printlogo


کد خبر: 172178تاریخ: 1395/11/30 00:00
اخبار

خوزستان تاوان بی‌تدبیری دولت تدبیر را می‌دهد
نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ما تاوان بی‌تدبیری دولتی را می‌دهیم که اسم خود را دولت تدبیر گذاشته است و با مردمی مواجه می‌شویم که از دولتی به نام دولت امید ناامید شده‌اند. آیت‌الله عبدالکریم فرحانی درباره وضعیت بحرانی استان خوزستان در گفت‌وگو با صبح کویر گفت: متاسفانه مسائل یک سال اخیر استان به واسطه سوءتدبیر دست‌اندرکاران اجرایی سبب شده مردم استان با مشکلات عدیده‌ای مواجه شوند. نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: جلسات کارشناسی را مدیران استان و استاندار برگزار کردند که جلسات مفصل و موثری بودند و توقع داشتیم رئیس‌جمهور در استان جلسه مشترکی بگذارد و در جریان مشکلات استان و مسائل اصلی علما و دست‌اندرکاران استان قرار گیرد و بنده به استاندار گفتم در سفر روحانی تاکید کنید این جلسه مشترک برگزار شود. فرحانی ادامه داد: اما جلسه‌ای برگزار نشد و مسؤولان مسائل اصلی و مشکلات مردم را از زبان بزرگان،  علما و نمایندگان خبرگان استان نشنیدند و این مساله باعث شد گرد و خاک‌های متعدد به شبکه‌های انتقال برق و شبکه‌های داخلی آسیب بزند و سهل‌انگاری که در شست‌وشوی آنها اتفاق افتاد باعث شد بلافاصله بعد از بالا رفتن رطوبت مردم شاهد مشکل قطعی آب و برق90 درصد استان باشند.


روابط ایران و روسیه تحت تأثیر عوامل خارجی نیست
معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد ایران و روسیه در زمینه‌ مسائل مختلف بین‌المللی با یکدیگر همکاری دارند و روابط دوجانبه تهران-مسکو تحت تأثیر عوامل خارجی قرار نخواهد گرفت. به گزارش فارس، سرگئی ریابکوف در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت، دو کشور ایران و روسیه درباره مسائل بسیاری از جمله مبارزات ضدتروریستی و توافق هسته‌ای ایران همکاری دارند و به این همکاری‌ها نیز ادامه خواهد داد. وی افزود: «موضع ما این است که ایران یک شریک باثبات و قابل اعتماد است و البته یک همسایه نزدیک. روابط دوستانه میان روسیه و ایران به هیچ عنوان به شرایط خارجی بستگی نخواهد داشت و ما به همکاری‌ها با ایران درباره مسائل مختلف بین‌المللی ادامه می‌دهیم و گفت‌وگوهای سازنده‌ای را با مقامات ایرانی برگزار می‌کنیم». این دیپلمات روس ادامه داد هر دو کشور روسیه و ایران به تلاش برای اجرای توافق هسته‌ای (برجام) نیز ادامه خواهند داد.

اجلاس ژنو ویژه مذاکرات صلح سوریه به بهار موکول شد
سخنگوی وزارت امور خارجه از موکول شدن اجلاس ژنو ویژه مذاکرات صلح سوریه به بهار آینده خبر داد. بهرام قاسمی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما، گفت: قرار بود این اجلاس زودتر برگزار شود اما پس از اجلاس پیشین آستانه، تفاهمی صورت گرفت و پیشنهادهایی از جانب ایران، روسیه و ترکیه ارائه و مقرر شد آقای دی میستورا به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه برگزاری اجلاس را برای آمادگی بیشتر به تعویق بیندازد. وی گفت: دو روز قبل معاون آقای دی میستورا اعلام کرد برای نمایندگان 20 کشور جهان دعوتنامه ارسال کرده است؛ باید منتظر باشیم و ببینیم نتایج اجلاس آستانه چه خواهد شد چون با حضور نماینده سازمان ملل تشکیل می‌شود و نشست ژنو هم می‌تواند ادامه‌دهنده راه آستانه باشد.  قاسمی ابراز امیدواری کرد با اجماع بیشتر بتوانیم بحران سوریه را که در سال‌های اخیر مشکلات و خسارت‌های بنیادی بسیاری برای مردم این کشور منجر شده است برطرف کنیم و با ایجاد آتش‌بس جدی‌تر بتوانیم زمینه را برای آرامش بیشتر در سوریه فراهم آوریم.  وی همچنین با اشاره به برگزاری اجلاس آستانه گفت: اجلاس مذاکرات صلح سوریه که در مسکو پایه‌گذاری و در آستانه پیگیری شد تاکنون راه درستی را طی کرده است و باز هم می‌تواند موثر و نتیجه‌بخش باشد به شرط آنکه این کشورها بتوانند با واقع‌بینی بیشتری به مسائل بنگرند و از ورود به حوزه منافع شخصی و ملی خود بپرهیزند و نخواهند اهداف شخصی را پیگیری کنند.
 


Page Generated in 0/0055 sec