printlogo


کد خبر: 172538تاریخ: 1395/12/7 00:00
سلامت

معاون بیمه سلامت اعلام کرد
جزئیات بودجه سال  96 سازمان بیمه سلامت
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت جزئیات بودجه سال 96 این سازمان را تشریح کرد و گفت: پیشنهادی که برای بودجه ارائه داده بودیم 11 هزار و 600 میلیارد تومان بودکه دولت از این میزان 9500 میلیارد تومان را با یک شکاف کوچک 2000 میلیارد تومانی تصویب کرد. به گزارش ایسنا، غلامرضا عباس‌پاشا پیرامون عملکرد بودجه سال 1395 و پیش‌بینی بودجه سال 1396 سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: بودجه سال 1395 تا امروز بر اساس پیش‌بینی منابعی، حدود 55 درصد تخصیص یافته است و یک چالش جدی است. وی افزود: البته امسال دولت کار مهمی انجام داد و توانستیم با تصمیم و مصوبه مجلس و دولت طلب سنواتی مراکز از سال 92 تا اوایل سال 95 را بپردازیم و یک عملکرد 5000 میلیارد تومانی داشته باشیم. اکنون به هیچ بیمارستان بابت سال 94 بدهکار نیستیم  و بخش کوچکی از بدهی سال 95 را پرداخت کرده‌ایم. عباس‌پاشا درباره بودجه سال آینده سازمان بیمه سلامت نیز اظهار کرد: برای سال 96 تدبیر خوبی اندیشیده شده است اما باید گفت به‌رغم اظهاراتی مبنی بر رشد 75 درصدی بودجه سازمان، بر اساس کارشناسی رشد بودجه اتفاق نیفتاده است.

مرگ 2 برابری مردان نسبت به زنان
معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه مرگ مردان نسبت به زنان 2 برابر بیشتر است، گفت: در کشور ما مرگ‌های ناشی از حوادث به ترتیب به ترافیک، تروما و سقوط مربوط است. به گزارش تسنیم، محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به 9 درصد مرگ‌ومیر جهانی بر اثر حوادث، اظهار داشت: آمار جهانی نشان می‌دهد در هر
6 ثانیه یک نفر در دنیا بر اثر حادثه فوت می‌کند و مرگ ناشی از حادثه 7/1 برابر مرگ‌های ناشی از ایدز و مالاریا است. آقاجانی بیش از 50 درصد از مرگ‌های ناشی از حوادث در کشورهای با درآمد کم و متوسط را در سنین بین 15 تا 44 سالگی عنوان کرد و گفت: در مقایسه‌ای که بین مرگ‌های ناشی از حوادث و
3 بیماری عفونی مهم انجام شد، مرگ بر اثر حوادث رتبه اول را پیدا کرد. وی با اشاره به شعار هفته سلامت امسال، بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث را مربوط به حوادث ترافیکی دانست و گفت: جالب اینکه کمترین مرگ ناشی از حوادث مربوط به جنگ‌هاست. آقاجانی همچنین با اشاره به اینکه حوادث ترافیکی علت یک میلیون و 300 هزار فوت در سال است، افزود: این حوادث که در سال 2012 نهمین علت مرگ و میر در جهان بوده است، در گروه 15 تا 29 سال اهمیت بیشتری می‌یابد و سومین علت مرگ و میر بعد از سکته قلبی و مغزی را به خود اختصاص داده است.

واردات سویا و روغن ذرت تراریخته به کشور
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سویا و روغن ذرت دارای مواد تراریخته هستند. به گزارش ایرنا، رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو درباره محصولات تراریخته گفت: هیچ محصول دیگری از جمله برنج و گندم در کشور مجوز تراریخته ندارند. وی اظهارکرد: روغن ذرت، واردات غیر تراریخته هم دارد، ضمن اینکه روغن‌های آفتابگردان و کنجد هم که غیرتراریخته‌اند در بازار وجود دارد و مردم برای تهیه روغن بین محصولات تراریخته و غیرتراریخته، حق انتخاب دارند. دیناروند خاطرنشان کرد: 80 درصد روغن سویا و ذرت تراریخته در کشورهای آمریکای جنوبی تولید می‌شود. این روغن‌های تراریخته بعد از واردات به کشور برای عرضه در بازار حتما باید برچسب تراریخته داشته باشند تا مصرف‌کنندگان و مشتریان نهایی بدانند محصول تراریخته مصرف می‌کنند. رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: هیچ محصول تراریخته‌ای تولید داخل وجود نداشته  و واردات نیز فقط برای محصول سویا و ذرت انجام می‌شود. درباره این دو روغن نیز امکان واردات محصول غیر تراریخته وجود دارد اما گران‌تر است و هزینه بیشتری برای مصرف‌کننده خواهد داشت.


Page Generated in 0/0051 sec