printlogo


کد خبر: 172654تاریخ: 1395/12/9 00:00
نفوذ و جاسوسی نظامیان رژیم صهیونیستی در خاک سوریه
داعش و ترکیه در حلب زمینگیر شده‌اند

ارتش سوریه به سرعت در حال گسترش سیطره خود بر مناطق تحت اشغال داعش در شرق سوریه است؛ اقدامی که علاوه بر عقب راندن تروریست‌ها می‌تواند مانع دست‌اندازی‌های بیشتر ترکیه به خاک سوریه شود. به گزارش منابع رسمی سوریه، یگان‌های ارتش سوریه که در حومه شرقی حلب حضور دارند با وارد آوردن خسارت‌های بزرگی به نیروها و تجهیزات داعش، کنترل کامل 18 روستا و برخی بلندی‌های استراتژیک این منطقه را به دست گرفتند. یگان‌های ارتش سوریه و همپیمانان آنها در این راستا پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعش، کنترل روستاهای شنهصه، الشامی ورویده الباب واقع در حومه شرقی حلب و نیز تپه استراتژیک فیخه با ارتفاع 512 متر و تپه استراتژیک الحواره با ارتفاع 495 متر در حومه شرقی حلب را به دست گرفتند. به این ترتیب با پیشروی‌های جدید ارتش سوریه در کمتر از یک هفته در حومه شرقی حلب، مساحتی بیش از 600 کیلومتر مربع از کنترل داعش خارج شده است. این اقدام ارتش سوریه از 2 جنبه حائز اهمیت است. اول اینکه مناطق قابل توجهی از خاک سوریه آزاد شده و از کنترل داعش خارج شده است و دوم باعث می‌شود نیروهای ارتش ترکیه که با پشتیبانی شورشیان مخالف بر شهر الباب مسلط شده‌اند و قصد پیشروی به سوی رقه را دارند، عملا زمینگیر شوند. کنترل ارتش سوریه بر مناطق شرق حلب تا رودخانه فرات به این معناست که ارتش ترکیه برای رفتن به سمت رقه یا باید با نیروهای کرد سوری درگیر شود یا به رویارویی با ارتش سوریه برخیزد که ترکیه با امکانات و شرایط کنونی ظرفیت هیچ یک از این دو گزینه را ندارد. ارتش سوریه پس از درگیری‌های شدید با داعشی‌ها اکنون کنترل روستاهای رسم الحرمل، تباره ماضی، المزبوره، رسم الخباز، رسم الشیح،‌ المناظر، ام خرزه،‌ ابو جبار، القیطه، قصر البریج، الجدیده، خربه ‌المنصوره، المزروفه، مستریحه‌ میری، خربه‌ کبار و کوه استراتژیک سلیم در حومه شرقی حلب را به دست گرفته ‌است. در این درگیری‌ها تعدادی از داعشی‌ها از اتباع کشورهای مختلف کشته یا زخمی و 8 خودروی بمب‌گذاری شده آنها در مناطق آزاد شده که مساحت آنها به بیش از 500 کیلومتر مربع می‌رسد، منهدم شده است. یگان‌هایی از ارتش سوریه هجدهم ماه جاری میلادی کنترل کامل 8 روستا را پس از درگیری شدید با داعش به دست گرفتند. فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه دوم ماه جاری میلادی نیز از آزادی 32 شهر و زمین کشاورزی در حومه شمال شرقی حلب به مساحت کلی 250 کیلومتر مربع خبر داد. عملیات‌های ارتش سوریه در مناطق دیگر نیز با موفقیت‌هایی همراه است. طبق اعلام منابع نظامی، ارتش سوریه میدان نفت و گاز المهر در حومه شرقی حمص را پس از 2 ماه که در اشغال گروه تروریستی داعش بود، آزاد کرد و شماری از تروریست‌ها را به هلاکت رساند.
نفوذ صهیونیست‌ها به خاک سوریه
شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی با پخش گزارشی تصویری اذعان کرد نیروهای «ویژه» ارتش این رژیم پیوسته به خاک سوریه برای ‌«جمع‌آوری اطلاعات» نفوذ می‌کنند. این شبکه، شنبه‌شب گزارشی منتشر کرد که نشان می‌داد یکی از یگان‌های ویژه ارتش این رژیم از مرزهای شمال فلسطین اشغالی می‌گذرد و به بخش جنوبی خاک سوریه نفوذ می‌کند. دانی کوشمارو، خبرنگار شبکه دوم تلویزیون رژیم اشغالگر، یگان ویژه جمع‌آوری اطلاعات را که شبانه و پیاده از مرزهای سوریه می‌گذرند، همراهی می‌کند و همه آنها سرانجام به یک روستای متروکه در داخل خاک سوریه که با مرزهای فلسطین حدود 500 متر فاصله دارد، می‌رسند. خبرنگار اسرائیلی از بیان نام این روستا به دلایل امنیتی امتناع کرد.
کوشمارو می‌گوید وی و نیروهای یگان ویژه می‌توانند از این روستا هر چیزی را ببینند و صدای هر چیزی را بشنوند. این گزارش نشان می‌دهد یگان ویژه ارتش رژیم اسرائیل برای کنترل گفت‌وگوهای تلفنی و فعالیت‌های گروه‌های تروریستی و ارتش سوریه دستگاه‌های شنود و دیگر تجهیزات جاسوسی به همراه دارد. رژیم صهیونیستی با گروه‌های مسلح و تروریستی در سوریه در ارتباط است و عناصر مجروح آنان را پس از درمان در بیمارستان‌های خود، دوباره به سوریه اعزام می‌کند.


Page Generated in 0/0044 sec