printlogo


کد خبر: 172264تاریخ: 1395/12/1 00:00
اخبار

مطرح‌کنندگان آشتی ملی راهی جز عذرخواهی ندارند
رئیس دفتر مقام معظم رهبری می‌گوید افرادی که با لودگی خواستند به عاشورا اهانت کنند جایی برای آشتی نگذاشته‌اند؛ اگر می‌خواهند از سوی مردم بخشیده شوند، باید اظهار پشیمانی کرده و از مردم عذرخواهی کنند. حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی در گفت‌وگو با ثامن، در رابطه با طرح موضوع آشتی ملی از طرف برخی افراد گفت: سخنان حضرت آقا بیان‌کننده همه چیز درباره این موضوع بود که فرموده بودند کدام آشتی ملی؟ مردم همه باهم خوب هستند و مشکلی باهم ندارند. وی بیان داشت: یک عده‌ای در فتنه کارهایی انجام دادند که قطره‌ای در مقابل اقیانوس ملت بودند. در فتنه 88 نسبت به عقاید مردم بی‌احترامی شد، مگر مردم دست از امام حسین(ع) بر می‌دارند؟! ملت ما شب و روز انتظار می‌کشند محرم و صفر بیاید تا به عشق اباعبدالله جامه عزا به تن کنند آن‌وقت چطور امکان دارد این مردم از امام حسین(ع) دست بردارند؟ محمدی‌گلپایگانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره آشتی ملی اظهار داشت: ایشان فرمودند افرادی که با لودگی خواستند به عاشورا اهانت کنند جایی برای آشتی باقی نگذاشته‌اند. اگر می‌خواهند مردم آنها را ببخشند باید اظهار پشیمانی کرده و از مردم عذرخواهی کنند چون غیر از این راهی ندارند.

تلاش دولت برای اخلال در برگزاری مجمع عمومی جبهه مردمی
از زمان اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب، برخی جریان‌های سیاسی تلاش کردند به شکل‌های مختلف این جبهه را مورد تخریب قرار دهند. در کنار این تخریب‌ها، دولت نیز با اقدامات خاصی سعی می‌کند در روند کاری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اخلال ایجاد کند.در همین راستا پس از درخواست و هماهنگی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با مسؤولان سالن میلاد مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی برای برگزاری مجمع عمومی این جبهه، با دخالت مستقیم مقامات دولتی از ارائه خدمات در این سالن به جبهه جلوگیری به عمل آمد.
بر همین اساس با تاکید یک مقام ارشد دولتی، مسؤولان مرکز نمایشگاه‌ها که زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می‌کنند از ارائه سالن خودداری کردند.به گزارش فارس، پیش از این نیز محمدباقر ذوالقدر، رئیس ستاد اجرایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در همایش نمایندگان استانی این جبهه گفته بود «برخی سالن‌ها وقتی متوجه می‌شوند محل آنها را برای برگزاری همایش جبهه می‌خواهیم، سالن مدنظر را به ما نمی‌دهند». حال مشخص نیست دلیل نگرانی و دخالت دولتی‌ها برای عدم برگزاری همایش‌های جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی چیست، آن هم در شرایطی که دولت تاکید بر حضور همه گروه‌ها در عرصه فعالیت‌های سیاسی دارد.

«جبهه مردمی» ایده جدیدی برای حل مشکلات مردم است
مسؤول کمیته استان‌های جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تشکیل این جبهه را ایده جدیدی دانست که می‌تواند مشکلات مردم را بر طرف کند.  محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به لزوم تشکیل یک جبهه مردمی در شرایط کنونی کشور، اظهار داشت: با توجه به شرایط زمانی و مشکلات موجود، اعم از مشکلات اقتصادی، بیکاری و رکود و برای برون‌رفت از این وضعیت، لازم بود جبهه‌ای جدا از گروه‌ها و احزاب سیاسی تشکیل شود. وی با اشاره به عدم کارآمدی جناح‌ها و گروه‌های سیاسی در سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: تشکیل جبهه مردمی انقلاب ایده جدیدی است که در جامعه ما شکل گرفته و می‌تواند مشکلات مردم را توسط خودشان برطرف کند. جوکار با اشاره به مردمی بودن این جبهه، اظهار داشت: مردم ما در پیروزی انقلاب اسلامی،‌ تداوم آن، 8 سال دفاع‌مقدس و در برابر فتنه‌های مقابله با انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشتند، لذا مردمی بودن نشان این است که این جبهه در یک گروه و جناح خلاصه نمی‌شود و متشکل از همه نیروهای مردمی است.


Page Generated in 0/0057 sec