printlogo


کد خبر: 172564تاریخ: 1395/12/7 00:00
اخبار

نیروهای مومن، اسرائیل را  از صحنه روزگار محو می‌کنند
امام‌جمعه موقت تهران گفت:‌ دشمن در خانه عنکبوتی است و روزی با همکاری نیروهای مخلص و مومن، اسرائیل از صحنه روزگار محو خواهد شد. به گزارش تسنیم،‌ آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی، خطیب موقت جمعه تهران، با اشاره به مساله فلسطین و برگزاری کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، گفت:‌ فلسطین مساله اسلام است که می‌فرماید سلطه و تسلط کفار بر مسلمین حرام است. اسلام می‌گوید حرام است که بیگانگان و کفار بر مناطق اسلامی سلطه داشته باشند. فلسطین مساله‌ای اسلامی است و نمی‌توانیم از آن بگذریم و دنیا بداند فلسطین در رأس مسائل جمهوری اسلامی ایران است. وی ادامه داد: منافع ملی و منطقه‌ای و سیاسی ما به مساله فلسطین گره خورده است.

دادستان کل کشور:
اسامی بیش از 10 دوتابعیتی را به وزارت اطلاعات دادیم
دادستان کل کشور می‌گوید فهرست مدیران دوتابعیتی که از سوی یک منبع معتبر به دادستانی کل کشور ارائه شده را دوشنبه هفته گذشته در قالب یک نامه طبقه‌بندی شده به وزارت اطلاعات داده است. او گفته در این فهرست اسامی بیش از 10 مدیر دولتی به همراه مراکز و موسساتی که این افراد در آن مشغول به فعالیت هستند، ذکر شده است. به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری گفت: صبح دوشنبه هفته گذشته فهرست اسامی افراد دوتابعیتی را به وزارت اطلاعات فرستادیم. دادستان کل کشور تعداد این افراد را بیش از 10 نفر اعلام کرد و گفت: یکی از منابع معتبر، فهرستی از اسامی دوتابعیتی‌ها را در اختیار ما قرار داده و افرادی را معرفی کرده بود  که من در سخنانی از دولت خواستم با اینها برخورد کند. وی افزود: وزیر محترم اطلاعات اعلام کرده بودند فهرستی به ما نرسیده است که به دنبال آن، فهرست را دوشنبه  صبح برای وزارت اطلاعات در قالب نامه طبقه‌بندی شده فرستادیم و امیدواریم بررسی دقیق کنند و اگر مستنداتی هم می‌خواهند اعلام کنند تا  در اختیارشان بگذاریم که به‌صورت قانونی با آنها برخورد شود. دادستان کل کشور با اعلام اینکه «آن منبع معتبر تاکید کرده اسامی مستند و معتبر است، لکن خودم اسناد را ندیده‌ام» افزود: موسسات و مراکزی که این افراد در آن شاغل هستند در آن لیست مشخص و اعلام شده در مراکز و مناصب دولتی هستند و به هرحال این وزارت اطلاعات است که باید بررسی کند.  براساس این گزارش، اظهارات دادستان کل کشور پس از آن صورت گرفت که چهارشنبه هفته گذشته حجت‌الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت گفته بود ندانستن وجود مدیر دوتابعیتی در کشور، «جرم» نیست و «احتمال می‌دهد» مدیر دوتابعیتی در کشور وجود نداشته باشد. او افزوده بود اگر کسی مصداقی در این زمینه دارد اعلام کند، ما رسیدگی می‌کنیم.

کشف شبکه فساد بانکی با 10 هزار میلیارد تومان بدهی
جانشین رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از کشف  شبکه فساد بانکی با بدهی 10 هزار میلیارد تومانی خبر داد.  سردار حسین نجات در نخستین یادواره 39 شهید سازمان اطلاعات سپاه در استان بوشهر گفت:  امروز اطلاعات سپاه است که با مفاسد اقتصادی برخورد می‌کند، بتازگی ۳ شبکه بزرگ بانکی که یکی ۳۶۰۰ میلیارد تومان بدهکار بانکی است، شناسایی و دستگیر شدند. سردار نجات افزود: فرد دیگری که دستگیر شده، ۴ هزار میلیارد تومان به سیستم بانکی کشور بدهکار است و همه را با رشوه  و رانت دادن فاسد کرده و توانسته این وام‌ها را بگیرد و با این فرد برخورد شد. وی افزود: این شبکه‌ها با پرداخت رانت به برخی مسؤولان و از راه غیرقانونی موفق به گرفتن این میزان وام از بانک‌ها شده‌ و توانسته‌اند با هزاران میلیارد تومان از پول ملت، برای خود کارخانه درست کنند.  وی در ارتباط با ارمغان امنیتی برجام گفت: امنیت ایران حتی اگر حاصل برجام باشد، این برجام نیز در سایه اقتدار جمهوری اسلامی ایران حاصل شده است.  نجات اضافه کرد: علت اینکه آمریکا اصرار به مذاکره با ایران داشت، در سایه این بود که آنها پس از 10 سال تحریم علیه جمهوری اسلامی راه به جایی نبردند و فهمیدند اگر مذاکره صورت نگیرد، شاید درصد غنی‌سازی اورانیوم در ایران از 20 درصد به 90 درصد نیز برسد.


Page Generated in 0/0054 sec