printlogo


کد خبر: 172651تاریخ: 1395/12/9 00:00
آخرین جلسه محاکمه شیخ عیسی قاسم امروز برگزار می‌شود
بحرینی‌ها نماز جعفر طیار برگزار کردند

رژیم آل‌خلیفه امروز آخرین جلسه محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر معنوی انقلاب بحرینی‌ها را برگزار می‌کند. این در حالی‌ است که با نزدیک شدن به روز محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم، مردم بحرین در پاسخ به فراخوان برخی گروه‌های سیاسی این کشور، با پوشیدن کفن تظاهرات‌هایی را به نشانه دفاع از رهبر معنوی انقلاب‌شان برگزار می‌کنند. در جلسه قبلی محاکمه آیت‌‌الله قاسم، مردم بحرین بنا به دعوت علمای این کشور در تظاهرات گسترده کفن‌پوشان شرکت کردند که همین امر باعث شد دولت بحرین مجبور به لغو جلسه محاکمه و تعویق آن به روز 9 اسفند شود. پایگاه خبری «البحرین الیوم» گزارش داد که ائتلاف 14 فوریه خواستار تحصن نامحدود مردم در مقابل منزل آیت‌الله قاسم در منطقه الدراز شده و از افراد داوطلب خواسته است تا به جمع فدائیان در مقابل منزل آیت‌الله بپیوندند. این ائتلاف همچنین بار دیگر خواستار برگزاری تظاهرات کفن‌پوشان برای دفاع از آیت‌الله قاسم تا پای جان شد و از آنها خواست با حضور گسترده در خیابان‌ها و میادین مانع هر گونه تعرض به آیت‌الله شوند. جنبش «الحریات و الدیقراطیه»(حق) نیز با تایید دعوت ائتلاف یادشده، خواستار تحصن نامحدود در الدراز شد. جریان الوفاء الاسلامی نیز بر آمادگی برای هر گونه حمله احتمالی در روز دوشنبه تأکید کرد و افزود که محاکمه آیت‌الله قاسم در راستای انتقام‌گیری از موضع مخالف وی با هر گونه چانه‌زنی بر سر حقوق بحرینی‌ها و عدم چشم‌پوشی از مرجعیت ملت در هرگونه راه‌حل سیاسی صورت می‌گیرد. در همین راستا، اهالی منامه روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: ما بدون هیچ درنگ و شکی از دین و اصول آن دفاع می‌کنیم و موضع ثابت ما مخالفت با اخلال در کار شیخ عیسی قاسم و وظایف ایشان است. اهالی منامه در این بیانیه تاکید کردند: روح‌ ما قبل از جسم‌‌مان کفن پوشیده‌ است و ما به دستورهای علمای بحرین و راهنمایی‌های مراجع در دفاع از دین خود تا پایان جان پایبند هستیم. اهالی شهرعالی بحرین نیز از مردم دیگر مناطق این کشور خواستند حمایت خود از دین، مرجعیت و شیخ عیسی احمد قاسم، بزرگ‌ترین مرجع دینی بحرین و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را با حضور در راهپیمایی‌ها اعلام کنند. اهالی شهرهای الدراز، بوری، المحرق، ابو صیبع و سهله شمالی نیز با تاکید بر اطاعت از موضع شرعی خود در دفاع از شیخ عیسی قاسم اعلام کردند تا پای جان از وی حمایت خواهند کرد.
طبق این گزارش، رژیم بدوی بحرین 8 ماه پیش با لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم، این روحانی شیعه را متهم به جمع‌آوری اموال بدون مجوز و پولشویی غیرقانونی کرده است. به نظر می‌رسد عوامل رژیم آل‌خلیفه با ارزیابی نادرست از اوضاع داخلی این کشور تصور می‌کنند با لغو تابعیت و در نهایت اخراج شیخ عیسی قاسم می‌توانند دامنه انقلاب مردمی بحرین را برچیده و آن را به کلی از اذهان عمومی مردم پاک کنند، در حالی‌که این اقدام عجولانه شوکی برای انفجار اوضاع امنیتی در بحرین و تشدید رویکردهای انقلابی با محوریت علمای دینی خواهد بود.
تأکید علمای دینی بر دفاع از شیخ قاسم
در همین بین، علمای بحرین نیز با صدور بیانیه‌ای به رژیم آل‌خلیفه درباره هرگونه تعدی به آیت‌الله عیسی قاسم هشدار دادند. در این بیانیه با اشاره به دفاع مردم بحرین از آیت‌الله عیسی قاسم آمده است: «مردم این کشور به وضوح آمادگی خودشان را برای شهادت و فدا شدن در راه دفاع از رهبر دینی و ملی خود آیت‌الله عیسی قاسم اعلام کردند. دفاع از این عالم برجسته در درجه اول دفاع از دین در بحرین است که خطرناک‌ترین تهدیدها را در طول تاریخ این کشور شاهد است.» علمای بحرین در ادامه بیانیه خود درباره آیت‌الله عیسی قاسم نوشتند: «دفاع از این عالم برجسته پاسخ شرعی به هر حماقتی است که رژیم آل‌خلیفه در حق آیت‌الله عیسی قاسم مرتکب می‌شود. به رژیم آل‌خلیفه درباره هرگونه اقدامی در این زمینه هشدار می‌دهیم و این رژیم را دعوت می‌کنیم که به عقلانیت بازگردد و مصلحت بحرین را با پاسخ به مطالبات مردم، توقف تعدی به دین و انتخاب راه‌حل‌های سیاسی برگزیند.» در همین راستا، اهالی مناطق مختلف بحرین با پاسخگویی به علمای دینی‌شان، شب گذشته پس از راهپیمایی گسترده در حمایت از شیخ عیسی قاسم، نماز جعفر طیار به پا کردند.


Page Generated in 0/0046 sec