printlogo


کد خبر: 172403تاریخ: 1395/12/4 00:00
دکتر مرضیه وحید دستجردی تشریح کرد
سازوکار جبهه مردمی برای رسیدن به کاندیدای واحد

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از معرفی 50 نفر به این جبهه برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده خبر داد. مرضیه وحیددستجردی گفت: نمایندگان اقشار مختلف که جمعی در حدود 3 هزار نفر هستند، هر یک به 10 نفر از کاندیداهای ریاست‌جمهوری رای می‌دهند و در پایان با شمارش الکترونیکی آرا، ۱۰ نفری که واجد بیشترین رای هستند، انتخاب خواهند شد. در مجامع عمومی بعدی، این ۱۰ نفر به
۵ نفر و در نهایت به یک کاندیدای واحد منتهی خواهد شد. به گزارش مهر، مرضیه وحیددستجردی، سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بعد از ظهر دیروز در دومین نشست خبری در آستانه برگزاری نخستین مجمع عمومی این جبهه گفت: نخستین مجمع عمومی ملی جبهه پنجشنبه ۵ اسفند در مجتمع شهر آفتاب برگزار می‌شود. قرار بود این مجمع را در هفته‌های گذشته برگزار کنیم اما سالن مناسب برای جمعیت جبهه پیدا نکردیم، همین باعث شد دو بار جلسه ما به تعویق بیفتد البته در این‌باره مورد بی‌مهری نیز قرار گرفتیم.
وی افزود: در این مجمع 3 هزار نفر از نمایندگان ۲۵ قشر حاضر خواهند شد و ۳۱ نفر را به عنوان شورای مرکزی انتخاب می‌کنند.
وحیددستجردی ادامه داد: تا 2 شب گذشته نزدیک ۲۰۰ کاندیدا برای شورای مرکزی معرفی شده و کاندیداهایی که برای ریاست‌جمهوری در نظر گرفته شده اند نیز از طریق سامانه جبهه معرفی شده اند که تا آخرین لحظه ۵۰ نفر معرفی شدند.
سازوکار رسیدن از ۵۰ نفر به یک نفر
وحیددستجردی در پاسخ به سوال مهر مبنی بر سازوکار جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای رسیدن به کاندیدای واحد اظهار داشت: ما در انتخابات ریاست‌جمهوری و در سایر انتخابات‌ها، یک کار از بدنه به بالا را داریم. این‌بار برخلاف قبل که افرادی در بالا بنشینند و در اتاق‌های دربسته تصمیم گرفته و کاندیدا مشخص کنند، سازوکاری انتخاب شده که رای از بدنه و از پایین به بالا باشد. وی با بیان اینکه این عمل یک اقدام کاملا دموکراتیک و آزاد است، افزود: در این سازوکار، افراد، کسانی را که به عنوان کاندیدا انتخاب و پیشنهاد می‌کنند، به صورت دستی رای می‌دهند. ما از آنها می‌خواهیم هر نفر، به ۱۰ نفر که بیشتر مورد اعتماد آنها هستند، رای بدهند و سپس رای این ۳ هزار نفر در مجمع عمومی به صورت الکترونیک شمارش می‌شود.
وحیددستجردی ادامه داد: تا روز برگزاری مجمع که ۵۰ نفر معرفی می‌شوند، ۱۰ نفر که واجد بیشترین رای هستند، انتخاب خواهند شد و سپس در مجامع عمومی بعدی، این ۱۰ نفر را به ۵ نفر و در نهایت به یک کاندیدای واحد خواهیم رسید.
کاندیدای جبهه تیمش را معرفی می‌کند
سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه برای نخستین‌بار در کشور فردی که از طرف جبهه مردمی به عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری مطرح می‌شود با یک تیم خودش را معرفی می‌کند، ادامه داد: تیم مورد نظر هم باید از افرادی باشند که بتوانند مشکلات موجود در کشور را که شامل مشکلات معیشتی، فسادهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... می‌شود حل‌وفصل کنند و آن تیم هم در کنار کاندیدای مورد نظر برنامه خودش را اعلام می‌کند.


Page Generated in 0/0058 sec