printlogo


کد خبر: 172062تاریخ: 1395/11/27 00:00
اخبار

«آدم‌ها توی قاب من نمی‌میرند» منتشر شد
کتاب «آدم‌ها توی قاب من نمی‌میرند» شامل خاطراتی درباره زندگی شهید سعید جان‌بزرگی از سوی انتشارات روایت فتح به چاپ رسید. به گزارش تسنیم، پانزدهمین جلد از مجموعه «از چشم‌های» انتشارات روایت فتح، روایت زندگی شهید سعید جان‌بزرگی از دید خانواده و دوستان و نزدیکان او است که بتازگی به چاپ رسیده است. اعظم پشت مشهدی این کتاب را در 184 صفحه به نگارش درآورده است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «هنوز حرفش توی گوشم هست: «دوربین من باعث می‌شه تا مردمی که توی دوردست‌ها زندگی می‌کنند، به مردانی فکر کنند که سال‌های جوونی خودشون رو دستخوش شعله‌های نبرد سنگین زرهی کردند. من به این باور رسیدم که آدم‌های توی قاب من هرگز نمی‌میرند و من به آنها عمر جاودان می‌بخشم.» دوست نداشت بیشتر از 40 سال عمر کند. زیاد درباره مرگ و توشه آخرت حرف می‌زدیم. همیشه می‌گفت: «دلم می‌خواد قبل 40 سال شهید بشم یا برم! اگه فقط یه روز از 40 سالگی‌ام بگذره و زنده باشم وحشت تمام وجودمو می‌گیره صادق.» هنوز 37 سالش پر نشده بود که جواب معامله‌اش با خدا را گرفت و شهید شد. یک جمله معروف داشت که خیلی دوستش داشتم، هیچ‌کس بدون تلاش به زیارت آفتاب نخواهد رفت». انتشارات روایت فتح کتاب «آدم‌ها توی قاب من نمی‌میرند» را در شمارگان 1100 نسخه و با قیمت 10 هزار تومان منتشر و روانه بازار کتاب کرد.

درویش و افخمی در هیأت داوران فیلم100
جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی طی روزهای 4 تا 6 اسفندماه در تهران و در پردیس سینمایی آزادی برگزار می‌شود.  به گزارش فارس، هیات داوران یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای معرفی شدند. احمدرضا درویش، بهروز افخمی، هادی مقدم‌دوست، حبیب احمدزاده و محمدرضا خردمندان داوران این جشنواره هستند. برپایه این خبر، 141 اثر به 2 بخش اصلی (مسابقه ملی) و مسیر تجربه شامل 106 اثر در بخش اصلی و 35 اثر در بخش مسیر تجربه به بخش مسابقه یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 ثانیه‌ای راه یافتند. این آثار از میان 1179 اثر در بخش اصلی و 565 اثر در بخش مسیر تجربه انتخاب شدند. گفتنی است جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی و به دبیری علی قربانی طی روزهای 4 تا 6 اسفندماه در تهران و در پردیس سینمایی آزادی برگزار می‌شود.

داستان‌خوانی در روز جهانی داستان
موسسه شهرستان ادب در روز جهانی داستان قرار داستان‌خوانی برگزار می‌کند. به گزارش فارس، سومین قرار داستان‌خوانی «روز جهانی داستان» با حضور جمعی از داستان‌نویسان کشور در شهرستان ادب برگزار می‌شود. در این نشست که روز 26 بهمن در شهرستان ادب دایر می‌شود، میهمانانی چون مجید قیصری، حبیب احمدزاده، محمدرضا شرفی خبوشان، یاسین حجازی و نفیسه مرشدزاده داستان‌خوانی می‌کنند. همچنین فیلم مستند «اقتباس از داستان کوتاه» (مشت در نمای درشت) با حضور حسن حبیب‌زاده، کارگردان این اثر به نمایش گذاشته می‌شود. علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم می‌توانند به موسسه شهرستان ادب واقع در خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از تقاطع طالقانی، شماره 168، طبقه 4 مراجعه کنند.

علی سرتیپی: 3 فیلم نامزد اکران نوروزی هستند
مدیرعامل شرکت فیلمیران با اشاره به اینکه 3 فیلم به عنوان نامزد اکران نوروزی دارند، تاکید کرد هنوز تصمیم نهایی را برای اینکه کدام فیلم اکران شود نگرفته‌ایم. به گزارش مهر، علی سرتیپی، مدیرعامل شرکت «فیلمیران» با اشاره به اکران نوروزی در سال ۹۶ گفت: شرکت پخش فیلمیران از بین ۱۲ فیلم نامزد اکران نوروزی پخش 3 فیلم سینمایی «یک روز بخصوص» به کارگردانی همایون اسعدیان، «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمت‌الله و «بدون تاریخ بدون امضا» به کارگردانی وحید جلیلوند را برعهده گرفته است. وی ادامه داد: در حال حاضر درباره اینکه از بین این 3 اثر کدام برای اکران نوروزی معرفی شود هیچ تصمیمی نگرفته‌ایم. سرتیپی در پایان گفت: تا قبل از دوشنبه هفته آینده دوم اسفند ماه، قراردادهای اکران با سینماها بسته و مشخص می‌شود چند فیلم از این 3 فیلم برای اکران نوروزی آماده می‌شود.


Page Generated in 0/0049 sec