printlogo


کد خبر: 172657تاریخ: 1395/12/9 00:00
متن کتاب «تیه‌ری میسان»، نویسنده فرانسوی درباره حادثه 11سپتامبر
دروغ بزرگ

بزودی معلوم شد حضور این نیروها در اطراف کاخ ضرورتی ندارد و تنها دلیل این اقدام توصیف دیک چنی معاون ریاست جمهوری از ماجرا بوده است.
3 ساعت بعد از حادثه (13:40 بعدازظهر) بیانیه جورج بوش از سوی پنتاگون انتشار یافت. این بیانیه در پایگاه Barks dale، محل سوختگیری هواپیمای رئیس‌جمهور ضبط و پس از مدتی تاخیر پخش شد:
من به مردم آمریکا اطمینان می‌دهم که نهادها و ارگان‌های محلی با بهره‌گیری از تمام امکانات و تجهیزات کشوری و دولتی به کمک و نجات جان مصدومان این حادثه شتافته‌اند. بدون شک آمریکا عاملان این حادثه غیرانسانی و بزدلانه را به چنگ خواهد آورد و مجازات خواهد کرد. من در تماس‌هایی که با معاون رئیس‌جمهور، وزیر دفاع، گروه امنیت ملی و دیگر اعضای هیات دولت داشته‌ام، نکات و دستورات لازم را داده‌ام. تمام اقدامات امنیتی لازم برای حفاظت از مردم آمریکا صورت گرفته است. ارتش آمریکا چه در داخل و چه در دیگر مناطق جهان در موقعیت آماده‌باش کامل قرار دارد و ما تمام اقدامات احتیاطی و امنیتی را برای دوام و بقای دولت شما به انجام رسانده‌ایم. ما در گفت‌وگوهایی با رهبران کنگره و همچنین رهبران دیگر کشورها به آنها اطمینان داده‌ایم که برای دفاع از آمریکا و مردم آن از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد. من به نمایندگی مردم آمریکا از تلاش بی‌وقفه کسانی که در نجات جان مصدومان کوشیده‌اند، تشکر می‌کنم و از همه می‌خواهم برای قربانیان این حادثه دعا کنند.
برجسته‌ترین نکته در بیانیه رئیس‌جمهور، برخورد احتیاط‌آمیز او نسبت به عاملان حمله است. او نامی از عاملان حمله، تروریسم و تروریست بر زبان نمی‌آورد و تلویحا به آغاز جنگی نظامی و کلاسیک و چیزهایی از این دست اشاره دارد. رئیس‌جمهور از آزمایش سخن می‌راند؛ آزمایشی که آمریکا مراحل اولیه آن را تجربه کرده است. طرفه اینکه هیچ سخنی از ترک کاخ سفید و خروج از واشنگتن به میان نمی‌آورد. شاید طرح چنین موضوعی در آن شرایط حساس حمل بر ترس او و اتهام رها کردن مردم در مقابل حوادث می‌شد.
در 2 بیانیه مطبوعاتی سخنگوی کاخ سفید آری فلشر (Ari Flescher) هم هیچ صحبتی از تروریسم و تروریست‌ها به میان نمی‌آید؛ این دو بیانیه کوتاه و محتاطانه مربوط به زمانی است که فلشر همراه با رئیس‌جمهوری از این پایگاه نظامی به پایگاهی در پرواز بودند و در شرایطی اضطراری با حمایت جنگنده‌ها خود را به واشنگتن رساندند. برقراری و اعلان شرایط خاص تداوم حکومت 2 فرضیه را به ذهن متبادر می‌کند. در فرضیه اول با توجه به آتش‌سوزی عمدی در کاخ سفید و همین‌طور به سرقت رفتن رمزهای مخابراتی رئیس‌جمهور و سازمان‌های امنیتی، حفظ جان رئیس‌جمهور و خارج کردن او از واشنگتن امری طبیعی و ضروری به نظر می‌رسد. در چنین شرایطی دور کردن دیگر رهبران سیاسی از تیررس افراد وابسته به عاملان حادثه و انتقال آنها به محلی امن کاملا قابل توجیه است.
این یک روی سکه است، اما در فرضیه دوم و روی دیگر سکه این سوال حک شده که آیا برقراری حالت خاص تداوم حکومت (COG) هم جزئی از سناریوی عاملان حمله نبود و آیا انتقال همه رهبران
سیاسی- بویژه معاون رئیس‌جمهور- به پناهگاه‌های دور و نزدیک، بهانه‌ای برای دور کردن آنها از یکدیگر و همچنین از سازمان‌های حکومتی نبود؟ صحبت‌های عجیب معاون رئیس‌جمهور دیک چنی بیشتر امکان وقوع فرضیه دوم را تقویت می‌کند.  دیک چنی نحوه به پناهگاه رفتنش را این‌طور شرح می‌دهد: ماموران امنیتی به طرف من هجوم آوردند، از زمین بلندم کردند و تا پناهگاه زیرزمینی کاخ سفید با خود بردند؛ بدون اینکه نظرم را بخواهند یا به صحبت‌های من گوش کنند.
چنی به نقل از دیگر همکاران حکومتی خود می‌گوید: ماموران امنیتی همین رفتار را با دیگر معاونان و رهبران کنگره از خود نشان دادند، لذا این سوال به قوت خود باقی است که: آیا عملیات ماموران امنیتی در زندانی کردن معاونان و نمایندگان منتخب مردم در زیرزمین‌ها و نقاط پراکنده دور از شهر (به بهانه حفظ جان آنها) چیزی غیر از کودتا می‌تواند باشد؟
قبل از پرداختن به چهارمین دفتر از این مجموعه، یافته‌های خود را به طور اختصار و در حد سرفصل به شرح زیر ثبت می‌کنیم:
الف- آتش‌سوزی مشکوک در بخشی از مجموعه کاخ سفید
ادامه دارد
 


Page Generated in 0/0058 sec