printlogo


کد خبر: 172520تاریخ: 1395/12/7 00:00
رویدادها

سالنامه «صهبا» منتشر شد
سالنامه صهبا که به‌صورت یک هفته- یک صفحه طراحی و منتشر شده به وقایعی از زندگی فردی و سیاسی رهبر معظم انقلاب می‌پردازد. به گزارش مهر، در صفحات سمت راست سالنامه، در هر صفحه، یک هفته کامل با بیان وقایع مرسوم سالنامه‌های صهبا و در کنار آن، وقایعی از زندگی فردی‌- ‌سیاسی رهبر معظم انقلاب  درج شده است. در قسمت وقایع روزانه، علاوه‌بر وقایع رسمی موجود در سالنامه‌ها، وقایعی با موضوعات «تاریخ اسلام، علمای دین، مناسبت‌های مذهبی، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، هنر و ادبیات انقلاب اسلامی، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، فعالیت‌های مهم دولتی، مقاومت اسلامی و نهضت بیداری اسلامی» درج شده ‌است. در ذکر نام اغلب شخصیت‌های معاصر، مانند علما، مبارزان و هنرمندان انقلابی، ملاک انتخاب، ‌ پیام‌های رهبر معظم انقلاب بوده که لقب یادشده نیز عیناً از پیام استخراج شده است. در صفحات سمت چپ، فضایی در نظر گرفته شده تا مخاطبان محترم بتوانند یادداشت‌های روزانه یا هفتگی خود را در آن ثبت کنند. حُسن مطلع سالنامه امسال صهبا، زندگینامه پدر و پدربزرگ مادری آیت‌الله خامنه‌ای است. این سالنامه در قطع وزیری و با قیمت ۹هزار تومان علاوه بر کتابفروشی‌ها و فروشگاه‌های فرهنگی کشور، از طریق سایت اینترنتی انتشارات صهبا قابل خریداری است.

در اکران «ترمینال غرب» مطرح شد
داستان اخراج دانشمندان هسته‌ای عین واقعیت است
آیین اکران فیلم سینمایی «ترمینال غرب» در دانشگاه امیرکبیر در حضور مادر شهید احمدی‌روشن، اساتید و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.  به گزارش فارس، مادر شهید احمدی روشن، پس از تماشای این فیلم بیان داشت: به نظرم بچه‌های جشنواره عمار توانسته بودند با محدودیت‌ها و کمبود امکاناتی که با آن مواجه هستند، واقعیت‌های موجود در سازمان انرژی اتمی را حتی در دوران پیش از برجام به نمایش گذارند. وی در ادامه با بیان اینکه فیلم ترمینال غرب، داستان‌هایی تلخ از اخراج دانشمندان هسته‌ای روایت می‌کند که همه آنها عین واقعیت هستند، اظهار داشت: طرز صحبتی که مسؤولان انرژی اتمی با دانشمندان هسته‌ای داشتند را نیز فیلم بخوبی نشان داده است و متأسفانه هر چه دولتمردان از سوی غرب تحقیر و تمسخر می‌شوند اما مسیر اشتباه خود را ادامه می‌دهند و این مساله چیزی جز شرمساری را به دنبال ندارد. مادر شهید احمدی‌روشن در ادامه با بیان اینکه فیلم همه چیز را بخوبی به تصویر کشیده، خطاب به فیلمسازان عمار تصریح کرد: ان‌شاءالله شما عزیزان درباره مسائلی که در گوشه و کنار کشور در حال وقوع است و بوی خیانت می‌دهند، فیلم تهیه کنید تا مردم هوشیار‌تر شوند و این حق مردم است که واقعیت‌ها را بدانند. علاقه‌مندان می‌توانند جهت اکران این فیلم عبارت «ترمینال غرب» را به شماره 30004550 ارسال کنند.

بودجه سریال «موسی(ع)» هنوز در ابهام
جمال شورجه درباره روند ساخت پروژه تلویزیونی حضرت موسی(ع) گفت: هنوز منابع مالی پروژه مشخص نیست. در تلاش هستیم بتوانیم منابع مالی تعریف  شده‌ای برای سریال تامین کنیم. من در حال حاضر، بیش از یک سال است به عنوان کارگردان این سریال  تعیین شده‌ام. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این کارگردان سینما درباره فیلمنامه سریال حضرت موسی(ع) عنوان کرد: فیلمنامه تقریبا کامل است و مشکلی ندارد. ما در حال حاضر بیشتر منتظر بودجه هستیم؛ بودجه تامین شود، تولید کار را شروع می‌کنیم.  کارگردان «سی و سه روز» درباره دیدار با مراجع تقلید تصریح کرد: ما بیشتر برای اینکه بتوانیم از نگاه، سفارشات و توصیه معنوی آنها استفاده کنیم، خدمت این بزرگواران رسیدیم البته گزارش کار هم دادیم. به نوعی التماس دعا داشتیم و داریم، چرا که پروژه سختی را پیش‌رو داریم. شورجه درباره انتخاب بازیگر برای سریال حضرت موسی(ع) خاطرنشان کرد: هنوز اتفاق خاصی در این باره رخ نداده است و بازیگران در زمان پیش‌تولید مشخص می‌شوند.
 


Page Generated in 0/0055 sec