printlogo


کد خبر: 172227تاریخ: 1395/12/1 00:00
متن کتاب «تیه‌ری میسان»، نویسنده فرانسوی درباره حادثه 11سپتامبر
دروغ بزرگ

بخش زمینی عملیات ماموریت داشت 2 منبع رادیویی هدایتگر هواپیما را در زمان مشخص فعال کرده و همچنین قبل از وقوع حادثه، با هشدار و تهدیدات تلفنی به افراد مستقر در برج‌ها، تلفات را به حداقل رسانده و در نهایت به تخریب انفجاری طبقات زیرین هر 3 برج شمالی، جنوبی و شماره 7 اقدام کند. تمام این مراحل در مقابل چشمان سازمان اطلاعاتی آمریکا صورت گرفت؛ بی‌آنکه قدمی در توقف آن بردارند. آیا می‌توان پذیرفت عملیاتی تا این حد دقیق و عظیم، از ذهن و فکر مردانی در دل غارهای افغانستان تراوش کرده یا توسط تعداد انگشت‌شماری از شبه‌نظامیان بنیادگرا صورت پذیرفته باشد؟
کاخ سفید و موش‌های‌کور
از آن روز ناخوشایند روایتی رسمی به جای مانده است، از این قرار: Robert Mueler، رئیس سازمان FBI پس از دومین حمله، بلافاصله شرایط اضطراری موسوم به 3 Conplan را فعال کرد. در این شرایط، تمام موسسات دولتی پس از آگاهی از نوع حادثه، با تمام امکانات تحت امر مرکز اطلاعات و عملیات FBI موسوم به SICO و همچنین ستاد مقابله با حوادث غیرمترقبه CDRG قرار می‌گیرند. با اعلان وضع ConpIan، تمام مراکز تجمع خصوصی و دولتی از مراکز آسیب‌پذیر و در معرض حملات تروریستی شناخته شده و بلافاصله پس از خارج کردن افراد از محل، بسته می‌شوند. ساعت 10 صبح، ناگهان سرویس امنیتی مسؤول حفاظت از مقامات ارشد، با اعلان شرایط اضطراری، اطلاعیه جدیدی صادر می‌کند: کاخ سفید و هواپیمای اختصاصی رئیس‌جمهور هر دو در معرض هجوم قرار دارند. در غیاب رئیس‌جمهور، جانشین و معاون وی، دیک چنی، به مرکز عملیات در شرایط اضطراری این مرکز فرماندهی زیرزمینی که درست زیر یال غربی ساختمان کاخ سفید حفر شده است، رفت. پس از استقرار چنی، طرح تثبیت و استمرار حکومت جهت اجرا، ابلاغ می‌شود.  بنا به دستورالعمل این طرح، مقامات ارشد سیاسی کشور، مقامات اجرایی و همچنین اعضای کنگره آمریکا به محل امنی هدایت و از این طریق توسط هلی‌کوپترهای نیروی دریایی به 2 پناهگاه ضداتمی منتقل می‌شوند. این پناهگاه‌ها عبارتند از (Mount Weather) در ویرجینیا و دیگری «Raven Rock MMountain» در نزدیکی کمپ‌دیوید که به پایگاه «R» شهرت یافته. پایگاه اول که به فناوری‌های پیشرفته مجهز شده پایگاه اصلی و پایگاه R، نقش جایگزین دارد، این پایگاه‌های پیشرفته به‌جای مانده از دوران جنگ سرد می‌تواند پذیرای هزاران میهمان ناخوانده باشد اما جناب رئیس‌جمهور به چه مشغولند؟ جورج بوش در حال عزیمت به واشنگتن بود که مسیر خود را به سمت پایگاه «Barksdale» واقع در لوئیزیانا تغییر داد، هواپیمای رئیس‌جمهور بدون توقف در این پایگاه، عزم پرواز به پایگاه هوایی «Offutt» در نبراسکا کرد. پایگاه «Offutt» مرکز فرماندهی استراتژیک آمریکاست و فرمان‌های مراحل آماده‌سازی، تعیین اهداف و حملات اتمی از این مرکز صادر می‌شود. هواپیمای رئیس برای در امان ماندن از حملات، فاصله 2 پایگاه نظامی را در ارتفاع کم و در پناه جنگنده‌های محافظ، به‌طور زیگزاگ، پرواز کرده بود. برای محافظت از رئیس‌جمهور در مقابل حمله احتمالی تک‌تیراندازان از باند فرود و محل توقف هواپیما تا آستانه ساختمان پایگاه، راهرویی فولادی از اتومبیل‌های نظامی شکل گرفت. عملیات حفاظت از مقامات بلندپایه کشور تا ساعت 6 بعدازظهر یعنی زمان خروج جورج بوش از پایگاه و پرواز به سمت واشنگتن ادامه داشت. برنامه «Meet the Press» شبکه NBC در شانزدهم سپتامبر میزبان دیک چنی، معاون رئیس جمهوری بود، شرایط و چگونگی اعلام شرایط اضطراری توسط سازمان اطلاعات، در این مصاحبه شرح داده شده است.  این گفت‌وگوها توسط Tim.Russert، مجری برنامه Meet the press صورت پذیرفته.
چنی: چند دقیقه‌ای در دفترم [یال شمالی کاخ سفید] مشغول تماشای شکل‌گیری حوادث بودم و تازه می‌خواستم فکر کنم چه باید بکنم که مامور سازمان امنیتی داخل اتاق شد، بدون اینکه مرا «Sir» خطاب کند یا رسمی و مودبانه برخورد کند، گفت ما باید فورا از اتاق خارج شویم و بدون درنگ مرا گرفت و...
راسرت: یعنی عملا شما را بلند کرد و برد؟
چنی: آره، می‌دونید، اون‌ها از من درشت‌تر و بلندترند و همین‌طور که من‌رو با خودشون می‌بردند پاهام زمین می‌خورد، بالاخره منو کاملا بلند کردند و رفتند داخل راهرو، از اونجا هم از پله‌ها پایین رفتند.  
ادامه دارد


Page Generated in 0/0059 sec