printlogo


کد خبر: 172265تاریخ: 1395/12/1 00:00
اخبار

می‌خواهند دهان سؤال‌کننده‌ را با سرب ببندند
نماینده لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کسی در جلسه‌ای حرفی را به قصد خودنمایی هم زد از نگاه فراکسیون امید باید در دهان او سرب ریخت و از ۶ ماه تا 2 سال او را زندانی کرد، لذا این طرح لکه ننگی برای چنین تفکری است. محسن کوهکن در گفت‌وگو با فارس با اشاره به طرح دوفوریتی فراکسیون امید برای منع سوال در مراسم‌، اظهار داشت: این طرح که با درخواست دوفوریت نیز ارائه شده با هیچ منطقی قابل دفاع نیست و اکثرا دوستان اصلاح‌طلب و فراکسیون امید آن را امضا کرده‌اند.  کوهکن با بیان اینکه آنها اگر دقت می‌کردند که این طرح چه تبعاتی دارد قطعا آن را امضا نمی‌کردند، ‌افزود: وقتی این طرح مکتوب و توزیع شد نفر اول آقای عارف و نفر آخر آقای مطهری آن را امضا کرده بودند؛ بنده با دقت و توجه کلمه به کلمه آن را خواندم تا ببینم پیام‌ آن چیست که به صورت عادی نیز مطرح نشده است و دیدم که این طرح بسیار مایه تعجب است لذا آماده بودم که اگر این طرح دوفوریتی مطرح شود حرف‌های مهمی را درباره آن بگویم. وی تصریح کرد: سوال ما این است که شعار زنده‌باد مخالف من چه شد و هنر اینکه می‌خواستند مخالف را به منتقد و سپس به موافق تبدیل کنند کجا رفت، مگر می‌شود بدون شنیدن حرف‌های مخالف این کار را انجام داد؟

«جریان نفوذ» نظام محاسباتی برخی مسؤولان را تغییر داده است
نماینده مردم شاهین‌شهر گفت: عدم برخورد دولت با افراد دوتابعیتی به علت این است که نفوذ از باب تغییر نظام محاسباتی برخی مسؤولان اتفاق افتاده که این موضوع را قبیح نمی‎دانند. حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با بسیج، با اشاره به اظهارات اخیر دادستان کل کشور مبنی بر اینکه «برخی مسؤولان دوتابعیتی هستند و این خلاف قانون است و دولت اعلام کرد آنها را از کار برکنار می‌کند اما این کار را نکرده است» گفت: در رابطه با دوتابعیتی‎ها طرح تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی را داریم که در مجلس مصوب شده و کار آن در حال انجام است و بعد از تکمیل گزارش‌ها، نتیجه آن به مجلس و ملت ایران تقدیم خواهد شد. حاجی‌دلیگانی ادامه داد: اظهارات دادستان درست است و لازم است در این‌باره، اقدام کند؛ از وزیر اطلاعات نیز تعجب می‎کنم که بیان می‎کند  دادستان به ما اطلاعات دوتابعیتی‎ها را دهد، در صورتی‎که آقای علوی و مجموعه‎های زیرمجموعه او اشراف دارند که چه مواردی مشمول قانون دوتابعیتی هستند. نماینده مردم شاهین‌شهر درباره چرایی عدم برخورد دولت با افراد دوتابعیتی بیان داشت: این قضیه به این دلیل است که نفوذ از باب تغییر نظام محاسباتی برخی مسؤولان اتفاق افتاده که این موضوع را قبیح نمی‎دانند و چون قبیح نمی‎دانند برای برطرف کردن آن نیز اقدامی انجام نمی‎دهند.


شرکت چینی در انتظار جریمه به دلیل نقض تحریم‌های ایران
یک شرکت تجهیزات مخابراتی چین به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران اخطار گرفت. به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از وبسایت فایننشال تریبون، «زدتی‌ای»، شرکت تجهیزات مخابراتی چینی، هشداری درباره احتمال پرداخت جریمه به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران دریافت کرد. ماه مارس دولت آمریکا با اعمال محدودیت‌های صادراتی شدید علیه شرکت چینی زدتی‌ای، این شرکت را به اتهام نقض تحریم‌ها علیه ایران جریمه کرد. پس از آن اعمال این محدودیت‌ها تا 27 فوریه به حالت تعلیق درآمد. این شرکت برای جلب رضایت واشنگتن اقداماتی نظیر تغییرات اساسی در بخش مدیریت و انتصاب مدیر جدید بخش صادرات را در دستور کار خود قرار داد. اگر مدت زمان تعلیق جرایم اعمال شده علیه این شرکت از سوی واشنگتن تمدید نشود، عرضه‌کنندگان آمریکایی از همکاری با این شرکت منع می‌شوند و زد‌تی‌ای بخش اعظمی از زنجیره عرضه خود را از دست خواهد داد. این شرکت تا حد زیادی به عرضه‌کنندگان آمریکایی خود متکی است. زد‌تی‌ای ژانویه سال 2016 مجددا وارد بازار ایران شد و با یک شرکت ایرانی همکاری تجاری خود را گسترش داد. این شرکت چینی حدود یک‌سوم قطعات موردنیاز برای دستگاه‌های تولیدی خود را از آمریکا وارد می‌کند.
 


Page Generated in 0/0075 sec