تاریخ: 1395/11/27 00:00
نارضایتی‌ها از وضعیت رسیدگی به بحران قطع آب و برق ادامه دارد
بحران ناتمام خوزستان!

گروه اجتماعی: قطعی برق، مدارس حمیدیه را به تعطیلی کشاند؛ این بار از هیچ پدیده جوی خبری نیست! قطع شدن برق از دوشنبه شب باعث تعطیل شدن مدارس شهر حمیدیه شد. با وجود اینکه در هفته‌های گذشته قطع آب و برق در بسیاری از نقاط کشور به یک مشکل اساسی تبدیل شده است و در پی آن مدیران کشوری چندین سفر به استان‌ها داشته و وعده‌های فراوانی داده‌اند، باز هم قطعی برق به خوزستان آمد. قطعی برق از دوشنبه‌شب و ادامه یافتن این مساله تا سه‌شنبه باعث تعطیلی مدارس شهرستان حمیدیه شد، این در حالی است که هیچ پدیده جوی برای به وجود آمدن این مشکل وجود ندارد!
انتشار گاز در آبادان
به گزارش فارس، علاوه بر این انتشار گاز در آبادان باعث تعطیلی برخی مدارس این شهرستان شد. این‌روزها از گوشه گوشه استان خوزستان اخبار متفاوتی به گوش می‌رسد که منجر به تعطیلی مدارس و ادارات می‌شود و از این رو همت مضاعف مدیران مربوط را برای رسیدگی فوری، جدی و به دور از شعار می‌طلبد. این بار در آبادان، انتشار گاز از دوشنبه‌شب، سه‌شنبه برخی مدارس این شهرستان را به تعطیلی کشاند. استنشاق بوی گاز پدیده‌ای بود که مردم این شهرستان آن را گزارش کرده و خواستار پیگیری و رسیدگی شده بودند. در این ارتباط مدیران امر هنوز پاسخی را بیان نکرده‌اند.
مردم خوزستان منتظر باشند
«مردم خوزستان منتظر خبر مهم و ویژه‌ای درباره  مقابله با ریزگردها تا 48 ساعت دیگر باشند». استاندار خوزستان با اعلام این خبر گفته است: دولت برنامه‌هایی جدی را برای مقابله با ریزگردها که از جمله برنامه‌های اقتصاد مقاومتی دولت است در دستور کار دارد. غلامرضا شریعتی افزود: طرح مقابله با ریزگردها و بیابان‌زدایی از برنامه‌های جدی دولت است. استاندار خوزستان تصریح کرد: مردم استان در ۴۸ ساعت آینده منتظر خبر مهم و ویژه‌ای درباره مقابله با ریزگردها باشند.
اعتراض مردم خوزستان حق است
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اعتراض به وضعیت موجود حق مردم خوزستان است، گفت:‌ هیچ امیدی به پرداخت خسارات ناشی از قطعی آب و برق در خوزستان نداریم. آیت‌الله عبدالکریم فرحانی با بیان اینکه بحران‌های اخیر خسارات جبران‌ناپذیری را رفته به رفته به خوزستان وارد خواهد کرد، اظهار کرد: این مشکلات و ضعف‌های موجود در خوزستان به دلیل بی‌تدبیری دولت تدبیر و امید است. وی وضعیت موجود خوزستان را غیر قابل تحمل توصیف کرد و افزود: طی 10 روز گذشته با گستره عجیبی شاهد قطعی آب در 11 شهر استان بودیم و دولت پس از گذشت چند روز از این پیشامد تازه یادش آمده وزیر خود را به استان بفرستد. نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: از دولتی که تاکنون اعتباری برای جبران خسارات سیل خوزستانی‌ها مشخص نکرده، هیچ امیدی به پرداخت خسارات ناشی از قطعی آب و برق در خوزستان نداریم. فرحانی از رئیس‌جمهور درخواست کرد شخصاً به مسائل خوزستان ورود کند و برخورد جدی و حساب شده با مشکلات استان داشته باشد. وی با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان خوزستان و درخواست نمایندگان خوزستانی مجلس خبرگان از شخص استاندار مبنی بر تنظیم جلسه با رئیس‌جمهور گفت: متاسفانه درخواست نمایندگان خبرگان عملی نشد و در جواب گفتند سفر رئیس‌جمهور پروژه‌محور است. وی درباره تجمع روز گذشته مردم اهواز در اعتراض به مساله ریزگردها و قطعی مکرر آب و برق در شهرهای مختلف استان گفت: مردم حق دارند اعتراض کنند، اگر مردم استان‌های دیگر بودند اعتراضات بیشتر و بدتر بود اما خوزستانی‌ها مدارا و نجابت کردند.
 


Page Generated in 0/0059 sec