printlogo


کد خبر: 172634تاریخ: 1395/12/9 00:00
اخبار

توصیه به رونی
از رفتن به چین نترس!
تیری آنری: به رونی توصیه می‌کنم کاری را کند که باید بکند. به حرف‌هایی که همه می‌زنند گوش ندهد و  خوشحال باشد. باید بداند یک بازیکن و مهاجم بزرگ است و اگر می‌خواهد به چین برود، این کار را انجام دهد، بویژه اگر فکر می‌کند با این کار خودش و خانواده‌اش خوشحال می‌شوند حتما باید آن را انجام دهد.
به رونی می‌گویم او زحمات زیادی برای فوتبال کشیده است، نه فقط فوتبال انگلیس، بلکه کل ورزش فوتبال، پس در آخر باید خودش و خانواده‌اش تصمیم بگیرند و با در نظر گرفتن تیمش و مربی‌اش کاری را انجام دهد که باید انجام دهد. مطمئنا هریک از ما درباره اینکه او کجا برود نظری داریم اما باید اجازه دهیم خودش انتخاب کند و خودش باشد. فکر می‌کنم او مستحقش است. همه ما همیشه درباره اینکه کدام بازیکن باید چه کار کند و کجا برود نظر می‌دهیم اما باید ببینیم خودش چه خواهد کرد. می‌دانم اگر هم رونی به چین برود همه می‌گویند زود رفت، باید به اورتون بازمی‌گشت اما اگر هم به اورتون برود و آنجا اوضاع برایش بخوبی پیش نرود، همه می‌گویند انتخابش اشتباه بوده و باید به چین می‌رفته است. خوشحال باش، تو زحمات زیادی برای این ورزش کشیده‌ای، به هیچ کس هم بدهکار نیستی. البته به مورینیو هم ایرادی وارد نیست. به نظرم او تیمش را بخوبی ساخته است. از نظر من سبک مربیگری او در این فصل و روش آماده کردن تیمش برای بازی‌ها عالی است. آنها بخوبی ورق را بازگردانده‌اند و توانسته‌اند حتی با موضوع رونی و حاشیه‌های مربوط به آن هم بخوبی کنار بیایند. در نهایت خود رونی باید تصمیم بگیرد. دیگر به سطحی رسیده که خودش بتواند تصمیم‌گیری کند و بهترین تصمیمات را هم بگیرد. درباره کسی صحبت نمی‌کنیم که یک فصل یا 3 سال است که ستاره شده، درباره کسی می‌گوییم که 12 سال در بالاترین سطح فوتبال بازی کرده است. دیدید که مورینیو هم گفته بود باید خودش تصمیم بگیرد و باید به تصمیم او احترام گذاشت. مو هم می‌داند او برای باشگاه یونایتد زحمات زیادی کشیده است. اگر او برود منچستریونایتد همیشه منچستریونایتد است. بارها دیده‌ایم بازیکنان فوق‌العاده همه رفته‌اند اما باشگاه باقی مانده است. اینکه مورینیو هم فهمیده باید همه چیز را به خود رونی سپرد یک نشانه برای ما هست، باید بدانیم او مربی بزرگی است و می‌داند چه می‌کند. همه او را می‌شناسیم و باید به او اعتماد کنیم.


رضا شربتی به تراکتورسازی راه داد؟
تهمت زدن ساده است
حسام محسنیان: یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای تشخیض این که اشتباه وحشتناک رضا شربتی مقابل تراکتورسازی سهوی بود یا نه، تماشای کامل این مسابقه است. با زوم کردن روی بازی رضا شربتی در این مسابقه، نکات زیادی دیده می‌شود. از پوشش‌های مناسب تا صحنه‌ای که درون محوطه جریمه قصد متوقف کردن محمد ایران‌پوریان را دارد. شربتی در این مسابقه باید مقابل بهترین دفاع راست لیگ مقاومت می‌کرد. اتفاقی که تا پایان بازی هم بخوبی از عهده‌اش برآمد. شربتی در این مسابقه فقط یک بار توپ لو داد. فقط یک بار دریبل ناموفق داشت. از 7 نبرد دفاعی‌اش، 6 مرتبه توپ را از حریف گرفت و فقط یک بار دریبل خورد. 7 بار پاس‌های تراکتوری‌ها را در میانه راه قطع کرد. از 4 اقدام به دریبلی که داشت، 3 مرتبه موفق بود و فقط یک دریبل ناموفق داشت. رضا شربتی در این بازی 22 پاس ارسال کرد که 16 تای آن به مقصد رسید. 11 مرتبه مالکیت توپ را از تراکتوری‌ها گرفت و به سیاه‌جامگان تقدیم کرد. در نبردهای هوایی‌اش آمار 72 درصد موفقیت را به ثبت رساند و فقط 2 بار بازیکنان حریف روی سرش، ضربه سر اول را زدند. یک مرتبه هم محوطه جریمه تیمش را پاکسازی کرد و توپ را دفع کرد؛ آماری خوب برای دفاع چپ تیم قعرجدولی. زمانی که به 5 دقیقه قبل از گل دوم تراکتورسازی و اشتباه شربتی رجوع می‌کنیم، این بازیکن مقابل شوت حریف که از درون محوطه جریمه زده می‌شود، جان‌فشانی می‌کند و قصد دارد با سر، مقابل گل شدن این ضربه را بگیرد. سوالی که پیش می‌آید این است که اگر شربتی قصد راه دادن به حریف را داشت، چرا باید به عمد با سر مقابل شوت سنگین حریف قرار بگیرد تا دروازه‌ تیمش باز نشود؟ نه قصد رد اتهامات به او را داریم و نه قصد تهمت زدن ولی برای بازیکنی که 90 دقیقه بهترین نمایش و بیشترین دوندگی را داشته، شاید تمرکزش در آن لحظه به هم خورده باشد؛ آن هم در دقایق پایانی بازی.
 


Page Generated in 0/0052 sec