printlogo


کد خبر: 172519تاریخ: 1395/12/7 00:00
اخبار

مراسم سالگرد درگذشت «آبروی سینمای ایران» برگزار شد
مراسم نخستین سالگرد درگذشت مرحوم سلحشور در باغ فیض تهران با حضور جمعی از شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی و مقامات لشکری و کشوری برگزار شد. به گزارش تسنیم، مراسم اولین سالگرد درگذشت عزت سینمای ایران، مرحوم فرج‌الله سلحشور با حضور جمع کثیری از هنرمندان و مسؤولان در باغ فیض تهران برگزار شد. حجت‌الاسلام والمسلمین  قرنی در این مراسم طی سخنانی گفت: مرگ مساله‌ای است که انسان دیر یا زود آن را درک می‌کند و انسان‌ها در روبه‌رو شدن با آن مساوی نیستند. برخی از مرگ می‌ترسند و برخی دیگر آن را با آغوش باز می‌پذیرند. برخی بزرگان با استقبال به سوی مرگ می‌روند و مرحوم فرج‌الله سلحشور آنگونه بود. وی با اشاره به اینکه مرحوم سلحشور خداترس بود، گفت: مرحوم سلحشور در تمام کارهایش خدا را در نظر می‌گرفت، حتی در لحظه لحظه سریال یوسف پیامبر با وضو حضور پیدا می‌کرد. در این مراسم متن پیام امام خامنه‌ای به مناسبت درگذشت فرج‌الله سلحشور بازخوانی شد. در بخشی از پیام رهبر معظم انقلاب آمده بود: «آثار پرآوازه و ماندگار این هنرمند باایمان که مرزهای کشور را درنوردیده و مایه‌ آبرو و اعتبار هنر سینمای ایران در چشم ملت‌های دیگر کشورها گشت، بی‌گمان در شمار حسنات بازمانده از وی و موجب اجر الهی و نام نیک مردمی ایشان خواهد بود ان‌شاءالله». همچنین ادامه مراسم با مرثیه‌سرایی حاج مرتضی طاهری و اکران مستند «بنده‌ فیلمساز هستم» همراه بود. مرحوم فرج‌الله سلحشور 8 اسفند سال 94 به علت بیماری سرطان دارفانی را وداع گفت. وی در زمان حیاتش آثار ارزشمندی از جمله «مردان آنجلس» و «یوسف پیامبر» را تولید کرده بود و تا آخرین لحظات عمر خود دغدغه ساخت سریال حضرت موسی(ع) را  داشت.

نوزدهمین محفل «اتفاق ترانه»
نوزدهمین محفل شعر و موسیقی «اتفاق ترانه» امروز شنبه هفتم اسفندماه ساعت 17 در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار می‌شود. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، در جدیدترین برنامه اتفاق ترانه، ابراهیم اسماعیلی اراضی، شاعر و ترانه‌سرا به بحث پیرامون «تفاوت‌های شعر و ترانه» می‌پردازد. از دیگر بخش‌های این برنامه سخنرانی دکترعبدالحمید ضیایی، شاعر، نویسنده و پژوهشگر در باب «فلسفه زیباشناسی شعر» و بیان اندیشه بزرگان این عرصه است که از قسمت‌های مهم برنامه به‌شمار می‌آید و با استقبال خوب مخاطبان مواجه می‌شود. بخش بعدی برنامه اتفاق ترانه هم به معرفی کتاب برای حاضران جلسه اختصاص دارد که در هر برنامه یکی از هنرمندان مطرح کشور به معرفی آخرین مطالعات خود به مخاطبان خواهد پرداخت. در این برنامه آقای «محمدصالح علا» از مجریان توانمند صداوسیما میهمان نوزدهمین محفل اتفاق ترانه خواهد بود.

«من رئیس‌جمهور ایرانم» منتشر شد
«من رئیس‌جمهور ایرانم» عنوان کتاب عکسی است با موضوع ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران که توسط « امیر نریمانی‌»  به همت انتشارات کتاب بزودی روانه بازار خواهد شد. این کتاب در 197 صفحه شامل 96 قطعه عکس از 82 کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 است که در طول 5 روز مهلت قانونی نام‌نویسی در ستاد انتخابات وزارت کشور اقدام به ثبت نام کردند. «من رئیس‌جمهور ایرانم» با مقدمه‌هایی از آقایان محمدمهدی رحیمیان‏، دکتر مهدی محسنیان‌راد و دکتر ابوالحسن تنهایی و با نگاهی به محتوای عکس‌ها، رسانه‌ای و جامعه‌شناسی همراه است. وعده‌های اغلب محال کاندیداهای ناشناس و حواشی 5 روز ثبت‌نام به جذابیت این کتاب افزوده است؛ حمایت از چند همسری‏، تبدیل ایران به مزرعه کشت سیب‌زمینی، کوبیدن و ساختن دوباره ایران و بازپس‌گیری کشورهایی که در گذشته از ایران جدا شده‌اند‏‎‏، در کنار وعده‌های اقتصادی، نظامی و... از جاذبه‌های دیگر این مجموعه مستند است که طبق آنچه در مقدمه آمده است، مؤلف تلاش کرده بدون هیچ قضاوتی و تنها در نقش راوی و شاهد بی‌طرف، روایت کند.


Page Generated in 0/0050 sec