printlogo


کد خبر: 172177تاریخ: 1395/11/30 00:00
اخبار

مردم با کسانی  که فتنه کردند آشتی نمی‌کنند
خطیب موقت نماز جمعه تهران می‌گوید مردم با کسانی که انواع هتاکی‌ها را به مقدسات و شعائر اسلام کردند، هرگز آشتی نمی‌کنند. به گزارش فارس، آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های پایتخت با اشاره به انسجام ملی و همدلی مردم با یکدیگر، گفت: بعضی‌ها که در فتنه هم سهم داشتند و زیان‌های غیرقابل جبران در فتنه 88 به این مردم وارد کردند، انگار باز زبان‌شان دراز شده است و می‌گویند آشتی ملی! وی ادامه داد: با حضور فراگیر ملی انواع مختلف مردم در یک حضور حماسی، چه کسی می‌خواهد با چه کسی آشتی کند؟ چه کسی با چه کسی قهر بوده؟ اینها یک امت‌ هستند، یک امام دارند و آنانی که با امامت و مردم نساختند و فتنه کردند و بسیجی را برهنه کردند و کتک زدند به حضرت سیدالشهدا(ع) جسارت کردند، اصل نظام را قبول نداشتند و شعار نه غزه و نه لبنان سر دادند و انواع هتاکی‌ها را به مقدسات و شعائر اسلام و انقلاب کردند حال آنها آمده‌اند و می‌گویند آشتی ملی! مردم با شما هرگز آشتی نخواهند کرد. خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه برخی می‌گویند اگر برجام نبود وقوع جنگ ضروری بود، گفت: این یک فریب و دروغ است. اگر دنیا با ما نمی‌جنگد توان جنگ در خودش نمی‌بیند. اگر آمریکا و قدرت‌های استکباری به ما حمله نمی‌کنند معلول اقتدار، روحیه دینی و حکم جهاد واقعی و معقول اهل بیتی ماست.

وضعیت ما در بخش نظامی قابل مقایسه با گذشته نیست
رئیس دفتر مقام معظم رهبری می‌گوید جمهوری اسلامی در حوزه توانمندی‌های نظامی‌ پیشرفت و تعالی داشته و وضعیت ایران در بخش نظامی قابل مقایسه با گذشته نیست. حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های شهری از محل اعتبارات رهبری خاطرنشان کرد: یقینا اگر دشمنان قسم‌خورده یک درصد احتمال پیروزی می‌دادند به ما امان نداده بودند. اینکه فقط چنگ و دهان نشان می‌دهند و به گفته رهبرمعظم انقلاب، اینکه از جنگ سخن می‌گویند بدان علت است که در واقعیت جرأت این کار را ندارند. وی گفت: به گفته معظم له، دشمنان به خوبی فهمیده‌اند اگر بخواهند تصمیمی در منطقه بگیرند بدون نظر ایران نمی‌شود که به دلیل قدرت و بنیه نظامی کشور ماست و امیدواریم روزی فرا برسد که حرف اول را در منطقه بزنیم.

تذکر نمایندگان به روحانی درباره پارتی منزل سفیر سوئد
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس از تذکر برخی نمایندگان به رئیس‌جمهور درباره امضای قراردادهای تجاری در خانه شخصی سفیر سوئد با حضور۲ تن از وزرا خبر داد. سیدجواد ابطحی در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: امضای این قراردادها در منزل شخصی سفیر سوئد، خلاف عرف و پروتکل‌های بین‌المللی است، بنابراین این تذکر را به رئیس‌جمهور مطرح کرده و در مجلس نیز آن را پیگیری می‌کنیم. هفته گذشته مراسمی در منزل شخصی سفیر سوئد در تهران برگزار شد که در این مراسم حمیدرضا چیت‌چیان وزیر نیرو و نیز محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و همین‌طور نمایندگانی از بخش خصوصی حضور داشتند که در نهایت منجر به امضای قراردادهای تجاری و صنعتی دو طرفه شده اما این موضوع موجب انتقادات برخی نمایندگان مجلس شده است.

3 و 4 اسفند؛ برگزاری کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران
سخنگوی ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه مردم فلسطین اعلام کرد: این کنفرانس روزهای سوم و چهارم اسفندماه جاری به همت مجلس برگزار می‌شود. به گزارش ایرنا، کاظم جلالی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: این کنفرانس با هدف معطوف کردن اذهان به مساله فلسطین به عنوان مهم‌ترین مساله وحدت‌بخش کشورهای اسلامی برگزار می‌شود. وی افزود: کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین با حضور رؤسای مجالس کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت سراسر دنیا در تهران برگزار می‌شود و یک روز آن نیز به نهادهای غیردولتی یا ان‌جی‌او‌ها اختصاص خواهد داشت.


Page Generated in 0/0066 sec