printlogo


کد خبر: 172631تاریخ: 1395/12/9 00:00
فوتبال ایران در آستانه دوقطبی تیم‌ملی-پرسپولیس
گزینه اخراج کی‌روش روی میز فدراسیون فوتبال

نیما علیپور: عدم دعوت از بازیکنان ملی‌پوش تیم فوتبال پرسپولیس در اردوی پیش از دیدار ایران مقابل تیم‌های قطر و چین، فدراسیون فوتبال ایران و کارلوس کی‌روش را در وضعیتی قرار می‌دهد که برای نخستین‌بار موجبات اخراج این مربی پرتغالی را فراهم خواهد کرد و گویا این‌بار بنای سازش از طرف مسؤولان ارشد فدراسیون فوتبال و ورزش کشور با این مربی پرتغالی وجود ندارد. فوتبال ایران طی چند روز آینده یکی از حساس‌ترین مقاطع زمانی خود را پشت سر خواهد گذاشت، تا جایی که شاید سرنوشت ادامه همکاری کی‌روش با تیم‌ملی فوتبال ایران مشخص شود. بارها و بارها چالش ادامه یا قطع همکاری این مربی پرتغالی با تیم‌ملی فوتبال ایران طی چند ساله اخیر دامن فدراسیون فوتبال ایران را گرفته است اما هربار تا کارد به استخوان رسیده به هر نحوی از این جدایی جلوگیری شده است، هرچند گویا این‌بار منافع کی‌روش با منافع ملی در تضاد است و کوتاه نیامدنش در ماجرای درگیری‌اش با برانکو به ضرر خودش و تیم‌ملی فوتبال ایران تمام خواهد شد. کی‌روش لجباز و یکدنده این‌بار هم به عذرخواهی شفاهی برانکو راضی نشده و صریحا اعلام کرده سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس باید به صورت رسمی از او عذرخواهی کند اما برانکو همین بیانیه اخیر را که در جهت تلطیف فضای موجود بین او و کی‌روش بود نیز با اکراه و تحت فشار صادر کرده است و به هیچ وجه قصد ندارد بیش از این کوتاه بیاید.
کی‌روش بر لبه پرتگاه
بر هیچ‌کس پوشیده نیست که شروع‌کننده تنش بین برانکو و کی‌روش، مربی کروات سرخپوشان بود و جملات تند او هنگام پرواز تیم‌ملی به امارات برای برپایی اردویی 10 روزه، فوتبال ایران را در شرایط نامناسبی قرار داد. «باخت ایران به سوریه جنگ‌زده» و «اضافه وزن 2 تا 3 کیلویی بازیکنان پرسپولیس» پس از اردوهای تیم‌ملی 2 جمله‌ای بود که آگاهانه یا ناآگاهانه روابط کی‌روش و برانکو را خدشه‌دار کرد.
سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران ابتدا اعلام کرد ملی‌پوشان تیم فوتبال پرسپولیس را جز در روزهای فیفا به تیم‌ملی فوتبال ایران دعوت نخواهد کرد، موضعی که چندی بعد تغییر و کی‌روش با تصمیمی تندتر بیان کرد بازیکنان پرسپولیس به دلیل داشتن اضافه وزن به تیم‌ملی دعوت نمی‌شوند، موضعی که قطعا فوتبال ایران را در بحرانی‌ترین شرایط چندساله اخیر خود قرار خواهد داد.
ملی‌پوشان پرسپولیس؛ قربانیان بی‌گناه
حد فاصل درگیری کی‌روش و برانکو بازیکنان پرسپولیس قرار دارند و منافع یک ملت، بازیکنانی که به هیچ وجه در چالش شکل گرفته دخیل نبوده‌اند و مشخص نیست به چه علتی باید هدف تسویه‌حساب‌های شخصی قرار گیرند. کی‌روش و برانکو هر مشکلی هم با یکدیگر دارند نباید این درگیری دامن بازیکنانی را بگیرد که نقشی در این ماجرا نداشته‌اند. از سوی دیگر علاوه بر بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس منافع فوتبالی یک ملت دستمایه درگیری این دو مربی خارجی شده است، از برانکو که شروع‌کننده این ماجرای 2 سر باخت بود تا کی‌روش که به هیچ صراطی مستقیم نیست و قصد ندارد پایان این بحران را رقم بزند. در این بین مهم‌تر از هر چیزی هواداران پرسپولیس هستند که قطعا در آستانه رقابت‌های تیم‌ملی در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه در دوراهی حمایت از پرسپولیس و تیم‌ملی قرار می‌گیرند و به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال به هیچ‌وجه قصد کوتاه آمدن در مقابل تصمیم بحران‌زای کی‌روش را ندارد و بی‌شک اخراج، یکی از گزینه‌های روی میز تاج و مسؤولان ارشد ورزش کشور است.
 


Page Generated in 0/0061 sec