printlogo


کد خبر: 172528تاریخ: 1395/12/7 00:00
فرودگاه موصل آزاد شد
بمباران داعش در سوریه توسط نیروی هوایی عراق

نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز جمعه اعلام کرد به نیروی هوایی این کشور دستور بمباران مواضع تروریست‌های داعش در خاک سوریه را با اجازه دولت این کشور داده است. حیدر العبادی در بیانیه‌ای اعلام کرد: تصمیم گرفته‌ایم تروریسمی که تلاش دارد فرزندان و شهروندان ما را در هر جایی که یافت، بکشد، تعقیب کنیم بنابراین به نیروی هوایی دستور داده‌ایم پایگاه‌های داعش در منطقه حصیبه و البوکمال در داخل خاک سوریه را بمباران کنند.
آزادسازی فرودگاه موصل
صبح پنجشنبه نیروهای مشترک عراقی در هجوم برای آزادسازی غرب موصل از کنترل عناصر گروه تروریستی داعش به موفقیت‌هایی دست یافتند. گزارش‌های اولیه تلویزیون دولتی عراق به نقل از یک فرمانده بلندپایه‌ ارتشی مبنی بر آن بود که در حمله‌ نیروهای عراقی به بخش‌های جنوبی موصل، این نیروها توانسته‌اند به محوطه‌ فرودگاه این شهر میلیونی نفوذ کنند. ظهر پنجشنبه یک سخنگوی ارتش عراق گفت که نیمی از محوطه‌ فرودگاه و از جمله باند فرود هواپیماها به کنترل ارتش عراق درآمده است. فرودگاه موصل به خاطر موقعیت سوق‌الجیشی خود می‌تواند پایگاه مهمی برای نفوذ به غرب موصل باشد. به موازات آن، ارتش عراق به یک پایگاه نظامی تروریست‌های داعشی در نزدیکی فرودگاه نیز حمله کرده است. روز جمعه نیز نیروهای عراقی پایگاه الغزلانی و روستای تل الریان در جنوب غرب موصل را آزاد کرده و وارد محله المامون شدند. ارتش عراق از اواسط اکتبر سال قبل هجوم گسترده‌ای را برای آزادسازی موصل آغاز کرد. شرق موصل به‌طور کامل در اختیار ارتش عراق قرار گرفته است و سربازان عراقی هم‌اکنون حملات خود را متوجه بخش غربی کرده‌اند.
شهادت فرمانده تیپ دهم بدر
سخنگوی هیات الحشد الشعبی، روز پنجشنبه از شهادت فرمانده تیپ دهم نیروهای سازمان بدر در غرب موصل خبر داد. طبق این گزارش، بوطه الناصری فرمانده تیپ دهم نیروهای بدر در جریان عملیات در شهر تلعفر در غرب موصل شهید شد.


Page Generated in 0/0065 sec